Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mototest Piaggio MP3 400: Čtyři, nebo dvě? Raději tři!

Leoš Káňa
Diskuze (4)

Majitelé řidičských průkazů na osobní automobily často řeší, že by se jim v hustém městském provozu hodil hbitější dopravní prostředek. Ideální je stopětadvacítkový skútr, ale existuje i silnější možnost – tříkolový stroj, například Piaggio MP3.

Skútry s dvojicí předních kol má Piaggio ve výrobním programu od roku 2006 a o jejich úspěších hovoří 230.000 celosvětově prodaných exemplářů. Nám se model MP3 líbil již dlouho, a tak jsme ho ve Světě motorů zařadili do skupiny dlouhodobě testovaných strojů. Zatím si jeho služby nemůžeme vynachválit, protože i díky rozměrům je pohodlný a štít dobře chrání jezdce. I pro neznalého motorkáře je ovládání snadné. Stačí nasednout, pootočit bezklíčovým startérem, přidat plyn, zvednout nohy a jedete.

Piaggio na rozdíl od elektrické tříkolky představené na protější stránce má dvě kola vpředu a jedno poháněné vzadu. Rozhodně jde o stabilnější řešení a přední náprava je zkonstruovaná tak, aby se mohl motocykl naklánět. Stará se o to mechanismus sestávající ze čtyř hliníkových ramen spojených se čtyřmi klouby (jsou pevně uchyceny k centrální objímce) a dvou bočních objímek spojených s rameny pomocí čepů a kuličkových ložisek. Uvnitř postranních „rukávů“ se otáčí pravá a levá trubka řízení v klasickém jednoramenném uspořádání. Specialitou je i aretace, kdy skútr zůstane stát rovně na třech kolech i bez stojanu. Při zastavování u křižovatek ji moc nevyužíváme, ale pomáhá při parkování, kdy nemusíme bojovat s hmotností skútru.

Dvojité zavěšení předních kol zajišťuje lepší přilnavost a stabilitu v zatáčkách, i když zpočátku nám přišlo řízení trochu zvláštní. Dvě přední kola odpustí víc než jedno a nerozhodí je ani průjezd kanálem.

Vzhledem k rozměrům a hmotnosti 260 kg není MP3 v hustém městském provozu tak hbité jako menší stopětadvacítkové skútry, ale zase vás z bodu A do bodu B dopraví rychleji a pohodlněji. Také se s ním nemusíte bát vydat na delší cestu, komfort cestování je výrazně lepší a na dálnici v klidu zvládne udržet 130 km/h. Jednoválcová čtyřstovka totiž disponuje výkonem 26 kW při 7500 otáčkách a točivým momentem 37,7 Nm při 5750 min-1, takže si s ní i slušně zadovádíte. A komu by to bylo málo, pro toho má Piaggio připravenou verzi 530 hpe Exclusive s výkonem 32,5 kW, a dokonce i zpátečkou.

Video se připravuje ...

Plusy

  • Účinná kapotáž a štítek
  • Stabilita předních kol
  • Dostatečný výkon motoru

Minusy

  • Ve městě není tak hbitý
  • Aretační tlačítko daleko od palce
  • Vyšší cena
Technické údaje Piaggio MP3 400
Motor zážehový jednoválec uložený uprostřed
Rozvod  SOHC, 4 ventily na válec
Zdvihový objem  399 cm3 
Výkon  26 kW při 7500 min-1
Točivý moment  37,7 Nm při 5750 min-1
Převodovka samočinná bezstupňová
Nejvyšší rychlost  150 km/h
Kombinovaná spotřeba WLTP 3,8 l/100 km
Délka x šířka  2200 x 800 mm
Rozvor kol  1580 mm
Výška sedla  790 mm
Provozní hmotnost  260 kg
Objem palivové nádrže  13,7 l
Standardní pneumatiky  110/70 R13 vpředu, 140/70 R14 vzadu
Brzdy dva kotouče vpředu 258 mm, vzadu jeden kotouč 240 mm
Celková záruka  2 roky
Nejlevnější Piaggio MP3 300 (19 kW) 172 900 Kč
Nejlevnější MP3 400 (26 kW) 251 900 Kč
Testované provedení MP3 400 Sport  271 900 Kč
Leoš Káňa
Diskuze (4)

Doporučujeme

10. 8. 2023 14:33
Test se nezobrazil
Asi máte nějakou chybu v redakčním systému.
Pár řádků představení skútru se zobrazí, ale mototest nikde!
10. 8. 2023 09:11
No toto.
Tak ve městě mě přepraví rychleji než stopětadvacítkový skůtr ? To jsem nevěděl že stopětadvacítka skútr nejede padesátkou popř. devadesátkou, budu porušovat předpisy abych tam byl rychleji ?
10. 8. 2023 08:22
Bravo. Krásný dlouhodobý test.
Tak dlouhý test - celé čtyři odstavečky - plný informací o průjezdu kanálem, je třeba jen pochválit. Škoda jen, že je tak obsáhlý a detailní. Tu záplavu informací dokáže vstřebat je otrlý odborník a vytrvalý čtenář, který si musí najít dvě, tři hodinky, co kecám vlastně minuty volného času.

(Tlačítko na levé rukojeti slouží k aretaci náklonu předních kol. Obrázek 11. Bylo by fajn, naučit se, která je pravá a která je levá.)

Jen tak dál a "hodně štěstí s tem kanálem."