Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Největší zadavatelé automobilové reklamy na českém trhu

Diskuze (5)
Společnost Admosphere zveřejnila žebříček 10 největších automobilových zadavatelů reklamy na českém trhu. V čele je Škoda Auto.

Z analýzy společnosti Admosphere, který zpracovávala data za období leden-říjen 2010, vyplývá, že v segmentu motorových vozidel do reklamy nejvíce investuje Škoda Auto (385,7 milionu Kč).

Ostatní automobilky se pohybují na úrovni o 100 milionu nižší, to ale není nijak překvapující vzhledem k tomu, že Škoda prodává násobně větší počty aut než ostatní značky (podíl na trhu téměř 30 %).

Investice do reklamy ale zcela nekopírují počty prodaných aut. Dle statistik registrací je druhou největší značkou v ČR Ford a to platí i pro tabulku zadavatelů reklamy.

Třetím největším inzerentem je ale Peugeot (v registracích šestý), naopak Import Volkswagen Group má šesté nejvyšší výdaje na reklamu, přitom v počtu registrací je třetí a při započtení značek Audi a SEAT by byl druhý před Fordem.

Ze značek, které jsou v počtech registrací v top 10, v žebříčku chybí Fiat.

Navzdory absolutně největšímu inzertnímu rozpočtu má Škoda jedny z nejnižších výdajů na reklamu na jeden zaregistrovaný automobil, konkrétně asi 8700 Kč. V případě Fordu jde i 19.500 Kč, u Peugeotu přes 36 tisíc Kč a u Hyundaie 27.500 Kč.

Celkové investice všech značek působících na českém trhu jsou za období leden-říjen 3,445 miliardy korun. Dominantní roli mají konvenční média – televize a tisk z této částky přijímají 2,640 miliardy (77 %). Do analýzy byly zahrnuty ceníkové ceny, ve skutečnosti dostávají zadavatelé různé slevy a zvýhodnění.

Investice do reklamy v segmentu Motorových vozidel za období 1-10/2010 – Top 10 zadavatelů
Poř.ZadavatelInvestice [Kč]Registrace 1-10/2010 [ks]
1.Škoda Auto385.701.077,-44.293
2.Ford Motor Company256.119.913,-13.132
3.Peugeot Česká republika244.101.250,-6.703
4.Hyundai Motor Czech225.191.033,-8.180
5.Renault Česká republika223.727.751,-10.878
6.Import Volkswagen Group208.871.900,-11.974 (+4935 Audi a SEAT)
7.Citroën Česká republika208.697.745,-5.980
8.Kia Motors Czech202.416.361,-6.393
9.Toyota Motor Czech179.539.739,-4.134
10.General Motors Southeast Europe Ltd141.435.814,-5.288

Diskuze (5)
19. 12. 2010 08:05
Re: Žádné překvapení
Tady (nejen v ČR, ale i na auto.cz) to máš těžké... Když dáváš do reklamy málo, tak tě lynčují, že reklama není vidět. Když dáváš dost, zase se nadává, že to zvedá (pochopitelně) cenu auta. Tohle je ale bohužel ten produkt, který prostě "musí být vidět", tím spíš, že auta jsou si dneska už tak podobná vzhledem i specifikacemi, že právě to cpaní lidem před oči je jedna z mála cest, jak na sebe upozornit (i kdyby to to auto neprodalo).
17. 12. 2010 22:13
Žádné překvapení
Představa, že z ceny auta zaplatím tak průměrně 3 (v případě Škody), ale i 10% (v případě Toyoty) mně děsí, parazitování nejrůznějších nemakačenků a flákačů zavání už realizací světa a ala Vonnegutovo Mechanické piano. 15 procent lidí se živí výrobou něčeho a dalších 15% na nich zcela jednoduše parazituje. Nemluvím o dalších 30% ve službách, bez kterých by to opravdu nešlo (doprava, distribuce, servis, likvidace použitého....atp.).

Z reklamy se my vždycky trochu chtělo zvracet, nezapomenu na účast v projektu, jehož cílem bylo začít dodávat na trh novou řadu minerálních vod. Investor se hádal ve fái přípravy, prjekce a inženýringu o každých deset tisíc a pak při jednání prohlásil, že teď bude muset vrazit asi tak 120 mil. korun do reklamy. Vidím, že jedním z hledisek při příštím nákupu auta bude i postavení v žebříčku reklam, moje oblíbené Honda a Mazda jsou na tom relativně dobře....
17. 12. 2010 10:55
385 mil KČ moc/málo
Pre niekoho vyhodené peniaze, pre automobilku dobre investované. Pri prvom prečítaní článku som sa hlásil do prvej skupiny. Ale po preštudovaní tabulky a pár výpočtoch na kalkulačke sa už hlásim do tej druhej. Škoda Auto totiž z predaja jedného auta dala do reklamy "len" 8708 Kč a je na prvom mieste predaja.
To taká Toyota Motor Czech dala z predaja jedného auta do reklamy neskutočných 43 430 Kč. Pri cene 1 akčného Yarisa dream (cena 229900 Kč) to predstavuje takmer 1/4 ceny auta. Z toho asi páni v Japonsku nebudú nadčený >:-[]
17. 12. 2010 09:48
Reklama na RS
Ale tá reklama na Fabiu RS je fajn... ;-) :yes: