Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Acura MDX se sportovním nádechem

Dan Vořechovský
Diskuze (43)
Inovovaná Acura MDX přijíždí z Kanady s pokrokovým systémem pohonu všech kol SH-AWD převzatým z Legendu. Zdaleka to není jediná změna.

Ambiciózní Acura pro příští rok výrazně inovovala svůj SUV model MDX. Změn se dočkala zejména technika vozu a jízdní vlastnosti. Na konci června jsme již přinesli spy photos.

Základem modelu MDX 2007 je zcela nový motor 3.7 l VTEC V6, který poskytuje maximální výkon 220 kW při 6 000 ot./min.a točivý moment 371 Nm při 5 000 ot./min. Dvoukomorové sací potrubí pomáhá motor svým výkonem řadit spíše mezi osmiválce, spotřebou je však MDX vpředu třídy SUV. O co nejnižší spotřebu se Acura snažila snížením hmotnosti za použití pevných ocelových a lehkých hliníkových prvků. Motor je doplněn o pětistupňovou automatickou převodovku s možností sekvenčního řazení.

Acura je také vybavena stalým pohonem všech kol SH-AWD pocházejícím z Hondy Legend. Systém aktivně rozděluje optimální množství kroutícího momentu nejen mezi přední a zadní nápravu, ale také mezi levé a pravé zadní kolo. K tomu Acura přidává ABS, EBD a brzdového asistenta. Cílem Acury bylo MDX naladit více sportovně. Došlo proto k prodloužení rozvoru kol, nové geometrii zavěšení a kalibraci, což konstruktéři ladili na norimberském okruhu Nordschleife. Acura tak může být vybavena sportovním paketem, který obsahuje systém aktivního tlumení pérování.

Změny nabízí i exteriér. Automobil si zachovává své základní rysy, ale inspiroval se dalšími modely Acury. Výrazně narostla maska chladiče, ta je o 30% větší, vůz je obut do 18 palcových kol z lehkých slitin a je delší, nižší a širší než jeho předchůdce.

Taktéž interiér je naladěn sportovně a dominuje mu orientace na řidiče. A protože jde o SUV, nemohou chybět luxusní prvky, jako kožená sedadla, třízónová klimatizace s regulací vlhkosti a vzduchovým filtrem, multiinformační displej s možností připojení telefonu přes technologii Bluetooth nebo hudební systém Acura Sound System podávající výkon 253 W. O bezpečnost se kromě předních, bočních a hlavových airbagů stará systém ACE, který při srážce rozděluje energii tak, aby zachoval co největší integritu kabiny.

Acura MDX vyvinutá v americkém výzkumném středisku Hondy bude vyráběna v kanadském státě Ontario.

Dan Vořechovský
Diskuze (43)
13. 9. 2006 09:01
Re: A SVĚT SE ZHROUTIL, bye bye, GTI, bye bye, Dinar :o))
Co to je MHD :-) ;-) Co to je, škoda benzínu :-) ;-) No... vidím, že fandové Hondy... to jsou éra :-)
13. 9. 2006 08:59
Re: A SVĚT SE ZHROUTIL, bye bye, GTI, bye bye, Dinar :o))
No... to je přesně ten rozdíl... v reakci... majitel GTI se vůči nikomu nevymezuje, ví přesně co má a jezdí... majitel CTR má nutnost druhým dokazovat, že má neskutečnou lítačku... nemá, má jen auto z nižší střední na 200 koních... Tak pozor... noc je dlouhá, ale ráno o to bolestnější, až tě na estakádě řízne střihoun v GTI ;-)
12. 9. 2006 23:17
Re: Jooo, Acura
Netahej sem AUDI.
12. 9. 2006 23:16
Re: A SVĚT SE ZHROUTIL, bye bye, GTI, bye bye, Dinar :o))
Ty jedeš >:D Klid... takovejch testíků ti napíšu pět za večer... ;-) Hele, nikdo přece nezpochybňuje Type-R. Já jen tvrdím, a to poté, co jsem viděl toho žluťáska, že je prakticky vyloučené s tím jet do Vinohradskýho divadla na večerní představení... kdežto s GTIčkem jo. Takže využitelnost, praktičnost toho auta je pro mne nulová. Ano, lítá, tedy bude, jako ďas... to je sice fajn, ale jen pro diskuzi zde... pak je dobré vypnout počítač a vlézt do... getei... a vyrazit do toho divadla... P.S. Oba víme, že ani ty... bys Type-R nikdy nekoupil... vedle toho si moc rád přečtu tvé dojmy, až ho testneš... opravdu :yes:
12. 9. 2006 22:14
Re: Jooo, Acura
Já nahoře nenapsal o AUDI ani slovo...