Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i-oniq: Elektrický sportovní hatchback s prodlouženým dojezdem

Hyundai
Hyundai
Hyundai
3 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Studie i-oniq ukazuje, kam se Hyundai hodlá v nejbližší budoucnosti ubírat.

Hyundai i-oniq bychom klidně mohli označit i za kupé, ale raději zůstaňme při zemi. Záď přece jen spíše odpovídá hatchbacku a navíc, této karosářské varianty se drží i samotná automobilka v oficiálních materiálech. To je v dnešní době, kdy marketingová oddělení pokládají za kupé vše od malých třídveřových aut přes supersportovní sedany až po velká SUV, docela milým překvapením.

Hlavně, i-oniq je hatchbackem sportovním, což nasvědčují tvary i jediný pár bočních dveří. Fluidní design, který výrobce z Jižní Koreje v poslední době prosazuje, je v jeho případě posunut trochu jinam. Odpůrci vyčítají současným sériovým modelům přílišnou komplikovanost, ale i-oniq vyznává poměrně čisté, dynamické a funkční linie. Hluboké prolisy na kapotě a poměrně futuristické boční, které se táhnou směrem dozadu ve dvou úrovních, dávají autu dojem svalnatosti.

Hovořit o diodách v hlavních i koncových světlech by bylo v současné době nošením dříví do lesa. Nová studie měří 4,4 m, v sériové podobě by se tudíž jednalo o zástupce nižší střední třídy. Cestující mají k dispozici komfortní prostor inspirovaný pohodlným salonkem, řidičův kokpit je ale kontrastně laděn na sportovní notu.

Co se techniky týče, i-oniq (zůstaňme u přepisu s malými písmeny) není pouhým elektromobilem, zážehový motor prodlužuje dojezd vozu. Je jím litrový tříválec, který prostřednictvím generátoru napájí elektromotor o výkonu 80 kW. Je také schopen dobíjet lithium-iontové akumulátory. V čistě elektrickém režimu i-oniq ujede 120 km, za podpory benzinové jednotky se jeho akční rádius prodlouží až na 700 km, přičemž do ovzduší vypustí každý kilometr pouhých 45 g CO2. Benzinová jednotka tedy s největší pravděpodobností funguje jen jako range extender.

Allan Rushforth, viceprezident a výkonný ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, k nové studii poznamenal: Koncept i-oniq byl vytvořen s cílem ukázat nové myšlení značky Hyundai. Má odvážný design interiéru a exteriéru, který vybízí k zamyšlení nad budoucími automobilovými možnostmi, a poháněcí ústrojí ukazující jeden ze způsobů, jímž bychom mohli pohánět budoucí automobily.

Hyundai i-oniq bude představen na tiskové konferenci automobily na autosalonu v Ženevě 6. března 2012 v 9:45 h.

Vstoupit do diskuze (10)