Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan slibuje rozsáhlou elektrifikaci, Qashqai dostane hybrid e-Power

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T
32 Fotogalerie
Diskuze (9)

Japonská automobilka si dala ambiciózní cíl – do roku 2023 chce mít vyrobeno přes milion elektrifikovaných vozidel. A jaká to budou?

Nissan nedávno zahájil novou kapitolu své existence představením čistě elektrického crossoveru Ariya. Během jeho představení pak Ashwani Gupta, COO automobilky Nissan, pro britské kolegy z AutoExpress prozradil, že elektrifikace se dočká i nová generace Nissanu Qashqai.

Qashqai dorazí do Evropy i s pohonem e-Power – je to jedna z našich klíčových technologií,“ prozradil Gupta k novince, jejíž představení se očekává ještě letos. „V Evropě budeme nabízet e-Power a bateriové elektromobily – tak definujeme naše technologie.

Pohon e-Power by měl využívat spalovací motor jako generátor nabíjející baterie, které pak přes konvertor napájí elektromotor. Modely s pohonem e-Power, jako je například v Japonsku prodávaný Nissan Note, tak nabídnou pocit z jízdy jako s elektromobilem, včetně okamžitého nástupu výkonu a téměř neslyšného chodu. Není je však nutné nabíjet a spotřeba paliva by měla být blízká plně hybridním modelům.

Ačkoliv by měl být nový Qashqai představen již letos, jeho příchod na trhy se očekává až v průběhu roku 2021. Hybridní pohonná jednotka by pak mohla dorazit krátce po uvedení na trhy a podle některých očekávání by mohla dokonce zcela nahradit vznětové motorizace.

Hybridním pohonem e-Power by ale nabídka elektrifikovaného crossoveru Qashqai nemusela končit. Stále totiž existuje šance na vznik plug-in hybridní verze, který by si mohla techniku vypůjčit od aliančního partnera Mitsubishi.

Elektrickým modelem Ariya a hybridním Qashqaiem ale elektrifikace Nissanu ani zdaleka nekončí. Gupta v rozhovoru potvrdil, že dedikovaná elektrická platforma CMF-EV, která je základem modelu Ariya, může být upravena do různých podob. Navíc bude sdílena s aliančními partnery Renault a Mitsubishi.

Ivan Espinosa, Nissan Senior Vice President, pak v rozhovoru pro AutoEspress naznačil, že pohonu e-Power by se do budoucna mohl dočkat i model Nissan Juke.  Ostatně čím víc elektrifikovaných modelů značka nabídne, tím větší je šance, že se ji podaří splnit její cíl vyrobit do roku 2023 milion elektrifikovaných vozidel.

Vstoupit do diskuze (9)