Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motory V8 budeme nabízet nejméně dalších 10 let, uklidňuje šéf AMG

Ondřej Mára Ondřej Mára 24. 9. 2021 • 08:48
49
1
Zobrazit náhledy (49)
Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance Mercedes-AMG GT 63 S e Performance

Navzdory všeobecné masivní elektrifikaci by měly motory V8 vydržet v nabídce ještě alespoň 10 let. Pravděpodobně však budou stále vzácnější.

Společnost Daimler sice ve velkém elektrifikuje, což bylo dobře patrné i na letošním autosalonu IAA Mobility v Mnichově, kde vystavovala hned několik elektrických konceptů, divize AMG ovšem zůstane ještě řadu let věrná uřvaným přeplňovaným osmiválcům, jak v rozhovoru s kolegy z Road and Track uvedl Philipp Scheimer, CEO Mercedes-AMG.

Na otázku, jaký bude osud motorů V8, totiž odpověděl: „Věřím, že ještě mají budoucnost. Myslím, že během budoucích 10 let jistě i nadále uvidíme motory V8. Máme mnoho zákazníků, kteří milují svá auta, a myslím si, že uvidíme tyto lidi kupovat si auta ještě dlouhou dobu. Máme skutečně vysokou poptávku z celého světa,“ měl uvést Scheimer.

Novou generaci motorů V8 už sice AMG vyvíjet nebude, přesto technici stále nacházejí možnosti, jak 4,0litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec vylepšit. Ostatně u modelu GT 63 S E-Performance z něj udělali dokonce základ plug-in hybridního pohonného ústrojí s výkonem až 620 kW a 1.400 Nm točivého momentu.

Elektrifikace starého železa tak pomohla stvořit dokonce dosud nejsilnější produkční AMG, tedy alespoň do té doby, než společnost začne oficiálně vyrábět hypersportovní Mercedes-AMG One. Přesto je skvělé vidět, že má motor V8 budoucnost.

video

Bez ohledu na jeho schopnosti je ale velmi pravděpodobné, že se z něj stane výjimečná motorizace pro nejprestižnější modely. Ostatně nové generace modelů C63 a GLC63 velmi pravděpodobně vymění 4,0litrovou biturbo V8 za vylepšený a elektrifikovaný čtyřválec převzatý z modelů AMG 45. A podobný osud by mohl čekat i novou generace E63.

Osmiválce tedy zůstanou, pravděpodobně se ale budou stávat stále vzácnějšími. Ostatně Mercedes má v plánu masivně elektrifikovat všude, kde to bude mít jen trochu smysl. A s rostoucí nabídnou elektrických Mercedesů je jasné, že se bude rozšiřovat i nabídka čistě elektrických AMG, kterým tak bude nejspíš věnováno stále více pozornosti.

Související články

Témata
Avatar - Barry Lyndon
24. 9. 2021 15:52
až do 2031???
a co na to komisařka pro dekarbonizaci dopravy? Už o tom ví?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud