Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Ariya oficiálně: Elektrický crossover ujede 500 km, top verze má 400 koní

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 15. 7. 2020 • 21:49
71
16
Zobrazit náhledy (71)
Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya

Po úspěšném elektromobilu Leaf představuje japonský Nissan další elektrické želízko v ohni. Je to crossover Ariya, jenž z velké části vychází z loňského konceptu.

Dnes v 7:00 našeho času představil Nissan světu v rámci digitální premiéry svůj nový elektrický crossover Ariya. Jeho příjezd automobilka avizovala již loňským konceptem, a jak se můžete přesvědčit v přiložené galerii, ve srovnání s vizí se sériová podoba crossoveru příliš neliší.

Nissan Ariya je 4595 mm dlouhý, 1850 mm široký a 1660 mm vysoký, přičemž rozvor náprav má hodnotu 2775 milimetrů. Velikostně si tak může potykat třeba s Volkswagenem ID.4, jedním z mnoha připravovaných elektrických konkurentů. V závislosti na výbavě a specifikaci pak bude Ariya vážit od 1,8 do 2,3 tuny.

Přední část se vyznačuje přepracovaným logem značky, jež tento elektromobil dostává jako první. Na trzích, které to umožňují, bude symbol japonské automobilky podsvícen 20 LED diodami. Z boční části si všímáme lehce se svažující střechy ve stylu kupé, vzadu zase decentního střešního spoileru. Ariya přijíždí na aerodynamicky vyladěných kolech o devatenácti či dvaceti palcích a chlubí se sofistikovanějším víceprvkovým zavěšením vzadu.

Minimalistický interiér kráčí vstříc dnešním trendům. Najdeme tu jen minimum fyzických tlačítek, která nahrazují dotykové plochy nejen na obrazovkách, ale i různě po interiéru. Nissan říká, že dotykové plochy na přístrojové desce a středové konzole jsou vybaveny haptickou zpětnou vazbou. Digitální přístrojový štít má 12,3 palce, stejně jako obrazovka uprostřed. Japonci tvrdí, že jde o obrazovky s nejvyšším počtem barev ve třídě.

Zákazník dostane na výběr z pěti variant pohonů. Základem je zadokolka s menší baterií o kapacitě 63 kWh. Ta má výkon 160 kW a 300 newtonmetrů točivého momentu, na stovce je za 7,5 sekundy a maximální rychlost je omezena na 160 km/h. Pokud se vám líbí pohon zadních kol, ale chcete větší baterii, je připravena verze s 87kWh akumulátorem, výkonem 178 kW a shodným krouťákem. S menší baterkou slibuje metodika WLTP dojezd 360 km na jedno nabití, pro větší už je to 500 km.

video

K mání jsou však i čtyřkolky e-4ORCE řešené dvěma elektromotory. S menším akumulátorem se bavíme o 205 kW a 560 newtonmetrech, větší “umí” 225 kW a 600 newtonmetrů. Obě verze sviští až 200 km/h, první ujede na jedno nabití 340, druhá 460 km. S takovou technikou rozhodně nejde o žádné loudy, vždyť obě verze dají stovku pod šest sekund.

Kdyby to ale přesto někomu nestačilo, připravil Nissan našlapanou verzi Performance. To je pochopitelně čtyřkolka s větší baterií, ale parametry posílenými na 290 kW a 600 newtonmetrů, díky čemuž vůz zrychlí z klidu na stovku za 5,1 sekundy. Jen se s takovou konfigurací musíte smířit s dojezdem 400 kilometrů.

V “domácích” podmínkách umožňuje Nissan Ariya s menší baterkou dobíjení výkonem 7,4 kW, s větším akumulátorem pak 22 kW. Pokud jde o rychlonabíječky, tam to japonský crossover zvládne výkonem až 130 kW.

Ariya dostane standardně tři jízdní režimy - Standard, Sport a Eco, přičemž varianty se čtyřkolkou mají ještě režim Snow. Nissan říká, že baterie umístěná v podlaze je rozmístěna tak, aby zajistila ideální rozložení hmotnosti 50/50. Crossoveru nechybí funkce zvýšené rekuperace či systém e-Pedal, který už dobře známe z modelu Leaf. Ariya bude vybavena také plejádou asistenčních systémů včetně vylepšené verze systému ProPilot s asistencí v jízdním pruhu a adaptivním tempomatem. Nissan nás dále láká na vylepšené hlasové ovládání prostřednictvím kterého si nastavíme klimatizaci a zkontrolujeme stav baterie.

Na evropských trzích máme novinkou očekávat počátkem příštího roku. Do té doby se dozvíme také první české ceny.

Ohodnoťte Nissan Ariya jako ve škole:
  • 1
    76.8%
  • 2
    11.6%
  • 3
    8.5%
  • 4
    0.4%
  • 5
    2.7%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 259 čtenářů.

Související články

Témata
16. 7. 2020 00:28
Re: a kolik
ZLATY KT-ZE 3.0 TD Adolfe !!! Nýbrž dneska je doba, že na ARIYAce už čekaj stamiliony kluků v Nigerii... a jedna panička tuším RACKETEOvá se jmenuje... SEA WATCH :-!
Avatar - lamal
15. 7. 2020 17:04
Re: Farbicky
uvidime, ci sa to bude predavat v nasom regione nejak vyznamne...
Avatar - xxc
15. 7. 2020 16:45
Re: takto ma vyzerat elektromobil
Aj ja som zvedavý na cenu.
15. 7. 2020 15:24
Re: takto ma vyzerat elektromobil
Juke už nemá mať prečo úspech v dnešnej dobe. Jedine, že z neho spravia low-costovú štýlovku.
15. 7. 2020 15:22
Re: takto ma vyzerat elektromobil
No len tu bude cena taká, že kúpiš aj dve tie "paródie od Mazdy".

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku