Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nošovický Hyundai spustí třetí směnu na přelomu září a října

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Po plném rozjetí třetí směny a doplnění stavů na všech volných pozicích by měla automobilka zaměstnávat zhruba 3500 lidí a její subdodavatelé dalších 7000.

Nošovická automobilka Hyundai spustí výrobu na plný třísměnný provoz na přelomu září a října. Pro rozjetí třetí směny již přijala další stovky nových zaměstnanců. Závod tak začne postupně najíždět na plnou výrobu, která je 300.000 automobilů ročně. ČTK to řekl mluvčí nošovické automobilky Petr Vaněk.

"Na třetí směnu jsme už přijali zhruba 800 pracovníků. Naši subdodavatelé, kteří rovněž spustí třetí směnu, přijali dalších několik tisíc lidí," uvedl Vaněk. Současné dvě směny automobilky vyrábějí 66 aut za hodinu, nová třetí směna hned na takový výkon nepojede. "Třetí směnu budou tvořit lidé, kteří se teprve postupně zaškolují, a nemohou začít hned na 66 autech za hodinu. Budou začínat někde na 40 a postupně rychlost zvyšovat," uvedl Vaněk. Proto zatím není jisté, jestli už v příštím roce Hyundai dosáhne v Česku plánované výroby 300.000 aut. Automobilka nemá s odbytem problémy, poptávka po vozech podle ní roste.

Nošovický závod neměl s náborem nových zaměstnanců potíže. "Až na zanedbatelné výjimky není s kvalifikací uchazečů žádný problém. Na zlepšování úrovně angličtiny našich zaměstnanců pracujeme trvale, například i systémem intenzivních jazykových kurzů," uvedl Vaněk.

Většinou firma nově přijímala české pracovníky. Zaměstnala však i cizince, zejména ze Slovenska a Polska. Jejich celkový počet nepřevyšuje čtyři procenta.

Po plném rozjetí třetí směny a doplnění stavů na všech volných pozicích by v průběhu příštího roku měla automobilka zaměstnávat zhruba 3500 lidí a její subdodavatelé dalších 7000.

Přibližně 97 procent vyrobených vozů putuje na export, tři procenta končí na tuzemském trhu. Vývoz směřuje zejména do Německa, Velké Británie, Španělska, Polska a Itálie. Automobilka prakticky nevyrábí na sklad a každé auto má předem svého kupce. Na tomto principu je výroba založena.

V minulém roce vytvořil nošovický závod Hyundai podle finančních výsledků mateřské společnosti zisk 110 milionů dolarů, tedy zhruba 1,9 miliardy korun. Automobilový koncern Hyundai vybudoval v Nošovicích svůj první evropský závod v roce 2008, aby mohl lépe zásobovat evropský trh.

V Česku loni podle odhadu pracovalo v automobilovém průmyslu zhruba 145.000 lidí. V červnu to uvedlo Sdružení automobilového průmyslu. Letos se jejich počet rozrostl o další tisíce nejen kvůli rozšiřování výroby Hyundai, ale například najímaní nových zaměstnanců v mladoboleslavské Škodě Auto. Ta letos přijala přes 2000 nových pracovníků, na začátku roku přitom měla 23.500 kmenových zaměstnanců. Škodovka chce do roku 2018 zdvojnásobit výrobu na 1,5 milionu vozů a dostat se na další trhy. Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) zaměstnává v současné době 3000 lidí.

Česká ekonomika je na automobilovém průmyslu značně závislá. Ten patří k jejím klíčovým odvětvím. Tržby tuzemských automobilek a jejich dodavatelů loni vzrostly o 16 procent na 705 miliard korun. To je zhruba pětina celkových tržeb průmyslu ČR.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Avatar - Emel
18. 8. 2011 14:17
Re: Lesk a bída
Hyundai je pro ČR velkým přínosem, i přes mohutné investiční pobídky a úlevy. Nejde jen o platy dělníků v Nošovicích, ale i o velké množství zakázek pro subdodavatele v ČR. A tady už se nejedná jen o vlastní výrobu, ale i vývoj.
18. 8. 2011 11:50
Re: Lesk a bída
Presne tak. Vdaka za ne. Hyundai za CR a Kia za Sk :yes: aj za ostatne, nezavisle od toho, ci su ceske a ci nemecke (Skoda :-) ), ci francuzske a ci slovenske alebo neviem ake.
Avatar - Katikakus
18. 8. 2011 10:48
Re: Lesk a bída
Porad lepsi nejaka prace, nez zadna - myslim, ze zamestnanci ma slova potvrdi. A kdo je nespokojeny, muze vzdycky zkusit stesti jinde, nebo zacit delat na sebe.
Placky na anonymnich internetovych diskusich jsou pro neschopne a line.
18. 8. 2011 09:48
Re: Lesk a bída
No to by ma vobec zaujimalo, ci v Korei su az tak nizke platy...nikdy som tam nebol a ani nikoho nepoznam a preto neviem. Skor si myslim, ze je pre nich vyhoda danovych prazdnin a rozne ulavy zo strany statu ako cena prace, ale ved kto vie, kolko maju zamestanci v Nosoviciac, ci v Ziline a kolko v Korei, nech da vediet :-) .
18. 8. 2011 09:45
Re: Lesk a bída
O tretej smene sa uvazuje uz i v Ziline u Kie. Myslim si, ze rozhodnutie ma padnut v najblizsich dnoch. Navyse ak nabehne nova generacia Ceed-u, tak sa to zda este pravdepodobnejsie. Na druhej strane strane...ak by sme sli zas do krizy, tak ten automobilovy priemysel tretiu smenu asi potrebovat nebude.