Nejprodávanější modely v Evropě v únoru: Malá auta hlásí návrat
Tzv. béčkový segment je sice mnohými odepisován, prodeje v Evropě černé scénáře ovšem zatím nenaplňují. O malá auta je totiž stále zájem.
Tesla Model Y, nejprodávanější automobil Evropy i světa roku 2023, se letos v únoru ani nevešel do desítky nejoblíbenějších nových aut na našem kontinentu. Z té v druhém měsíci roku 2025 vypadla také mladoboleslavská Škoda Octavia. Mezi nejlepší se naopak probojovala Dacia Duster s Volkswagenem Tiguan.
Velmi zajímavá je situace na prvních čtyřech místech. Ta totiž okupují zástupci segmentu malých aut, o kterém se přitom již léta tvrdí, že o něj zákazníci ztrácejí zájem a místo toho přesedají do podobně velkých crossoverů. Celkově skvělý poměr ceny a užitné hodnoty ovšem z této kategorie dělá ideální volbu pro mladší či starší řidiče s nižším nájezdem, kteří nepotřebují tolik prostoru.
Registrace nových automobilů v Evropě v únoru 2025 | |||
Pořadí | Model | Počet (ks) | Meziroční změna (%) |
1. | Dacia Sandero | 21.604 | 4 |
2. | Citroën C3 | 18.540 | 4 |
3. | Renault Clio | 18.348 | 22 |
4. | Peugeot 208 | 16.532 | -10 |
5. | Volkswagen Golf | 16.033 | -18 |
6. | Dacia Duster | 15.401 | 14 |
7. | Volkswagen T-Roc | 15.284 | 10 |
8. | Peugeot 2008 | 14. 403 | 3 |
9. | Volkswagen Tiguan | 14.363 | 43 |
10. | Toyota Yaris Cross | 13.889 | -11 |
Vzhledem k vypadnutí Tesly Y v desítce nenajdeme žádný elektromobil. Nástup čínských značek se stále nekoná, byť někteří výrobci hlásí výrazný růst registrací. Automobilka BYD si meziročně připsala o 94 % lepší výsledek než loni, Polestar pak o 84 procent vyšší čísla. Značka Xpeng zaznamenala více než tisícovku registrací, Leapmotor téměř devět stovek.

V rámci koncernů se nejlépe dařilo Volkswagenu, naopak u Stellantisu musejí hasit další požár. Meziroční propad o 16 % je dost alarmující. Zejména když skupina Renault rostla o dvanáct procent.
Registrace jednotlivých koncernů v Evropě v únoru 2025 | |||
Pořadí | Koncern | Počet (ks) | Meziroční změna (%) |
1. | Volkswagen | 249.403 | 1 |
2. | Stellantis | 156.263 | -16 |
3. | Renault | 106.590 | 12 |
4. | Hyundai-Kia | 75.128 | -6 |
5. | Toyota | 70.595 | -5 |
6. | BMW | 69.612 | 6 |
7. | Mercedes-Benz | 48.007 | -5 |
8. | Ford | 35.919 | 4 |
9. | Geely | 26.836 | -10 |
10. | Nissan | 24.002 | 1 |
Celkem bylo v únoru v Evropě zaregistrováno 966.300 nových automobilů, což je meziročně o 3 % méně. Hlavní příčinou je pokles prodejů v Německu, Itálii, Belgii, Nizozemsku, ve Švýcarsku a v Irsku. Od začátku roku registrace spadly o dvě procenta na 1.962.850 aut.