Nissan chystá mezigenerační obměnu. Do 18 měsíců vymění všechna svá SUV
Japonská automobilka reaguje na stárnoucí nabídku. V příštích měsících chystá obměnu svých modelů, včetně populárního crossoveru Qashqai.
Nissan v posledních měsících nezažívá zrovna úspěšné období. Řešil neshody s aliančním partnerem, Renaultem, což ústilo ve výměnu vedení, navíc ho v Evropě trápí silný propad prodejů. Vždyť od ledna do října jeho evropské registrace spadly o 24 procent. Japonská automobilka však věří, že má na problémy řešení.
I podle analytiků může za poklesem prodejů vedle opoždění adaptace na nové emisní normy stárnoucí nabídka Nissanu. Vždyť před letošním příchodem Juku byla v Evropě poslední skutečnou novinkou druhá generace Leafu a i ta se začala vyrábět už v roce 2017.
Nissan proto chystá rozsáhlou mezigenerační obměnu své nabídky. Během následujících 18 měsíců tak vymění celou svoji SUV řadu. Začalo to malým Jukem a pokračovat to bude v následujících měsících kompaktním crossoverem Qashqai a rodinným SUV X-Trail.
Kdy přesně dorazí, zatím není jasné, zákulisní zprávy ale naznačují, že jako první dorazí X-Trail, a to během následujících šesti měsíců. Jisté je jen to, že se nadále bude vyrábět v Japonsku jako současná generace. Přesun produkce X-Trailu do britského Sunderlandu padl kvůli obavám automobilky z dopadů brexitu.
Na výměnu obou už je nejvyšší čas. Qashqai se v aktuální druhé generaci vyrábí od podzimu 2013, ve stejném roce začala též výroba dnešní třetí generace X-Trailu. To Juke byl ještě starší, jeho první generace se prodávala už od roku 2010. Nástupce přitom teprve míří do prodeje.
Mimo to dorazí do poloviny roku 2021 také zcela nový crossover s elektrickým pohonem, vycházející z letošního konceptu Ariya, jak potvrdil šéf evropské divize Nissanu Gianluca de Ficchy.
Právě elektrifikace bude pro Nissan v následujících letech důležitá. Japonská značka totiž počítá s koncem vznětových motorů, které chce nahradit hybridy. Tato strategie má být znát už na příštím Qashqaii, který už údajně nebude dostupný s turbodieselem, nýbrž se dvěma hybridními ústrojími.
Obměna nabídky ale není jediný krok, který Nissan chystá do budoucna, aby zlepšil své výsledky. Firma se chce také zaměřit na ziskovější prodejní kanály. I proto třeba od roku 2017 snížila vlastní registrace o 100.000 aut. Vedle toho automobilka snižovala stavy ve svých evropských továrnách v britském Sunderlandu a španělské Barceloně.