Nissan pro chodce: zvedací kapota ve Skyline Coupé
Nový bezpečnostní prvek bude uveden do výroby v novém kupé Nissan Skyline, které se na japonském trhu začne prodávat letos na podzim. Princip funkce je jednoduchý. Problém, který dnes řeší konstruktéři v oblasti ochrany chodců spočívá ve snižování tuhosti kapoty, eliminaci ostrých hran resp. vhodném tvarování přídě. Osoba, která je sražena končí při normovaném nárazu obvykle vymrštěním do vzduchu a následným nárazem hlavou na kapotu. Náraz by neměl být příliš tvrdý. To se dnes řeší různými profily a vhodnými výztuhami kapoty.
U sportovních vozů, u nichž je motorový prostor velmi dobře vyplněn motorem a dalšími zařízeními, a kapota je navíc velmi plochá, nepomáhá samotná deformační zóna "v kapotě", protože mezi ní a motorem obvykle nezbývá víc než několik málo centimetrů volného prostoru. V tom případě je nutno konflikt řešit přepracováním designu přídě (která už pak nebude tak elegantní a sportovní) nebo zavedením nákladného samočinného zvedání kapoty v případě nárazu. To je řízeno elektronicky, na základě signálu ze snímače nárazu, který aktivuje roznětku. Při nehodě se tak vlastně uměle a krátkodobě zvětší prostor využitelný pro deformaci kapoty při nárazu chodce, aniž by přitom hrozil tvrdší náraz do tuhých částí motoru.
V Evropě je podobným zařízením vybaven například Jaguar XK nebo Citroen C6.