Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan 370Z Roadster: Nové zetko bez střechy

Nissan 370Z
Nissan 370Z
Nissan 370Z
Nissan 370Z
19 Fotogalerie
Diskuze (1)
Na newyorském autosalonu, půl roku po premiéře nového kupé Nissan 370Z, se veřejnosti poprvé představuje jeho otevřená verze nazvaná 370Z Roadster. V USA se začne prodávat na konci léta.

Nissan patří k těm výrobců, kteří se i v době rozšiřování kupé-kabrioletu drží klasické plátěné střechy. Model 370Z tak může dostát významu slova Roadster ve svém názvu. Mechanismus stahovací střechy je plně automatický a ovládá se tlačítkem, stažení trvá přibližně 20 sekund. Ve stažené poloze je střecha schována pod pevným krytem v barvě karoserie. Střecha je z vnitřní strany potažená krycí látkou, která slouží mimo jiné jako zvuková izolace. Zadní okno je ze skla a má vyhřívání.

Pro Roadster platí to samé co pro kupé – nová generace má výkonnější motor a zároveň menší a lehčí karoserii. Rozvor se zkrátil o 10 cm na 2550 mm, celková délka je u 370Z Roadsteru kratší o 66 mm (4313 mm). Z důvodu snížení hmotnosti jsou kapota motoru, boční dveře a víko zavazadlového prostoru vyrobeny z hliníku.

Hmotnost konstruktéři šetřili také na nápravách. Přední náprava s dvojitými lichoběžníky (nahrazuje multilink z 350Z) má ramena z kovaného hliníku, odlehčený, o 35 % tužší stabilizátor a pomocný rám z hliníkové slitiny. Konkrétní změny na zadní čtyřramenné nápravě nebyly specifikovány, ale i zde bylo cílem snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti.

Standardem pro USA budou 18palcová kola s pneumatikami 225/50 vpředu a 245/45 vzadu, za nimi se na obou nápravách ukrývají kotouče o průměru 320 mm. Součástí sportovního paketu budou kovaná 19palcová kola s rozměrem pneumatik 245/40, respektive 275/35. Ve sportovním paketu jsou také zahrnuty brzdy Nissan Sport Brakes, které mají vpředu 355mm kotouče a čtyřpístkové brzdiče a vzadu 350mm kotouče s dvoupístkovými brzdiči.

Motor 3,7 V6 s variabilním časováním a zdvihem ventilů sdílí Nissan 370Z s Infiniti G37, stejně jako sportovní šestistupňovou manuální převodovku s krátkými převody nebo sedmistupňovou automatickou převodovku. Nejvyšší výkon 244 kW je dosahován při 7000 min-1, omezovač zasahuje ještě o 500 otáček výš. Točivý moment vrcholí 366 Nm při 5200 min-1. Pro srovnání 350Z měl 225 kW při 6800 min-1 a 363 Nm při 4800 min-1. Údaje o zrychlení zatím zveřejněny nebyly.

Tapety na plochu naleznete v článku Nissan 370Z Roadster se představuje v New Yorku.

Vstoupit do diskuze (1)