Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je zachovalý Volkswagen Scirocco II v zajímavé verzi. Křičí z ní osmdesátá léta

Jan Zajíc Jan Zajíc 7. 1. 2022 • 18:40
14
2
Zobrazit náhledy (14)
Volkswagen Scirocco 16V GT Scala Volkswagen Scirocco 16V GT Scala Volkswagen Scirocco 16V GT Scala Volkswagen Scirocco 16V GT Scala Volkswagen Scirocco 16V GT Scala Volkswagen Scirocco 16V GT Scala Volkswagen Scirocco 16V GT Scala Volkswagen Scirocco 16V GT Scala Volkswagen Scirocco 16V GT Scala

Snad nebudeme přehánět, když Scirocco zařadíme mezi kultovní modely automobilky Volkswagen. Zvlášť první dvě generace.

My se dnes zaměříme na tu druhou a ukážeme vám jeden zajímavý kousek s nízkým nájezdem a hlavně ve velice interesantní verzi.

Ale nejprve si dejme krátkou exkurzi do historie. Druhá generace Scirocca debutovala na ženevském autosalonu v roce 1981. Byla sice vydávána za nový model, avšak technicky se vycházelo z předchůdce. To je patrné nejen ze shodného rozvoru náprav 2400 mm, ale také z celkového řešení skeletu karoserie, například z tvarů hlavních podélníků v motorovém prostoru.

Auto se vyrábělo do roku 1992, podle dostupných informací vzniklo 291.497 kusů.

V průběhu let Volkswagen zákazníkům nabízel také různé limitované a speciální edice. Jednou z nich byla například verze Scala, prodávaná v letech 1986 až 1991 a ve Švýcarsku pojmenovaná 16V. A právě Švýcarsko je pro nás důležité, ono auto z inzerce totiž pochází právě z této alpské země. A je v této verzi.

Kupé se chlubí bílým lakem "Alpinweiß" a sportovním bodykitem v barvě karoserie. To vše doplňuje zadní spoiler. Velice zajímavě pak vypadají zadní světlomety s bílými proužky, největší peckou je ale vnitřní čalounění, část výplní dveří a zejména sedaček totiž odstínem ladí s barvou karoserie. Z vozu prostě křičí trendy konce 80. let.

Pod kapotou pak pracuje 16ventilová osmnáctistovka s katalyzátorem a vstřikováním KE-Jetronic, která nabízí maximální výkon 95 kW v 5800 otáčkách a nejvyšší točivý moment 168 N.m v 4250 min-1. Motor doplňuje pětistupňová manuální převodovka. Podle dostupných informací takto vybavené "šíro" zrychlovalo z klidu na stovku za 8,5 sekundy a rozjelo se až na 200 km/h.

Kousek na prodej má za sebou něco málo přes 72 tisíc kilometrů, je k němu kompletní servisní historie a minimálně na fotkách vypadá velice zachovale. Dokonce i světlé sedačky vyhlížejí skoro jako nové.

A cena? Kupé je k mání za 26.690 eur, což je v přepočtu asi 655 tisíc korun.

Související články

Témata
8. 1. 2022 09:01
Re: Nádherné!
anebo menší polo.
8. 1. 2022 08:11
Nádherné!
Tak právě takové Shíro je podle mého názoru nejhezčí ze všech. :-) :yes: Naopak největší zklamání pro mě byla III. generace s absolutně zmršeným designem vy stylu rozšlápnutého hatchbacku a s hnusnými oválnými výřezy blatníků... :-| :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud