Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německý ministr dopravy kvůli emisím strašil řidiče zákazem jízdy

ČTK
Diskuze (182)

Kvůli splnění klimatických cílů ministr dopravy zmínil možné drastické omezení osobní dopravy.

Německý ministr dopravy Volker Wissing (FDP) podle agentury DPA vystrašil miliony německých řidičů slovy o možných plošných zákazech jízdy autem o víkendech. Ty by podle něj mohly být nutné, protože jen drastická opatření budou stačit k tomu, aby Německo splnilo své klimatické cíle v oblasti dopravy.

"Řekl jsem občankám a občanům pravdu," tvrdil dnes Wissing rozhlasové stanici Deutschlandfunk v souvislosti se svým čtvrtečním vyjádřením v dopise představitelům vládní koalice, která už měsíce neúspěšně jedná o přijetí reforem zákona na ochranu klimatu.

Podle DPA bylo cílem třiapadesátiletého politika vyvolat tlak na koaliční vládu sociálních demokratů (SPD), svobodných demokratů (FDP) a Zelených, aby konečně došlo k posunu. Spolu s tlakem přišla ale i negativní reakce řady Němců, pro něž jsou auta nedílnou součástí života, a také některých vládních představitelů, podle nichž by Wissing neměl vydávat nezodpovědná prohlášení a šířit zbytečně strach.

Německo se zavázalo, že do roku 2030 sníží emise skleníkových plynů o 65 procent ve srovnání s rokem 1990. Pro jednotlivé sektory jako průmysl, energetiku, bydlení nebo dopravu je stanoveno maximální roční množství emisí. Právě sektor dopravy ho ale loni překročil, a německé zákony počítají s tím, že v takovém případě musí odpovědné vládní úřady přijmout okamžitá nápravná opatření.

V pondělí má přesné vyhodnocení dat za loňský rok předložit skupina expertů pro klimatické otázky, a ministerstva, kterých se to týká, pak mají tři měsíce na představení okamžitých programů; letos tedy do 15. července. V tomto kontextu přišlo vyjádření ministra dopravy, podle něhož se dají emise v jeho resortu dostatečně omezit jen "prostřednictvím restriktivních opatření, která se těžko vysvětlují obyvatelům, jako jsou například rozsáhlé a časově neomezené zákazy jízdy o sobotách a nedělích".

Jen tak by podle Wissinga bylo letos možné omezit škodlivé emise o dalších zhruba 22 milionů tun ekvivalentu oxidu uhličitého (CO2), což odpovídá 15 procentům kilometrů ujetých osobními auty či více než deseti procentům kilometrů ujetých nákladními vozy.

Video se připravuje ...

U některých ministrova slova vyvolala vzpomínky na ropnou krizi v 70. letech 20. století, kdy byla o nedělích čtyřikrát zakázána jízda na dálnici.

Že by se nakonec zákazy znovu staly skutečností, si ale pozorovatelé nemyslí. Koalice totiž uvažuje o změně klimatického zákona, který by sledoval dodržování klimatických cílů jako celku, nikoliv po jednotlivých sektorech. Novela však stále ještě není schválena.

ČTK
Diskuze (182)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
18. 4. 2024 16:48
Re: Pravda je
Třeba zde:
https://www.novinky.cz/…johnson-40415269
18. 4. 2024 10:43
Re: Je vidět, že drzost...
O tom, že není koho volit jsem diskutovat nechtěl. Současná vládní politika bohužel žene voliče k ANO. Není to ale projev blbosti, ale zoufalosti voličů.
Avatar - Mokrous
17. 4. 2024 16:13
Re: Pravda je
To se neváže jen na Andreje, to byla obecná myšlenka.
17. 4. 2024 16:07
Re: Pravda je
No nevím, jestli taková frajeřina stojí za další "posrané" 4 roky s premiérem, co neumí ani česky a vývodem peněz do ANOfertu... :no:
Avatar - Mokrous
17. 4. 2024 12:00
Re: Je vidět, že drzost...
Tak ona Praha je jinej svět. Když člověk žije někde v centru a taky tam i pracuje a funguje integrovaná doprava, tak nemusí pořád jezdit autem. Pamatuju si na bohaté manažery z Paříže, kteří už před 25 lety neměli vlastní auto, protože to vycházelo zbytečně draho a nebylo kde parkovat a rychleji se dostali metrem a pěšky. Zbytek taxík, nebo je někdo odvezl, či jim něco dovezl.

No já bych tak žít nechtěl. Za prvé nikdy ve velkém městě, to bych nedal a za druhé být závislý.