Chevrolet narazil, kvůli drobnosti nesmí prodávat sportovní Camaro
Zájemci o kupé nebo kabriolet Chevrolet Camaro ve verzích SS, ZL1 a 1LE mají ve dvou amerických státech smůlu, důvod je přitom celkem banální.
Začátkem příštího roku totiž začne ve státech Kalifornia a Washington platit přísnější nařízení ohledně množství mědi v brzdových destičkách, které by mělo zamezit šíření tohoto materiálu z brzd do vody a přírody. Jenže vybrané sportovní verze jednoho z populárních muscle cars nové regulace nesplňují.
„Vzhledem k restrikcím ve státech Kalifornia a Washington, omezujícím množství mědi v brzdových destičkách, si zákazníci od 1. ledna příštího roku nebudou moci na těchto trzích objednat Camaro modelový rok 2021 ve verzích SS, ZL1 a 1LE,“ uvedl tiskový mluvčí Chevroletu pro GM Authority. V prodeji ovšem zůstanou vozy ze skladových zásob.
Podle zákulisních informací zámořských kolegů jsou jádrem problému u silnějších modelů Camaro vylepšené brzdy Brembo, tato spekulace však nebyla automobilkou potvrzena. Místo toho automobilka přislíbila, že se pokusí co nejrychleji brzdový systém modernizovat tak, aby sportovní verze SS, ZL1 a 1LE pro modelový rok 2022 odpovídaly přísnějším požadavkům.
Chevrolet přitom podle informací kolegů z The Drive poměrně zaspal. Státy Kalifornia a Washington totiž přijaly legislativní změny o snižování povoleného obsahu mědi v brzdových destičkách již v letech 2010 a 2011. Podle dostupných informací je přitom cílem do roku 2025 omezit množství mědi používané v brzdových destičkách až na pouhého 0,5 procenta materiálu.
Měď se přitom v brzdových destičkách používá pro své tepelné vlastnosti, zabraňuje totiž přehřívání a vadnutí brzd. V devadesátých letech ale výzkum v zátoce San Francisco Bay odhalil vysokou kontaminaci vody mědí, která se měla dostat do vody společně s prachem vznikajícím při brzdění.