Nouzové startování aneb Když vás zradí baterka: Co dělat, abyste nic nezničili?
Teploty klesající k nule prověří kondici akumulátoru. I při pečlivé prevenci se může stát, že ráno přijdete k autu, které nenastartuje. Jak situaci řešit, abyste nic nezničili?
Součástí servisního plánu každého auta bývá test akumulátoru. Zároveň však jde plošně o věc, která se dělá jen pro formu, a různé ty papírky typu „Akumulátor OK, dobít“ z bezzátěžových testerů mají minimální vypovídací hodnotu.
Jak se to dělalo dřív
Dříve servisy ověřovaly schopnost akumulátoru nastartovat vůz zátěžovými testery s odporovou spirálou. Nastavil se proudový odběr odpovídající velikosti a typu akumulátoru a mechanik měřil čas, než dojde k poklesu napětí.
Schopnost poskytovat potřebný startovací proud po dostatečný čas tak byla stoprocentně ověřena, zároveň však došlo k vybití akumulátoru, který servis musel dobít. To trvá několik hodin a dnes při pravidelných prohlídkách na to není čas. Na vyžádání tuto službu poskytnou specializované servisy.
„Pro naše zákazníky nabízíme změření aktuální kapacity baterie a její plné dobití zdarma po celou její životnost,“ pochlubil se před časem Vít Vondráček z firmy Efteria z Jesenice u Prahy, což je jeden z největších obchodníků se startovacími akumulátory u nás. Jenže baterii musíte vymontovat z vozu a několik dní ji nechat v servisu. A vaše vozidlo mezitím zapomene všechna uživatelská nastavení.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!