Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nabídne Toyota vlastní verzi BMW 1?

Michal Fokt
Diskuze (0)
Malý sporťák na podvozku jedničkového BMW prý připravuje Toyota. Mělo by se jednat o "základní" sportovní vůz, menší a lacinější, než GT86.

I kdyby Toyota a BMW společně vyvinuly jen novou generaci kliček na stahování bočních oken, mediálně by jí to pomohlo víc, než kdyby roky drtila konkurenci v závodech F1 a Le Mans dohromady. Od chvíle, kdy byla oznámena kooperace na sportovním autě a společný vývoj ekologických pohonů, se na nás odevšad valí takové množství spekulací ohledně dalších možných a nemožných (převážně sportovních) aut, co jich nebylo za posledních 10 let dohromady. Což je skvělé do okamžiku, kdy uplynou měsíce a roky a showroomy nezačnou praskat v nýtech, napěchovány sporťáky, to logicky přijde vystřízlivění a skepse, jakkoli v ní bude Toyota naprosto nevinně.

Ano, Toyota patrně opravdu chystá ještě jeden malý sporťák, byť je otázkou, zda opravdu bude mít pohon zadních kol, natož pak novou platformu, poté, co GT86 údajně úplně nesplňuje prodejní předpoklady, jakkoli se prodává vcelku dobře. Nejisté také je, zda si Toyota takovou věc nenechá pouze pro svůj domácí trh. Ale proč o tom mluvím:

Magazín Best Cars přišel se spekulací, že tím malým sporťákem, dostupnějším, než GT86, má být hatchback s pohonem zadních kol, jenž bude mít design v podobném stylu, jako BMW 1, aby byl úspěšný v Evropě. Ba co víc, dokonce dostane ze současné jedničky podvozek! Na vývoji se mají podílet inženýři BMW a vůz s nesexy kódovým označením 69DZ má být poháněn atmosférickou benzinovou patnáctistovkou o (relativně) parádním výkonu 153 koní (112 kW) a s točivým momentem 150 N.m. Kombinovat se bude se šestistupňovými skříněmi, automatickou i manuální. Koncept vozu má být představen na podzim příštího roku na autosalonu v Tokiu a do prodeje půjde v roce 2017.

No nepobavilo vás to? Proč by asi BMW mělo mít zájem na tom, aby poté, co samo přejde u kompaktů na pohon předních kol, Toyota začala prodávat sporťák s podvozkem a dokonce i vzhledem BMW 1? To by ho musela prodat sakra výhodně a pak je otázkou, proč by Toyota nepoužila raději šasi GT86. Dále je třeba mít na paměti, že GT86 je auto dlouhé 4,2 m s rozvorem 2570 mm a BMW 1 má délku přes 4,3 m a rozvor 2690 mm. Také vám to k "levnější a menší" variantě GT86 moc nesedí? Navíc jednička má robustní platformu, dimenzované na trojku a na avizovanou váhu pod tunu by se Toyota asi nedostala, leda by mělo auto karoserii z rýžového papíru.

To jen abyste věděli, jací vodní vrubozobí ptáci se dají takhle na sklonku léta dohledat na zahraničních webech. :)


Michal Fokt
Diskuze (0)