Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nafta ještě neřekla poslední slovo. Honda Civic dostala nový turbodiesel

Stanislav Kolman
Diskuze (21)
Od jara příštího roku rozšíří motorovou paletu Civicu 1,6litrový diesel. Poskytne stejný výkon a točivý moment, řada komponent ale prošla modernizací.

Kompletně přepracovaná 1,6litrová jednotka i-DTEC poskytuje výkon 120 koní a maximální točivý moment 300 N.m. Součástí motorové nabídky Hondy Civic bude od března 2018, japonská automobilka slibuje vynikající spojení výkonu a hospodárnosti.

Honda vylepšila výfukový systém s cílem maximalizovat výkon v reálných podmínkách. Zároveň se povedlo jízdu zúspornit. Civicu s novou jednotkou byla naměřena spotřeba paliva od 3,7 l/100 km. Nejde však o běžné měření, ale zcela nový postup WLTP, který vstupuje v platnost v letošním roce. Využívají se reálná jízdní data shromážděná z celého světa. Cyklus je tedy navržen tak, aby přinášel výsledky, které budou odpovídat skutečným podmínkám na silnicích.

K dalším vylepšením agregátu patří snížení tření ve válci díky pístům vyrobeným z vysoce odolné slitiny chromu a molybdenu a také jiné vrtání, které umožňuje hladší pohyb pístů. Jednotka i nadále využívá systém vstřikování paliva Bosch a je vybaven malým turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin a vysokým průtokem sání, který zajišťuje víření směsi ve válcích.

Otevřený blok motoru je celohliníkový a odléval se pod vysokým tlakem, čímž se minimalizuje hmotnost motoru. K bloku válců byla přidána další litá žebra za účelem zvýšení konstrukční pevnosti. Tím se má zlepšit nejen omezení kluku, ale i vibrací a otřesů.

S modernizovanou jednotkou dokáže Civic zrychlit z klidu na stovku za 10,4 sekundy. Motor je montován ve výrobním závodě v britském Swindonu a bude k dispozici pro čtyř- i pětidveřové provedení modelu.

V polovině roku 2018 pak bude nabídka dále rozšířena o devítistupňovou automatickou převodovku, která tak bude vůbec poprvé použita u vozu s pohonem dvou kol.

Stanislav Kolman
Diskuze (21)
Avatar - euro89
18. 8. 2017 09:19
Re: každé auto pro opravdového chlapa má pod kapotou diesel
Podobnych traktoru jsem ridil nekolik, nektere mely na zadi TDI, nektere CDI a nektere jenom "d", ale ani jeden z nich nebyla radost ridit a do vlastni garaze bych to opravdu nechtel. Diesel zustane vzdy pouze dieselem a pocet valcu na tom nic nezmeni.
18. 8. 2017 08:26
Re: každé auto pro opravdového chlapa má pod kapotou diesel
Myslím, že by jsi byl rád kdyby jsi mohl řídit 6 či 8 válcový traktor, který by měl na zádi napsané třeba TDI.
>:D
18. 8. 2017 07:49
Re: každé auto pro opravdového chlapa má pod kapotou diesel
Kazdej malej kluk chce ridit traktor. Nekdo z toho vyroste, nekomu to zustane az do duchodu............... >:D
Avatar - Ada je zase tady
17. 8. 2017 22:27
každé auto pro opravdového chlapa má pod kapotou diesel
a bude jich více a více. Za 15 let určitě více, než dnes. A budou jezdit také na plyn :-!
17. 8. 2017 21:57
Re: honda s dizlom
OK Rovere. :yes: