Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Němečtí aktivisté u soudu neuspěli, výstavba Tesla Gigafactory 4 pokračuje

Ondřej Mára
Diskuze (63)

Kritika výstavby německé Gigafactory 4 se nakonec dostala až před soud, ten však rozhodl ve prospěch automobilky.

První informace o výstavbě evropské Gigafactory 4 se objevily již v listopadu minulého roku, kdy Elon Musk oznámil, že závod vyroste v Německu. Začátkem ledna jsme se pak dozvěděli i konkrétní lokaci, kterou je oblast Grünheide nedaleko Berlína. Jenže tato volba vyvolala rozporuplné reakce.

A zatímco někteří místním těšili na výraznou ekonomickou vzpruhu pro okolí, řada aktivistů začala upozorňovat na možné ekologické dopady. Nový závod by měl totiž vyrůst v zalesněné oblasti, která se bude muset vykácet. A to povede ke ztrátě přirozeného prostředí mnoha živočichů.

Další skupiny ekologických aktivistů pak upozorňovaly na rizika spojená s vysokou spotřebou vody. Automobilka by totiž prý měla vykazovat spotřebu cca 300 metrů kubických vody za hodinu, což by se mohlo výrazně podepsat na zásobách v okolí.

Na přelomu ledna a února tak několik ekologických organizací uspořádalo pár demonstrací, lokální environmentalistická skupina Gruene Liga Brandenburg (Zelená liga Brendenburg) však zašla ještě dál a obrátila se na soud, který před pár dny výstavbu skutečně pozastavil. Pokud by tak totiž neučinil, mohla by být oblast kompletně vykácena ještě před jeho rozhodnutím.

Tesla se tím ale dostala do svízelné situace. Kvůli období páření divoké zvěře se totiž musí proces přípravy, tedy kácení stromů, stihnout do začátku března.  Pokud by to Tesla nestihla, protáhla by se stavba o dalších 6 až 9 měsíců. Podobné zpoždění si ale Tesla nemůže dovolit.

Ve čtvrtek se však německý soud oznámil, že urgentní žádost ekologických skupin (požadující zastavení odlesňovacích prací) zamítá. A to s konečnou platností. Z přístupových cest by tak měly být odstraněny zátarasy a Tesla bude moci pokračovat ve výstavbě.

Tématu už se přitom koncem ledna věnoval na Twitteru i Elon Musk. Ten například zmínil, že informace o spotřebě vody se nevztahují k dennímu průměru, ale ojedinělým extrémům. Současně také dodal, že 92 hektarů zalesněné plochy není klasický les, ale uměla založená plantáž. Stromy tak byly již původně určeny pro dřevozpracovatelský průmysl.

Gigafactory 4, někdy také označovaná jako berlínská Gigafactory, by tak podle Muska měla mít jen naprosto minimální environmentální dopad na okolí. Závod měl být plánován především s ohledem na ekologičnost i udržitelnost a plánuje využívat především udržitelně získanou energii.

Ondřej Mára
Diskuze (63)

Doporučujeme

24. 2. 2020 16:13
Re: Tesla vs Taycan
Mě by spíš zajímalo, jestli ti vadí třeba Bloomberg. Je starý, má střet zájmů,...To jsou věci, které vám většinou hodně vadí. Pokud jde o investice, tak by mě zajímalo, zda ti vadí, že CME chce od američanů koupit Čech.
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2020 11:41
Re: Tesla vs Taycan
Opět = absolutně zcela totálně MIMO. To je krásná ukázka JAK si věci vysvětluješ jak se TOBĚ chce rsp. hodí
Otázka poklesu investic přece nijak nesouvisí s tim že neni kam do čeho investovat = jak sis to účelově VYMYSLEL ty :-)

Ostatně to samý je i ta tvá představa že víš dřív a líp = než ekonomové

Prostě furt ten Středula údržbář kterej FAKT ve VŠECH diskuzích popíral ať proti němu byl jakejkoli ekonom = že by kdokoli z nás věděl něco o svý profesi. Vždy bez výjímky má v ekonomickejch otázkách pravdu = NE ekonom NE ekonomové ale vždy údržbář ;-)
No a buď je to tak jak si napsal 11:25 = a ty a údržbář válcovacích tratí fakt víte VÍC a LÍP = nebo holt platí ta mnohem pravděpodobnější verze :-!

Takže znova = PROČ si VYMÝŠLÍŠ = aby ti z toho čína která s náma vydrbává a máme v bilionech pasivní bilanci a i ty slíbený podepsaný investice byly vlastně nula nula prd = tak PROČ se zoufale snažíš tvrdit že ekonomové neví a TY si nad náma všema nadřazen a je to PŘESNĚ OPAČNĚ než profíci tvýho národa tvrdí?

Edit = k tvýmu fascinujícímu editu = líp POTVRDIT že si fakt mimo realitu si snad nemoh :-)
24. 2. 2020 11:33
Re: Tesla vs Taycan
Není kam investovat a realita mi dává zapravdu. Vloni klesli tyto investice na polovinu. A to v tom jsou i ty tvoje starý banky, pojišťovny, automotive,... Investice z doby, kdy jsme o Čínu ještě nestáli.A ještě jedna poznámka. Když jsem byl na gymplu, tak nikoho ani nepadlo, že by šel na ekonomku. Bla vnímána jako podřadná škola, škola pro holky, které nemají na medicínu nebo nějakou normální školu. I proto k ekonomům nijak nevzhlížím. A dle mích zkušeností má i mnoho německých manažérů ekonomickou VŠ až jako doplněk k nějaké technice.
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2020 11:29
Re: Tesla vs Taycan
Ne = ale všímám si tvejch a ryccardovejch a údržbářovejch atp. ZÁVĚRŮ a vašich PŘEDSTAV = a vašeho přesvědčení že všemu rozumíte bez znalostí a bez tisíce hodin studia ne stejně, ale LÍP :-)

A viz ten Středula = jste NEPOUČITELNÍ = neni možný že by ekonom ekonomii obecně nebo ekonomice a makroekonomice rozuměl líp než on údržbář. A že jich už v diskuzích potkal

No tak došlo ti že to cos VYMYSLEL že neni kam investovat = je totální absolutní naprostý nesmysl? ;-)

Takže k tý podstatný otázce = PROČ si to vymejšlíš? Proč?
24. 2. 2020 11:25
Re: Tesla vs Taycan
Ty jsi si ještě nevšiml, jak se ti tvoji analytici(ekonomové) pořád něčemu diví?