Nástupcem Chevroletu Camaro může být čistě elektrický sedan
Camaro v současné podobě skončí, jeho elektrický nástupce by však měl dorazit až za několik let.
Chevrolet Camaro je jedním z ikonických amerických muscle cars, poměrně dlouho už se ale objevuje otázka, jak dlouho vlastně ještě vydrží na trhu. Jeho prodeje totiž v posledních letech klesají a pozornost samotné automobilky, respektive mateřského koncernu Generals Motors, se stále více upírá směrem k elektromobilitě.
Klasické Camaro jak ho známe dnes, tedy v podobě stylového kupé či kabrioletu, mělo podle původních zvěstí skončit již v roce 2023. Následně se však objevily informace, podle kterých GM prodlouží životnost modelu minimálně do roku 2024, maximálně však do roku 2026.
Konkrétní rok ukončení výroby stále nebyl upřesněn, podle informací Automotive News by však klasický sporťák měl do budoucna nahradit čistě elektrický sedan. Ze strany automobilky tak půjde o poměrně odvážný a dosti revoluční krok, neboť Camaro bylo vždy pouze dvoudveřovým modelem.
Mnozí mohou samozřejmě namítat, že i Ford udělal z Mustangu čtyřdveřové auto. Je však potřeba zmínit, že elektrický Mustang Mach-E tvoří samostatnou modelovou větev a je nabízen společně s dvoudveřovým kupé a kabrioletem s tradičními spalovacími motory.
Přechod od spalovacího Camara k elektrickému modelu je ovšem v případě General Motors celkem snadno pochopitelný. Celý koncern totiž v posledních letech pracuje na rozsáhlé elektrifikaci, což jsme mohli vidět již na elektrickém Hummeru EV.
Kromě elektrického nástupce modelu Camaro pak automobilka chystá i čistě elektrické verze svých populárních modelů Chevrolet Silverado a CMC Sierra, jejichž představení se očekává v roce 2023. V roce 2024 by se pak nabídka mohla rozrůst ještě o elektrický Cadillac Escalade.
Do roku 2035 se pak předpokládá, že většina vozidel z nabídky General Motors bude čistě elektrická, případně bude nabízet čistě elektrickou alternativu. Spalovací motory by si pak měly ponechat pouze těžké pick-upy/trucky z nabídky značek GMC nebo Chevy.