Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Fiesta – Dealeři se těší

Ondřej Šuch
Diskuze (0)
Nestává se často, abychom Vám kromě běžných novinářských prezentací představovali nové vozy i jinak – například pohledem jeho budoucích dealerů...

Nestává se často, abychom Vám kromě běžných novinářských prezentací představovali nové vozy i jinak – například pohledem jeho budoucích dealerů. Že to není pohled nezajímavý, jsme si v polovině března ověřili ve španělské Marbelle, kam nás automobilka Ford pozvala na představení modelu Fiesta pro dealery.

Na akci Fiesta Marbella se během dvou měsíců vystřídalo v jednodenních cyklech 17 tisíc dealerů a obchodních partnerů Fordu z celého světa (!). Dvousetčelenná česká výprava se ale neztratila – stejně početná byla ten den například i delegace francouzská.

Organizátoři pojali tuto organizačně neuvěřitelně náročnou akci jako kombinaci show, motivačního školení a praktických prezentací dohromady – to vše navíc ve formě týmových soutěží s hlavními výhrami v desítkách tisíc Euro. Vše je rozplánováno na minuty, protože za volantem každého z testovaných aut v jednotlivých disciplínách se za den vystřídá až dvě stě řidičů. Ale je příjemných dvacet stupňů a vražedné tempo přesunů mezi stanovišti se dá přečkat i díky sympatické francouzské češtině naší průvodkyně.

„Jste tým, bojujte!“ vyzýval všechny na večerní prezentaci šéf českého zastoupení Fordu Vladimír Vošický. A my bojujeme. V týmu spolu s dealery ze Zlína a Kroměříže odpovídáme na desítky kontrolních otázek, posloucháme prezentace a především jezdíme. Dopředu, dozadu, po suchém i mokrém asfaltu, občas zvedneme kolo v zatáčce… Pokud jde o jízdy, nemůžeme se dočkat volantu. Fiesta poslouchá na slovo a takové klikaté couvání mezi nafukovacími modely aut svádí až k bláznivým rychlostem a manévrům. Pořadatelé jen s úsměvem zdvihají obočí, a proti naší snaze uspořádat losí test na padesát metrů dlouhé dráze protestují jen mírně…

Zabrat dostávají i konkurenční VW Polo a Peugeot 206, kterých je tu pro porovnání několik desítek. Stále se pohybujeme v uzavřeném areálu, kterému kromě naší a francouzské vlajky vévodí také týmové vlajky ve výšce podle aktuálního pořadí družstev. Naše je vysoko…

Docela nenásilně se nám tak nové auto dostává do těla – mozku, rukou i nohou. Někdy si připadáme jako školáci na dopravním hřišti: Ale všechno je k něčemu dobré – například na extrémně klikaté trati s disciplínami typu „vhození dopisu do schránky“ předvedla Fiesta až překvapivé manévrovací schopnosti. Nemá sice extrémní rejd, ale v porovnání s konkurencí se nám ovládání volantu zdálo snadnější a své vykonal i strmější převod řízení. Také při vyhýbání překážce na mokré vozovce jsme se ve Fiestě cítili jistě – a v kontextu s tuhým podvozkem a o 45 mm vyšším posazem oproti dřívějšímu modelu je to velmi důležitý pocit.

V jízdních testech (z českou navigací z reproduktorů) jsme měli k dispozici turbodiesel 1,4/ 50 kW (vyvinutý společně s PSA Peugeot-Citroën) a šestnáctiventilový zážehový motor 1,4/58 kW. Obě pohonné jednotky vykazovaly dostatečný potenciál k běžnému cestování. V kopcovitém terénu okolo Marbelly a Malagy bylo nutno držet oba motory v otáčkách, jinak se jejich dobrý potenciál ztrácel.

A co se dealeři dozvěděli navíc? Za zvukových a světelných efektů si mohli prohlédnout čtenářům AUTO.CZ již známé modely Fusion a StreetKa. Překvapením pak byly modely SportKa s klasickou třídveřovou karoserií a třídveřová varianta Fordu Fiesta.

Ford bere svou produktovou ofenzivu velmi vážně – slib uvedení 45 nových modelů na trh během pěti let sice zavání furiantstvím, ale ve stále se zostřující konkurenci na automobilovém trhu není zbytí.

Nákladné prezentace pro prodejce by se mu měly vrátit v jejich zodpovědnějším přístupu k zákazníkům. To, co zažili v koncentrované formě s novou Fiestou tak budou moci zájemcům nejen popovídat, ale i předvést a prakticky ukázat. A pak prodat. A o to jde.

Aktuální zprávy o uvedení na trh: Fiesta 5D – konec srpna, Fusion – září, Fiesta 3D říjen, listopad.

Ondřej Šuch
Diskuze (0)