Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Můžete zvýšit výkon plug-in hybridního BMW? Ano, a nestojí to moc

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 27. 4. 2020 • 04:49
23
11
Zobrazit náhledy (23)
BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e

Společnost BSR už poladila mnoho různých aut. S modifikacemi vozů do zásuvky se ale zas až tak často nesetkáváme. Nicméně, jde to!

O společnosti BSR jsme psali poměrně nedávno. Český freeskier Roman Holub si od úpravce nechal poladit svůj kombík Seat Leon Cupra, jehož modifikace posunula sériových 300 koní na hodnotu 511 k a 620 newtonmetrů točivého momentu. Tady už nestačí jen pár úprav softwaru, došlo i na použitou techniku, o které si můžete více počíst zde:

Ladění aut se spalovacími motory není mezi úpravci ničím výjimečným. Zpravidla lze drobného navýšení výkonu dosáhnout prostou úpravou řídicí jednotky. Jak je to ale v případě vozů do zásuvky? Třeba takových plug-in hybridů? Ano, i tady je to možné.

BSR to demonstruje na plug-in hybridním BMW 330e sedan. Pro generaci G20 byla v modernizované laboratoři vyvinuta optimalizace výkonu, která strčí do kapsy i nejvýkonnější článek v aktuální modelové řadě - M340i.

BMW řady 3 plug-in hybrid slibuje systémový výkon 252 koňských sil a 420 newtonmetrů točivého momentu. Měření sériového kousku vykázalo ještě o něco lepší čísla, jmenovitě 259 koní a 456 newtonmetrů. Ani to ale společnosti BSR nestačilo a pustila se do práce.

Výsledek? Výkon narostl o 142 k a nyní se pohonná soustava chlubí silou 401 koní. Výrazně si polepšil i točivý moment, z původní hodnoty je teď působivých 702 newtonmetrů (+246 Nm). To všechno bez zásahu do původní techniky. Za vyladění plug-in hybridní trojky, kde je základem pořád spalovací motor, si BSR po slevě účtuje 16.603 Kč. To není zas až tolik. A co myslíte, dočkáme se brzy i modifikací elektromobilů?

Doporučujeme

Témata
28. 4. 2020 12:50
Hybridy nebrat!
Přitom je to tak jednoduché - spolehnout se na osvědčenou, lehkou a relativně jednoduchou techniku čistě spalovacího motoru! :-) :yes:
28. 4. 2020 12:49
Re: čekal bych info..
A co na to převodovka, kardan a hnací hřídele? :-[]
27. 4. 2020 18:09
Re: čekal bych info..
Musíš do toho pořádně třísknout, tak držím palce :-)
Avatar - KANKUNEN
27. 4. 2020 17:07
Re: čekal bych info..
Aha, jdu zkusit rozbít atom olova.
27. 4. 2020 13:54
Re: čekal bych info..
Proč by ho měnili? Stačí jiný sw