Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Pick-up Double Cab 2.5 Di Navara - Doširoka (07/2002)

9. 7. 2002 • 20:54
24
Zobrazit náhledy (24)
Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara Nissan Navara
Jestliže jsme v testu užitkové varianty pick-upu oceňovali především robustnost, inovované provedení vsadilo na tuto vizuálně výhodnou vlastnost ještě více. Nejdražší verze s prodlouženou kabinou a výbavou Navara pak kromě dostatku...

Už tak masivní pick-up v nové působí v nové generaci ještě mohutněji, ale vnější rozměry zůstaly až na milimetrové rozdíly stejné. Zásluhu na tom má především odlišné tvarování přední masky, které dominuje skutečně ohromný nárazník a velkoplošná sdružená světla. Rozšířené blatníky v barvě, přídavné stupačky a zářící hrazda za dvojkabinou pak optické dílo dokonají - stojí zde svalovec, jehož majitel se nechce vzdát luxusního dojmu ani v terénu.

Interiér doznal oproti předchozí generaci lehčích změn - vše je i nadále účelné a robustní. Vysoká palubní deska však bude řidičům menších postav možná poněkud znesnadňovat výhled vpřed - sedadlo totiž není výškově nastavitelné. Naopak volantem se dá manipulovat alespoň ve svislém směru a díky poměrně pohodlnému sedadlu lze při řízení nalézt nejen optimální polohu, ale i zvládnout několikasetkilometrovou cestu bez bolesti zad. Delší natažení ruky také vyžaduje hluboko umístěný ovladač automatické klimatizace.

Malá revoluce se odehrála pod kapotou, kterou nyní okupuje přeplňovaný čtyřválec již klasického objemu 2,5 litru, ovšem s výkonem zvýšeným na 98 kW. S hodnotou na špičce třídy a maximálním kroutícím momentem 304 Nm si lze dovolit věru jinou zábavu. Spíše než schopnost vyjet vyšší kopce ale majitel využije častěji sílu motoru k tažení až třítunového přívěsu. Luxusně vychovaným uším nechystá Navara žádné nepříjemnosti - motor už odspodu jen zlehka basuje a po překročení 1500 otáček je dominantním zvukem mohutný, ale dobře utlumený hukot.

Řazení je pravé offroadové: dlouhé dráhy, vcelku tvrdé dorazy a přesnost. Přiřazování pohonu předních kol stejně jako redukce má podobné atributy - délka drah pak nenechá díky cestování malé páky řidiče na pochybách, v jakém režimu se právě pohybuje.

Předpoklad 99procentního využití pro jízdy po silnicích splňuje Pick-up uspokojivě. Zrychlením a efektem mírného zhoupnutí je s to při rozjíždění na křižovatkách vyprovokovat nejednu symbolickou "bitvu o nejbližší další semafor". Obávaná citlivost na příčné nerovnosti díky tuhé zadní nápravě nás překvapivě netrápila, naopak opatrní jsme museli být při prudším rozjíždění do zatáčky, kdy vůz snadno zabral vnitřním zadní kolem naprázdno. I přes značné rozměry se lze pohybovat s Pick-upem i městských ulicích, kde hodně manévrů usnadní velká zpětná zrcátka Jsou ale chromovaná, takže je doporučujeme při stání sklápět.... Posilovač řízení má optimální účinek a brzdy se standardním ABS slouží s neztenčenou silou i po opakovaném použití.

Na klasické zápasení s terénem během testu nedošlo - myslíme si, že uživatel takto vybaveného vozu bude využívat jeho terénních schopností spíše jen rekreačně. Námi absolvované přejezdy přes louky a terénní vlny se proto projevily jen minimálně na výsledné spotřebě 10,6 litrů/100 km. Zvýšení oproti výrobcem udávané hodnotě přičítáme proto hlavně velkému podílu jízd po městě a na dálnicích.

Projet bažinatou roklí bychom se ale s tímto autem odvážit mohli - světlost podvozku 220 mm, brodivost 450 mm a schopnost zdolat 38° stoupání patří k lepší polovině třídy. V praxi ale záleží víceméně na použitých pneumatikách a nájezdových úhlech.

Nejlepší možná výbava dělá z Nissanu Pick-up zajímavou alternativu pro všechny, u kterých se spojuje potřeba estetických a komfortních doplňků s užitečností a terénní průchodností. Čas, kdy budou pick-upy po vzoru Nového světa nabízeny s koženými sedadly a dřevem obloženou palubní deskou, ale ještě nenastal...

Související články

Témata
Cena základní sestavy 829 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS, posilovač brzd a řízení, diferenciál zadní nápravy se zvýšenou svorností, airbag řidiče a spolujezdce, napínače bezp. pásů, automatická klimatizace, výškově nastavitelný volant, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, vyhřívaná přední sedadla, el. ovládaná okna všech dveří, dálkově ovládané centrální zamykání, tónovaná skla, chromovaná el. ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, rozšířené blatníky v barvě vozu, chromovaná přední maska, přední nárazník v barvě, chromovaný zadní nárazník, trubkový rám za kabinou, boční stupačky, kola z lehké slitiny, příprava na radio (el. ovládaná anténa, 4x repro) Kč
Cena testované sestavy 839 000 Kč
Výbava testované sestavy základní + metalický lak: (+10.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2488
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 304 / 2000 - 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 158
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 7.5 / 9.1
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l): 75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1870 / 990
Rozměr pneu: 255/70 R16
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5080
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1720
d) rozvor (mm): 2950
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud