Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan e-NV200: Dodávka s technikou Leafu

David Bureš
Diskuze (1)
Elektrická dodávka Nissan e-NV200 kombinuje prvky někdejších dvou vozidel roku – Leafu a NV200.

Elektromobily jsou mezi zákazníky méně oblíbené, než výrobci čekali, i tak Nissan těmto automobilům nadále věří. Nyní rozšiřuje nabídku globálních modelů s elektrickým pohonem o druhé auto, po hatchbacku Leaf přichází lehký užitkový vůz e-NV200.

Zatímco karoserie modelu e-NV200 vychází z užitkového vozu NV200 – Mezinárodní dodávky roku 2010, technika se shoduje s Leafem – Světovým autem roku 2011. I tak je 30 procent dílů svébytných pro tuto dodávku, výsledný automobil má být úsporný a zároveň nabízet velký nákladový prostor.

Výkon elektromotoru činí 80 kW jako u Leafu. Dojezd dodávky po dobití baterií je 170 kilometrů, Nissan věří, že tato hodnota postačuje, protože většina dodávek o velikosti e-NV200 denně ujede jen asi 100 kilometrů. Dobití lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 24 kWh trvá z běžné zásuvky celou noc, při použití rychlonabíječky se však baterie na 80 procent své kapacity dobijí za 30 minut.

Oproti běžné NV200 se elektrický van liší jinou přídí, která je ve stylu Leafu. Její součástí jsou i modře zabarvené světlomety tvořené diodami. Uvnitř auta se objevují digitální přístroje, volicí páka se pak podobá spíše řešení u aut s automatickou převodovkou než joysticku z Leafu. Nissan doufá, že se díky tomu řidiči dodávek snáze zvyknou na elektromobil.

Vedle toho byl upraven i podvozek e-NV200, přední nezávislé zavěšení typu MacPherson bylo převzato Leafu. Baterie jsou umístěny pod podlahou, aby neomezovaly nákladní prostor. U užitkového provedení činí jeho objem 4,2 m3. Zároveň toto umístění zvyšuje tuhost karoserie automobilu.

Nissan e-NV200 se začne prodávat v červnu, přičemž o výrobu se postará továrna v Barceloně, kde se vyrábí i běžné varianty NV200. V nabídce bude užitková a pětimístná osobní verze ve dvou stupních výbavy.

S vývojem automobilu pomáhaly i společnosti, které by jej mohly v budoucnu používat – například FedEx, Coca-Cola, DHL nebo IKEA. Automobil zacílí především na firmy, lákat chce ale také početné rodiny.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - pelikoš
4. 3. 2014 14:32
hmm
budoucnost již nyní :-! :yes: