Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Němci mají na silnicích nejvíce aut v historii. Podíl hybridních vozů roste pomalu

Václav Pavlečka
Diskuze (7)
Počet motorových vozidel u našich západních sousedů se blíží hranici 50 milionů. Za uplynulý rok se o něco snížil podíl domácích výrobců na celkovém počtu registrovaných aut. Na druhou stranu v Německu bodovala například Škoda. Lépe na tom byla jen KIA.

Německo se začíná zelenat, i když ne tak rychle

Počet osobních aut se u našich západních sousedů vyšplhal na 41.183.594, meziročně tedy vzrostl o 0,4 %. Celkový údaj o množství motorových vozidel (včetně motorek, nákladních aut a traktorů) se přiblížil 50 milionům (konkrétně 49,3 milionu vozidel). S takovým počtem aut nutně souvisí snaha o snižování škodlivých emisí výfukových plynů. Podle posledních průzkumů postupně roste počet vozů schopných plnit emisní normy EURO 4. V roce 2003 jich bylo pouhých 2.373.077, zatímco letos k 1.lednu to už je 13.208.765, což představuje 32,1 % z automobilů v provozu. Ovšem růst prodejů u vozů s hybridními nebo alternativními pohony už tak slavný není. Jen 0,6 % z nově prodaných aut jsou vybaveny těmito „zelenými“ technologiemi. Naopak počty znečišťovatelů také nejsou zanedbatelné. 13,3 % vozového parku Německa plní maximálně normu Euro 1 (a často ani tu ne).

U Němců roste obliba dieselových agregátů. Jejich podíl letos v lednu dosáhl hranice 24,4 %. Zhruba každé čtvrté auto v Německu tedy spaluje diesel. Konkrétně jejich počet překročil poprvé magickou hranici 10 milionů (10.045.903 vozů), když 1.1. 2006 bylo aut s dieselovými motory „jen“ 9.517.543.

Lidové auto? Přece Volkswagen

Dostát smyslu svého jména se daří značce Volkswagen, jejíž logo nesou vozidla u našich sousedů nejčastěji. Celých 21,3 % vozového parku připadají právě na Volkswagen, který je nejrozšířenější značkou u našich západních sousedů. Meziročně si tato značka o něco pohoršila (-0,2 %). Naopak ostatní značky koncernu Volkswagen si vedly lépe. Počet Seatů vzrostl o 0,9 %, ale největší radost mají u Škody Auto. Vozy s původem v České republice dosáhly meziročního nárůstu 12,3 %, čímž se vedle značek KIA a Chevrolet zařadily mezi největší skokany minulého roku. Propadáky roku se staly značky Proton (-8,1 %), Lancia (-4,5 %) a MG Rover spolu s Austinem (-7,8 %) – více v tabulce.

Celkový podíl německých výrobců na počtu aut, která brázdí tamní silnice, je zhruba dvoutřetinový. Z cizích značek je nejrozšířenější francouzský Renault s 5,3% podílem. Na druhém místě je Toyota (3,1 %) a bronz má Peugeot s 2,9 %. Škoda se svým konkurentům každý rok blíží, její podíl už dosáhl dvou procent.

Vozový park osobních aut v Německu
VýrobcePočet aut leden 2007Počet aut leden 2008Podíl k 1.1. 2008Přírůstek
Alfa Romeo165 356167 7230,4%1,4%
Audi2 507 7232 522 0826,1%0,6%
BMW, Mini2 637 6952 678 0756,5%1,5%
Chevrolet145 345162 6850,4%11,9%
Chrysler, Jeep, Dodge192 616191 6280,5%-0,5%
Citroën639 077670 7371,6%5,0%
Daihatsu140 564144 9900,4%3,1%
Ferrari4 7985 1130,0%6,6%
Fiat1 170 2661 153 7502,8%-1,4%
Ford3 649 2963 615 2558,8%-0,9%
General Motors34 86635 2400,1%1,1%
Honda516 366516 2141,3%0,0%
Hyundai353 555384 4380,9%8,7%
Iveco6 1546 4640,0%5,0%
Jaguar43 05744 0000,1%2,2%
Kia252 211283 8440,7%12,6%
Lada19 07218 9800,0%-0,5%
Lancia70 16066 9820,2%-4,5%
Land Rover57 30057 5660,1%0,5%
Maserati3 1443 3220,0%5,7%
Mazda985 972981 0942,4%-0,5%
Mercedes3 735 4743 782 9039,2%1,3%
MG Rover, Austin130 866120 6430,3%-7,8%
Mitsubishi569 083553 1371,3%-2,8%
Nissan925 133889 9692,2%-3,8%
Opel5 786 9585 687 63713,8%-1,7%
Peugeot1 163 7391 189 9662,9%2,3%
Porsche126 010134 4310,3%6,6%
Proton10 6759 8110,0%-8,1%
Renault, Dacia2 167 8382 170 7435,3%0,1%
Saab72 89472 0080,2%-1,2%
Seat689 664696 1841,7%0,9%
Škoda727 052816 6882,0%12,3%
Smart268 224259 4620,6%-3,3%
Ssaangyong6 1646 5460,0%6,2%
Subaru129 060126 4300,3%-2,0%
Suzuki372 840383 6110,9%2,9%
Toyota, Lexus1 220 7291 270 0363,1%4,0%
Trabant41 35038 9120,1%-5,9%
Volvo413 095416 3311,0%0,8%
VW8 784 2258 764 71121,3%-0,2%
ostatní84 13483 3430,2%-0,9%
celkem41 019 70041 183 594100,0%0,40%

Nejoblíbenější jsou kompakty

Němečtí motoristé ve výběru preferují kompaktní vozy, jejichž podíl činí 28 %. Často však také usedají za volant vozů střední třídy (20,6 %) a malých aut (19,5 %). Stále roste podíl minivozů, který v lednu letošního roku dosáhl 5,2 %.

V průzkumu se také ukázal slušný podíl řidičů seniorů (tedy ve věku 60 a více let). Těch je v Německu 24,3 % a díky stárnoucí evropské populaci budou senioři pro automobilky stále větší část zákazníků.

Václav Pavlečka
Diskuze (7)
Avatar - Atlis
27. 1. 2008 12:41
Re: Nic překvapivého
Kecas, Prius asi nikdy nevidel co? Prisu ma celkovy vykon 115k, maximalny krutiaci moment je 400Nm, co je viac ako dostanes z 2l diesla pri rovnakom vykone. Skodifka s podobnym vykonom bude mat motor 1,6 a 155Nm Karle. Nehovoriac o tom, ze ta Skodifka bude realne jazdit za 7-8l a Prius za 6... No a ako hovoris, ak ju vybavis tak ako Prius tak ani rozdiel v cene nebude velky. Jo, akurat chaluparom bude vadit, ze budu mat len 400l kufor. Prius za to bude mat neporovnatelne viac miesta v interieri...