Nová bestie na Dakar: Ford Raptor T1+ s osmiválcem si troufne i do pekla
Speciál vznikl ve spolupráci společností Ford Performance a M-Sport. Za volant se posadí špičkoví jezdci Carlos Sainz Sr. a Nani Roma, kteří pick-up proženou i na slavném Dakaru.
Divize Ford Performance spolu se společností M-Sport, kterou založil bývalý rallyeový závodník Malcolm Wilson, vyvinula nový terénní speciál Ford Raptor T1+, který se začátkem příštího ledna zúčastní slavného vytrvalostního podniku Dakar.
Ještě před tím ovšem absolvuje Baja Hungary 2024 (8.-10. srpna), kam se přesune z aktuálně probíhajícího Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu, a také Rallye du Maroc 2024 (4.-11. října), které bude klíčovým ostrým testem před zmíněným Dakarem.
Ford Raptor T1+ je vybaven předním a zadním nezávislým zavěšením s dvojitými rameny vyvinutým ve spolupráci s firmou Fox, která dodala třícestně nastavitelné tlumiče a čtyřcestně nastavitelné tlumiče s vnějším obtokem s dálkově ovládanými nádržkami na každém kole, což zajišťuje vynikající ovladatelnost a odolnost v extrémních podmínkách.

Speciál stojí na hliníkových sedmnáctipalcových ráfcích s 37palcovými pneumatikami a je vybaven předními a zadními 355mm ventilovanými kotouči Alcon a šestipístkovými monoblokovými třmeny. Zdvih kol dosahuje až 350 milimetrů.
K pohonu slouží pětilitrový osmiválec Coyote (který známe třeba z Fordu Mustang) s olejovým systémem se suchou olejovou vanou a laděným výfukem navrženým pro náročné podmínky Dakaru. Konstrukce pick-upu je vyrobena z prostorového rámu z oceli T45 a panelů karoserie z uhlíkových vláken. Světlá výška dosahuje 400 milimetrů, nájezdový úhel až přes 70°. Šířka 2300 milimetrů zlepšuje stabilitu auta v terénu, kde si minimálně 2010 kg těžký speciál bude muset razit cestu nejen písečnými dunami.
Za volant Fordu Raptor T1+ se posadí jezdci a navigátoři čtyř týmů včetně rallyeových pilotů Carlose Sainze staršího s navigátorem Lucasem Cruzem a Naniho Romy s navigátorem Alexem Harou. Další posádky budou oznámeny později v tomto roce.