Nissan Gripz: Nástupce Juku na steroidech
Malý crossover Nissan Juke se vyrábí už pět let a přestože (nebo možná právě proto) má dost kontroverzní design, prodává se velice dobře. Nissan však nedávno prohlásil, že nastal čas se s designem malého SUV posunout dále. Jaká náhoda, že se dnes ve Frankfurtu objevila studie Gripz, která je ovšem podle tvrzení automobilky spíše "designérským vyjádřením než náhradou existujícího modelu".
Můžete, ale nemusíte tomu věřit. Faktem je, že přestože Juke není žádný obr, Gripz je ještě o kus menší a méně praktický. V případě nástupce bychom však očekávali spíše posun opačným směrem. Současně je však velmi pravděpodobné, že základní stylistické rysy svalnatého Gripzu budou pro Juke II použity. Koncept totiž nade vší pochybnost vychází ze současného stylistického směru Nissanu, zachovává si však zdravou míru šílenství, typickou pro model Juke.
Nissan každopádně o Gripzu mluví jako o studii, kombinující schopnosti a praktičnost kompaktního crossoveru se vzrušením a výkonem sportovního auta. Poslední slova by sváděla k myšlence, že by Gripz nakonec mohl být nástupcem sportovního zetka...
K pohonu vozu by měl sloužit elektromotor z Nissanu Leaf, pro který vyrábí elektřinu benzinová jednotka. Design karoserie navrhli stylisté automobilky v Evropě, minimalistický interiér je dílem japonských návrhářů.