Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda HR-V se představí již příští měsíc. Bude to hybrid

Ondřej Mára
Diskuze (44)

Populární kompaktní SUV nabídne již ve standardu hybridní technologii e:HEV se dvěma motory.

Krátce po zprávách o ukončení výroby druhé generace Hondy HR-V se japonská automobilka rozhodla ohlásit premiéru nástupce. Třetí generace kompaktního SUV se představí 18. února a vůbec poprvé nabídne i hybridní technologii pohonu se dvěma motory, která bude standardem.

Inovativní hybridní pohonné ústrojí s označením e:HEV  by podle automobilky mělo nabídnout vysokou hospodárnost a současně dostatek výkonu. Ostatně pro evropské zákazníky nejde o žádnou velkou novinku – hybridy e:HEV nabízí na evropském trhu i modely Honda CR-V a Jazz.

Nová Honda HR-V e:HEV je tak dalším krokem automobilky v její strategii „Electric Vision“, jejímž cílem je postupně do roku 2022 elektrifikovat všechny mainstreamové modely nabízené na starém kontinentu.

Vraťme se ale zpátky ke třetí generaci HR-V, která by měla nabídnout výraznější design exteriéru. Novinka by se měla inspirovat především u nové generace Civicu, celkově by mohla nepatrně narůst a její záď by měla svými tvary připomínat populární segment SUV-Coupé. Ostatně její tvary už automobilka částečně poodhalila s ohlášením premiéry.

Specifikace pohonného ústrojí si zatím Honda drží pod pokličkou. Hybridní systém e:HEV však tradičně kombinuje spalovací motor se dvěma elektromotory, přičemž jeden slouží jako generátor a druhý se stará o pohon samotného vozu.

V současnosti Honda nabízí dvě verze tohoto pohonu. Větší Honda CR-V kombinuje dvojici elektromotorů s 2,0litrovým i-VTEC spalovacím motorem a speciálním jednostupňovým převodem. Menší Honda Jazz má pouze 1,5litrový i-VTEC benzínový motor, zůstává však dvojice elektromotorů a přímý jednostupňový převod.

Podle dřívějších spekulací by měla Honda HR-V využívat pohonný systém odvozený právě od Hondy Jazz, na skutečnost si ale budeme muset počkat až do oficiálního představení. Prozatím nám Honda uvolnila pouze dva snímky, přičemž jeden odhaluje plaketku e:HEV, zatímco druhý ukazuje boční profil zadní části vozu.

Ondřej Mára
Diskuze (44)

Doporučujeme

20. 1. 2021 01:17
Re: Hmm...
Ukaž mě prosím, kde jsem se označoval těmi tebou uváděnými superlativy, ty ubohý a trapný eurohujerský lháři!
20. 1. 2021 01:12
Re: Hmm...
Jo, byla to ta levnější, resp slabší verze. Ale nedostatek dynamiky mě u ní stejně netrápil. Hrozný byl ten samotný pocit z jízdy. Tohle zoufale nudné, motorově téměř bezhlučné, neřadící a zcela nezáživné přesunování z bodu A do bodu B opravdu nemá s automobilismem nic společného. A ano, nic víc jsem od toho nečekal, ale říkal jsem si, že si nějaké EV musím vyzkoušet, abych tu eurohujery nebyl napadán, že kritizuju něco, co jsem si ani prakticky nezkusil. :-)
19. 1. 2021 19:03
Re: Možná to dělá ta maskovací fólie
Ja bych pockal na finalni verzi.
Podle maskovanych prototypu se to tezko odhaduje. ;-)

Jinak oprava, HR-V (soucasny) je na platforme Jazzu...
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2021 16:57
Re: Hmm...
Ne, samozřejmě, ty jsi ten nejlepší, nejmoudřejší a nejchytřejší. A ty budeš taky nejvíce trpět, až prostě nebude na vybranou. A já se ti pak budu zcela otevřeně smát, jaký jsi blb.
Tvůj popis Leafu tvou hloupost a zaslepenost jen dokazuje. Naštěstí jsou takoví jedinci už vymírající druh.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2021 16:55
Re: Možná to dělá ta maskovací fólie
Čtvrtý nejúspěšnější model? Pokud ho chtějí takhle zprznit, tak ať se na to vykašlou rovnou.