Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mototest Piaggio 1 Active: Sranda kolem komína

Petr Slováček Petr Slováček 5. 5. 2022 • 21:51
40
Zobrazit náhledy (40)
Ovladače kromě klasických funkcí přidávají třeba volbu jízdních režimů. Vypínač zapalování de facto dubluje spínač pod řídítky. Piaggio 1 Active Pod řídítky je sice nabíjecí zásuvka USB, jenže jsme nenašli, kam uložit mobil. Asi do tašky na háček před koleny. Otočným ovladačem zapalování se dá otevřít také sedlo Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Baterie váží 15 kg, což neláká ke každodennímu nošení. Zato nemusíte čekat u nabíječky a pohodlně ji doplníte doma ze zásuvky. Výrobce avizuje minimálně 800 cyklů. Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Elektromotor vyplňuje celý náboj zadního kola, vede k němu pořádně tlustý napájecí kabel Přední kolo je vedeno jednoramennou vidlicí s jediným tlumičem pérování Piaggio 1 Active Zapalování se odblokuje dálkovým ovladačem, ovšem pod sedlem musí být baterka. Jinak se schránka otevírá klasickým klíčem. Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Piaggio 1 Active Pod sedlo se vejde otevřená jet přilba, nesmíte s sebou ale vozit nabíječku, která zabírá hodně místa

Laciné elektrické skútry jsou obvykle hrozné krámy. Piaggio 1 je sice dražší, zato slibuje spolehlivost. Jenom se nesmíte brát příliš vážně.

Opravdu si myslíš, že na tomhle pojedu přes celou Prahu? S tím přebírám elektrickou novinku u prodejny Piaggio. A jako na potvoru na opačném konci metropole, než sídlí naše redakce. Nechápejte to rozhodně jako výsměch elektromobilitě, ale předchozí zkušenosti s čínskými elektroskútry nehovořily nijak přesvědčivě. Spíš naopak. A tady na italském skútru čtu pod sedlem nápis Made in China. Ovšem Piaggio slibuje jiný přístup – sice městský minimalismus, zato prý podpořený neochvějnou spolehlivostí.

Italsko-čínská cesta

Skutečný původ v Zemi Draka není jinak na skútru vidět. Design má snad italskou eleganci (zblízka prý uvidíte trojrozměrný vzor šestiúhelníku jako logo Piaggio), vyloženě hezkými detaily jsou letmo uložené přední kolo či jméno výrobce na uchycení řídítek. Ani v detailech nevypadá skútr fórově nebo typicky „čínsky lacině“. Však taky Piaggio 1 startuje na nemalé ceně 89.900 Kč s dojezdem maximálně 55 km, o deset tisíc korun dražší je varianta slibující až 100 km. Pro obě platí výkon 1,4 kW a rychlost omezená na 45 km/h, takže stačí řidičák na moped. Pro držitele skupin B na auto nebo otevřeného A na motorku je určena nejdražší, námi testovaná verze Active za 109.900 Kč se špičkovým výkonem 3 kW a rychlostí 60 km/h. Dojezd ovšem klesne na 66 až 85 km. Tolik teorie.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
Články odjinud