Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan chce konkurovat Subaru BRZ a Toyotě GT 86

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Budoucnost sportovních vozů značky Nissan vypadá díky společnému dílu automobilek Subaru a Toyota velmi nadějně.

Automobilka Nissan se po úspěchu svých crossoverů hodlá opět více věnovat sportovním modelům, za což vděčíme především Toyotě GT 86, Scionu FR-S a Subaru BRZ. Nissan má sice na rozdíl od Toyoty ve své nabídce hned dva sportovní modely, ale GT-R i 370Z loví své zákazníky v jiných cenových i výkonových vodách, než 2+2místné kupé s dvoulitrovým čtyřválcem.

O budoucnosti sportovních Nissanů se proto začínají šířit nové a nové spekulace. Mezi ty poslední patří zmenšování a odlehčování řady Z a tou nejnovější je zatím neoficiální ohlášení nástupu nové modelové řady zaměřené přímo proti GT 86 a jejím sesterským modelům.

Nissan v loňském roce na jarním autosalonu v Šanghaji představil studii Compact Sport Concept s přeplňovaným motorem 1,6 DIG-T o výkonu 140 kW (190 k). Ta sice rozhodně nesplňuje představuje o sportovním kupé, ale je poměrně lákavou vizí obratného hot-hatche. Dalším náznakem, že se Nissan hodlá věnovat sportovním modelům byla letos v lednu Micra Nismo Concept, která působila jako vůz připravený pro sériovou výrobu.

Přímo mezi ostrou Micru a novou generaci řady Z by se mohl zařadit nový sportovní model, který by měl být konkurencí pro GT 86 a její příbuzné. Nissan ovšem narozdíl od Toyoty a Subaru nehodlá vyvíjet novou platformu pro model s pohonem zadním kol a neoživí tak projekt nového SX, který byl kvůli krizi zastaven v roce 2008.

Základem pro nový sportovní Nissan se má stát platforma modelu Juke, což znamená, že bude možné nabídnout verzi s pohonem předních nebo všech čtyř kol s aktivním zadním diferenciálem. Ten pomáhá zatáčet přenášením většího množství točivého momentu na vnější zadní kolo.

K pohonu nového kupé má sloužit již zmiňovaný 1,6 DIG-T o výkonu 140 kW (190 k), který by měl spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovou převodovkou CVT, u níž lze předvolit šest rychlostních stupňů.

Nový sportovní Nissan se má velikostí přibližovat spíše k Hondě CR-Z než k triu značek Toyota, Scion a Subaru. Vývoj má probíhat v Japonsku a Číně, kde má vzniknout i design novinky, který se údajně nemá držet tradičních linií kupé s dlouhou kapotou a kabinou posunutou k zadním kolům.

V případě, že budou vývoj a sériová produkce nového sportovního Nissanu schváleny můžeme se jeho představení dočkat do konce roku 2013. Hlavním trhem má být údajně Čína a následně i Japonsko a vybrané země v Evropě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Avatar - Blue Sun
18. 7. 2012 19:28
Micra
Tož takú Micru bych si aj nechal líbit...
18. 7. 2012 16:39
Re: klídek
Jj, to je mi logika >:D Subaru a Toyota přišly s něčím neotřelým, zadokolka s vyhoněným atmosférickým dvoulitrem. Jak jim konkurovat a svéze se na vlně úspěchu? No přece přijít s předokolou s turbem :-) Ale co už, i auto s turbem a pohonem předních kol může být zábavné, ale prostě to bude spíš něco jako hot hatch s karosérii kupé než přímá konkurence Subaru a Toyotě.
18. 7. 2012 16:16
Re: Zyrtec
nebo?
[odkaz]
18. 7. 2012 15:29
Re: Zyrtec
Nebo?
[odkaz]
18. 7. 2012 14:24
Re: Zyrtec
a Corsy:
[odkaz]