Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Displej ukazuje mnohé od jízdních režimů až po úroveň rekuperace. Mimochodem díky světelnému čidlu se ztlumí, takže v noci neoslňuje.
Piaggio 1 Active
Piaggio 1 Active
Před startem musíte zmáčknout brzdu a zvolit jízdní režim, jinak se skútr nerozjede
40 Fotogalerie

Mototest Piaggio 1 Active: Sranda kolem komína

Laciné elektrické skútry jsou obvykle hrozné krámy. Piaggio 1 je sice dražší, zato slibuje spolehlivost. Jenom se nesmíte brát příliš vážně.

Opravdu si myslíš, že na tomhle pojedu přes celou Prahu? S tím přebírám elektrickou novinku u prodejny Piaggio. A jako na potvoru na opačném konci metropole, než sídlí naše redakce. Nechápejte to rozhodně jako výsměch elektromobilitě, ale předchozí zkušenosti s čínskými elektroskútry nehovořily nijak přesvědčivě. Spíš naopak. A tady na italském skútru čtu pod sedlem nápis Made in China. Ovšem Piaggio slibuje jiný přístup – sice městský minimalismus, zato prý podpořený neochvějnou spolehlivostí.

Italsko-čínská cesta

Skutečný původ v Zemi Draka není jinak na skútru vidět. Design má snad italskou eleganci (zblízka prý uvidíte trojrozměrný vzor šestiúhelníku jako logo Piaggio), vyloženě hezkými detaily jsou letmo uložené přední kolo či jméno výrobce na uchycení řídítek. Ani v detailech nevypadá skútr fórově nebo typicky „čínsky lacině“. Však taky Piaggio 1 startuje na nemalé ceně 89.900 Kč s dojezdem maximálně 55 km, o deset tisíc korun dražší je varianta slibující až 100 km. Pro obě platí výkon 1,4 kW a rychlost omezená na 45 km/h, takže stačí řidičák na moped. Pro držitele skupin B na auto nebo otevřeného A na motorku je určena nejdražší, námi testovaná verze Active za 109.900 Kč se špičkovým výkonem 3 kW a rychlostí 60 km/h. Dojezd ovšem klesne na 66 až 85 km. Tolik teorie.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!