Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan 370Z Roadster: Nové zetko bez střechy

Diskuze (1)
Na newyorském autosalonu, půl roku po premiéře nového kupé Nissan 370Z, se veřejnosti poprvé představuje jeho otevřená verze nazvaná 370Z Roadster. V USA se začne prodávat na konci léta.

Nissan patří k těm výrobců, kteří se i v době rozšiřování kupé-kabrioletu drží klasické plátěné střechy. Model 370Z tak může dostát významu slova Roadster ve svém názvu. Mechanismus stahovací střechy je plně automatický a ovládá se tlačítkem, stažení trvá přibližně 20 sekund. Ve stažené poloze je střecha schována pod pevným krytem v barvě karoserie. Střecha je z vnitřní strany potažená krycí látkou, která slouží mimo jiné jako zvuková izolace. Zadní okno je ze skla a má vyhřívání.

Pro Roadster platí to samé co pro kupé – nová generace má výkonnější motor a zároveň menší a lehčí karoserii. Rozvor se zkrátil o 10 cm na 2550 mm, celková délka je u 370Z Roadsteru kratší o 66 mm (4313 mm). Z důvodu snížení hmotnosti jsou kapota motoru, boční dveře a víko zavazadlového prostoru vyrobeny z hliníku.

Hmotnost konstruktéři šetřili také na nápravách. Přední náprava s dvojitými lichoběžníky (nahrazuje multilink z 350Z) má ramena z kovaného hliníku, odlehčený, o 35 % tužší stabilizátor a pomocný rám z hliníkové slitiny. Konkrétní změny na zadní čtyřramenné nápravě nebyly specifikovány, ale i zde bylo cílem snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti.

Standardem pro USA budou 18palcová kola s pneumatikami 225/50 vpředu a 245/45 vzadu, za nimi se na obou nápravách ukrývají kotouče o průměru 320 mm. Součástí sportovního paketu budou kovaná 19palcová kola s rozměrem pneumatik 245/40, respektive 275/35. Ve sportovním paketu jsou také zahrnuty brzdy Nissan Sport Brakes, které mají vpředu 355mm kotouče a čtyřpístkové brzdiče a vzadu 350mm kotouče s dvoupístkovými brzdiči.

Motor 3,7 V6 s variabilním časováním a zdvihem ventilů sdílí Nissan 370Z s Infiniti G37, stejně jako sportovní šestistupňovou manuální převodovku s krátkými převody nebo sedmistupňovou automatickou převodovku. Nejvyšší výkon 244 kW je dosahován při 7000 min-1, omezovač zasahuje ještě o 500 otáček výš. Točivý moment vrcholí 366 Nm při 5200 min-1. Pro srovnání 350Z měl 225 kW při 6800 min-1 a 363 Nm při 4800 min-1. Údaje o zrychlení zatím zveřejněny nebyly.

Tapety na plochu naleznete v článku Nissan 370Z Roadster se představuje v New Yorku.

Diskuze (1)
Avatar - pelikoš
10. 4. 2009 08:34
parádní
krásná mucholapka,i v té černé je k sežrání...