Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
34 Fotogalerie

Nafta ještě neřekla poslední slovo. Honda Civic dostala nový turbodiesel

Od jara příštího roku rozšíří motorovou paletu Civicu 1,6litrový diesel. Poskytne stejný výkon a točivý moment, řada komponent ale prošla modernizací.

Kompletně přepracovaná 1,6litrová jednotka i-DTEC poskytuje výkon 120 koní a maximální točivý moment 300 N.m. Součástí motorové nabídky Hondy Civic bude od března 2018, japonská automobilka slibuje vynikající spojení výkonu a hospodárnosti.

Honda vylepšila výfukový systém s cílem maximalizovat výkon v reálných podmínkách. Zároveň se povedlo jízdu zúspornit. Civicu s novou jednotkou byla naměřena spotřeba paliva od 3,7 l/100 km. Nejde však o běžné měření, ale zcela nový postup WLTP, který vstupuje v platnost v letošním roce. Využívají se reálná jízdní data shromážděná z celého světa. Cyklus je tedy navržen tak, aby přinášel výsledky, které budou odpovídat skutečným podmínkám na silnicích.

K dalším vylepšením agregátu patří snížení tření ve válci díky pístům vyrobeným z vysoce odolné slitiny chromu a molybdenu a také jiné vrtání, které umožňuje hladší pohyb pístů. Jednotka i nadále využívá systém vstřikování paliva Bosch a je vybaven malým turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin a vysokým průtokem sání, který zajišťuje víření směsi ve válcích.

Otevřený blok motoru je celohliníkový a odléval se pod vysokým tlakem, čímž se minimalizuje hmotnost motoru. K bloku válců byla přidána další litá žebra za účelem zvýšení konstrukční pevnosti. Tím se má zlepšit nejen omezení kluku, ale i vibrací a otřesů.

S modernizovanou jednotkou dokáže Civic zrychlit z klidu na stovku za 10,4 sekundy. Motor je montován ve výrobním závodě v britském Swindonu a bude k dispozici pro čtyř- i pětidveřové provedení modelu.

V polovině roku 2018 pak bude nabídka dále rozšířena o devítistupňovou automatickou převodovku, která tak bude vůbec poprvé použita u vozu s pohonem dvou kol.