Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

New Stratos: Technická data

8. 12. 2010 • 15:11
34
3
Zobrazit náhledy (34)
Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos Stratos
Tvůrci nového Stratosu zveřejnili všechny podstatné technické podrobnosti.

New Stratos svými proporcemi a designem věrně sleduje originál ze 70tých let. Ani v přímém srovnání proto nepůsobí jako o 38 cm delší auto – takový je rozdíl v délce mezi původní Lancii a novým autem na základě Ferrari 430 Scuderia. New Stratos je také výrazně širší, má dokonce i širší karoserii než Ferrari, které poskytlo základ šasi.

Rozvor náprav je proti výchozímu modelu zkrácen o 20 cm. Díky instalaci širších zadních pneumatik a úpravám zadní nápravy se rozšířil rozvor vzadu o 85 mm. Hmotnost nového Stratosu se podařilo díky kratší karoserii a použití karbonových dílů, navzdory instalaci ochranné klece v kabině, srazit o 100 kg na 1247 kg (suchá hmotnost).

New Stratos - srovnání rozměrů s předchůdcem a Ferrari 430 Scuderia
ModelLancia Stratos HFNew StratosFerrari 430 Scuderia
Délka [mm]370841814512
Šířka [mm]175019711923
Výška [mm]111012401199
Rozvor [mm]218024002600
Rozchod vpředu [mm]-16681669
Rozchod vzadu [mm]-17011616
Hmotnost [kg]98012471350

Motor 4,3 V8 nedoznal žádných mechanických změn. Dostal ale laděný výfuk se sportovními katalyzátory a odpovídajícím způsobem byla přeprogramována řídící jednotka. Výsledkem je zvýšení výkonu z 510 koní (375 kW) na 540 koní (397 kW). Změnilo se i maximum točivého momentu – u 430 Scuderia je 470 nm při 5250 min-1, u nového Stratosu tvůrci udávají >500 Nm už při 3750 min-1.

Oficiální údaje o zrychlení zatím nejsou k dispozici, nový Stratos ale prý Scuderia na stovce ujede o tři desetinky, 0-100 km/h je tedy 3,3 sekundy. 0-200 km/h přitom trvá 9,7 s. tyto údaje ale nejsou definitivní, New Stratos má ještě dostat novou zadní nápravu s jiným diferenciálem (stálý poměr 5,0 místo 4,3:1), který sníží maximální rychlost na 274 km/h proti současným teoretickým 320 km/h, a společně s tím by se ještě měly vylepšit hodnoty akcelerace.

Podvozek má adaptivní tlumiče ZF Sachs a pružiny Eibach. Brzdová soustava je značky Brembo. Přední kotouče mají rozměr 398 x 36 mm, zadní 350 x 34 mm. Devatenáctipalcová kola s centrální maticí dodal Fondmetal, obouvají pneumatiky Dunlop Sport Maxx.

Související články

Témata
Avatar - T613
8. 12. 2010 11:27
Re: ?
vypadá to tak... taky jak jinak vrátit na svět značku, na kterou svět zapomněl? :-)
8. 12. 2010 11:17
Re: ?
Přece si to nenechají jen pro sebe. :-)
8. 12. 2010 10:04
?
Oni to snad vážně chtějí pustit ven! :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud