Nesháníte zachovalou Integru Type R v originálním stavu? Tahle by se vám mohla líbit
Acura, prémiová značka automobilky Honda, před několika dny překvapila oznámením, že chystá návrat modelu Integra. Pojďme si proto připomenout legendární Integru Type R ze druhé poloviny 90. let.
Ikonické kupé, které má pověst nejlepšího vozu s pohonem předních kol, je dnes poměrně ceněnou a vzácnou ojetinou. Vzácnou v tom smyslu, že není vůbec snadné narazit na exemplář ve stoprocentně původním a zachovalém stavu. A pokud navíc budete chtít kousek s nízkým nájezdem, pak budete potřebovat hodně trpělivosti.
Přesto jsme jednu takovou Integru Type R našli, tady minimálně tak podle inzerátu vypadá. Na prodej je ve Francii.
Vůz z roku 1998 byl jako nový koupen v Belgii a u první majitelky strávil dalších 20 let. Nyní tedy opouští garáž teprve druhého vlastníka.
Podle prodejce Integra od roku 1998 najezdila méně než 64.800 kilometrů a byla vždy opečovávána a důkladně servisována. Nový majitel ostatně k autu dostane spoustu dokumentace a faktur, údajně jde o 60 stran papírů.
O pohon se stará atmosféricky plněná osmnáctistovka, známá schopností točit víc než osm tisíc otáček, o výkonu 140 kW. Spřažena je s pětistupňovou manuální převodovkou. Sto devadesát koní nezní oslnivě, jenže Honda Integra Type R je poměrně lehká váha, váží méně než 1200 kilogramů.
A cena? Prodejce za nezvykle zachovalé kupé žádá 32.900 eur, což je v přepočtu asi 836 tisíc korun.
Při hledání hezkých kousků Integry Type R nás ale zaujal ještě jeden exemplář. Je také z roku 1998, nájezd však činí zhruba 170 tisíc kilometrů. Interesantní je na něm spíš původ, jde totiž o verzi pro japonský trh, která má 147 kW a jiné světlomety - jednoduché, úzké a hranaté. Auto má pochopitelně pravostranné řízení.
K mání je v Německu za 19.990 eur, tedy asi 508 tisíc korun.