Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nadšenec pokořil světový rekord v rychlosti couvání na 1,6 kilometru

Ondřej Mára Ondřej Mára 26. 9. 2022 • 00:34
99
2
Zobrazit náhledy (99)
Nadšenec pokořil světový rekord v rychlosti couvání na 1,6 kilometru Přístroje se nesnaží o kdovíjaký efekt. Displej umí zobrazit nepřeberné množství provozních údajů. Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Těsný obtékající kokpit k corvette patří. Kvalita provedení sice nedosahuje úrovně německých značek, ale všechno funguje a cena auta je poloviční. Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Osmistupňový automat pracuje jemně a bez výhrad. Při vyloženě ostré jízdě v manuálním režimu řazení ale reaguje s malou prodlevou. Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Adaptivní tlumiče překvapí slušným komfortem i ve sportovním režimu. Vlivem tuhého stabilizátoru corvette na nerovnostech specifi cky trochu tahá za volant. Silueta s dlouhou přídí je minulostí, nástupce má motor uprostřed. Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Mělký, ale široký kufr pojme nečekané množství zavazadel a střešní panel k tomu Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Poklad v dlouhé přídi má osm válců, plnotučný objem 6,2 litru, atmosférické plnění, 343 kW a 630 Nm. Neláká na „laciný“ prvotní zátah jako turbomotory, ale na plynulost, spontánní reakce, charakter a brutální sílu, jakmile se roztočí. Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport Chevrolet Corvette Grand Sport

Guinnessova kniha rekordů se rozrostla o další nevšední zápis s automobilovou tématikou.

Guinnessova kniha rekordů je plná skutečně působivých výkonů, současně v ní ale nechybí ani celá řada přinejmenším podivných zápisů. A některé z nich jsou i ze světa motorismu. Víte například, že existují rekordy pro nejrychlejší výměnu kola při jízdě po dvou kolech, nebo u auta točícího se na místě? Dnes nás ale zajímá trochu jiný rekord.

Představitelé slavné publikace totiž nedávno oficiálně uznali rekord, který před časem stanovil Scot Burner, fanoušek jízdy „na zpátečku“. Burner totiž v roce 2020 založil YouTube kanál Always In Reverse, kam nahrává testy nejvyšší rychlosti na zpátečku u různých automobilů. Jako první přitom vyzkoušel svůj Nissan 370Z, ze kterého dostal 72 km/h.

V jeho videích se následně objevily vozy jako Ford Mustang, Tesla Model 3 nebo Chevrolet Corvette. U modelu C6 s automatem přitom Burner narazil na omezovač rychlosti, Corvette C7 s manuálem ovšem umožňuje zrychlovat až do chvíle, kdy motor narazí na omezovač otáček. S C7 tak couval rychlostí až 85 km/h.

Video se připravuje ...

Právě s Chevroletem Corvette C7 se pak Burner vydal na závodní trať NCM Motorsport Park, kde vzdálenost jedné míle (cca 1,6 kilometru) pokořil v čase 75,184 sekundy. Předchozí rekord 97,02 sekundy tak vylepšil o více než 20 sekund. Samotnému stanovení rekordu přitom předcházela důsledná příprava.

Burner musel zvolit zcela rovnou trať, která by mu při pokoření rekordu nedávala výhodu. Jeho vůz navíc musel projít kontrolou u nezávislého pozorovatele, musel mít profesionální časomíru, profesionálního fotografa, atd. Vše se ale podařilo a Burner se tak může pochlubit vcelku neobvyklým, ale platným světovým rekordem.

Nabízí se nicméně otázka, jak byla z rekordu nadšená technika auta, která rozhodně nebyla na podobné kousky stavěná. Na krátkém videu z pokusu, které se objevilo na YouTube, je ostatně vidět, jak z motorového prostoru stoupá bílý dým. Burner sice přiznává, že motor začal pálit olej a část se ho dostala i do motorového prostoru, po dolití oleje a jeho následné výměně prý ale auto šlape normálně.

Doporučujeme

Témata
26. 9. 2022 19:19
Re: Velorex
Problémem Velorexu bude akcelerace na těch alespoň 80 km/h. Lepší varianta jsou trochu modernější stroje s motocyklovým motorem - např. Caterham nabízel v některých rocích model s motorem z Hondy Fireblade. Tam byla zpátečka řešena dodatečnou převodovkou, která otáčela směr, takže zůstalo všech 6 původních rychlostí dozadu. A akcelerace by mohla být dostatečná.
26. 9. 2022 17:52
Velorex
Možná volí nevhodná vozidla. Kdysi jsem viděl v nějaké reportáži, že stařičký Velorex sice nemá klasickou zpátečku, ale údajně ho jde nakopnout tak, že se motor točí obráceně a v tom případě to má ty svoje čtyři rychlosti dozadu. :-)