Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motor 1,2 T-GDi je nová zbraň Hyundai proti koncernovému 1,2 TSI

David Bureš
Diskuze (187)
Nový motor by se měl objevit v menších modelech této jihokorejské automobilky.

Motor o objemu 1248 cm3 bude disponovat turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva. Jednotka má dva vačkové hřídele a šestnáct ventilů. I díky tomu by vozy s tímto motorem měly vypouštět méně než 110 g CO2 na kilometr jízdy.

Nový motor by se měl objevit v nabídce pro malé modely Hyundai. Automobilka zatím nespecifikovala, ve kterých autech bude dostupný, měl by se však nabízet pro i30 a i20, která se v Ženevě předvedla ve své modernizované podobě.

S ohledem na objem motoru je jasné, že čtyřválec od Hyundai zacílí na přeplňovaný 1,2 TSI z dílny Volkswagenu. Ten je prodáván v několika verzích, jejichž výkon se pohybuje od 63 kW do 77 kW.

Vedle nového motoru a faceliftované i20 Hyundai v Ženevě představilo evropské provedení Velosteru Turbo a studii i-oniq, která je elektrickým sportovním hatchbackem. Dojezd automobilu prodlužuje litrový tříválec, který prostřednictvím generátoru napájí elektromotor o výkonu 80 kW.

David Bureš
Diskuze (187)
19. 3. 2012 09:01
Re: Trotlova radost
nebejt korejcu, tak Schade AZNP Mlada Boleslav prodava Octu o polovinu draz nez tedka. Drzim palce CEEDu, at se ti nabobi z Boleslavi chytnou za nos a ztrati cesky trh jednou provzdy. Co novy model, to vetsi sebevedomi a o to horsi pomer value/money u Skody. A jeste maji tu drzost na domacim trhu mit jedny z nejvyssich cen v Evrope.. kup si Skodu v Polsku a razem usetris kolem 20% ceny..
16. 3. 2012 22:53
CHYBA
V článku máte 110 kg CO2 na km. Nemá to byť g? ;-)
14. 3. 2012 15:47
Re: Hnůjdé zbrojí
Mas prehlad to sa musi nechat.... Hyundai ma a mal malych dieslov kopu.. A nielen malych dieslov, ma zastupenie asi vsade, len taky prehlad nekompletny:

1,1 CRDI 55kW (i10, nova i20)
1,4 CRDi 55kW (i20)
1,4 CRDi 57kW (ix20)
1,4 CRDi 66kW (i20, nova i20, ix20, nova i30)
1,5 CRDi 81 kW (Matrix, Accent a v mensom vykone aj Getz)
1,6 CRDi 66kW (i30/i30cw)
1,6 CRDi 81 kW (nova i30)
1,6 CRDi 85 kW (stara i30/ i30cw)
1,6 CRDi 94 kW (i20, nova i30)
1,7 CRDi 85 kW (ix35, i40 / i40cw)
1,7 CRDi 100 kW (i40 / i40cw)
2,0 CRDi 100 kW (ix35)
2,0 CRDi 135 kW (ix35)
2,2 CRDi 145 kW (Santa Fe)
2,2 CRDi 165 kW (Nove Santa Fe (ix45), dnes prebehla sprava o tomto novom motore na nete)
3,0 CRDi 176 kW (ix55)

Nemyslim ze im tam nieco chyba.
14. 3. 2012 15:44
Re: By se měl...
Jen pár reakcí:
1) Kim Čong-Il je nedávno zesnulý vůdce Severní Koreje. To je země na sever od Jižní Koreje, kde sídlí značka Hyundai. Jedná se o dvě odlišné země. Je to asi jako kdybys říkal, že Škodu vyrábějí Ficovci, či Fiat Řekové.
2) Promiň, firmu Ngujen-či-či Company mi Google nenašel, myslím, že jsi měl na mysli Hyundai Motor Company, součást jedné z největších firem na světě Hyundai.
3) Provident účelové půjčky na auta neposkytuje.
4) Nečte se to Hojandéé, ale nově prý Hjondé, ale já si vystačím s Hjundaj. Ale tak se to čte, ne píše. Rozdíl mezi psaným a mluveným projevem si jistě ve své inteligenci najdeš sám.
5) Jsme rádi, že už jsi motor viděl s najetými 250 tisíci kilometry a rozebral ho do posledního šroubu, a že nám jako jeden z prvních odborníků na světě můžeš říct, jaká bude jeho spolehlivost.

Parafrázuji GTIho, jistě se na mě nebude za to zlobit:
BRAVO, BOBe!
14. 3. 2012 13:50
Hyundai ma superdiesel
Hyundai slape, ma novy 2,2 CRDi 165kW 500NM pre nové Santa Fe (ix45).