Nová Honda Jazz odhaluje české ceny. Přichází výhradně jako hybrid, včetně crossoveru Crosstar
Malý hatchback s prvky MPV v nové generaci přichází do Evropy výhradně v hybridní verzi. Kombinuje benzinovou patnáctistovku s dvěma elektromotory v podobném principu jako ústrojí v CR-V.
Honda Jazz se loni na podzim odhalila světu ve své čtvrté generaci. Ta nyní vstupuje na český trh, když odhaluje tuzemské ceny. Nízké zrovna nejsou, začínají na částce 499.900 korun. To souvisí s tím, že nový Jazz v Evropě pořídíte výhradně jako hybrid, se systémovým výkonem 80 kW.
Vyšší pořizovací cenu však vedle hybridního pohonu vysvětluje i bohatá základní výbava. Už základní stupeň Comfort čítá i takové prvky jako vyhřívaná přední sedadla, diodové světlomety s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel, dešťový a světelný senzor, mlhovky, automatickou klimatizaci nebo hned deset airbagů, včetně kolenního řidiče a středového mezi předními sedadly, chránícího posádku v případně bočního nárazu. Tento typ nafukovacího vaku nedávno představila také nová Toyota Yaris.
Nechybí ani bluetooth handsfree systém, udržování v jízdním pruhu, inteligentní omezovač rychlosti, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat nebo elektricky ovládaná okna. Smířit se ale musíte s 15“ ocelovými koly, obyčejným rádiem nebo plastovým volantem (byť s ovládáním rádia).
Druhý stupeň Elegance je dodáván za příplatek 40.000 korun. Výměnou za tuto částku dostanete polokožené čalounění, litá kola, diodové mlhovky, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo multimediální systém. Vrcholem je pak Executive za 569.900 korun s navigací, vyhřívaným koženým volantem, zadní parkovací kamerou, bezklíčovým vstupem, hlídáním mrtvého úhlu nebo 16“ koly z lehkých slitin.
Cenu pak zná také odvozený crossover Honda Jazz Crosstar s oplastovanou karoserií. Stojí 609.900 korun a jeho výbava vychází z verze Executive. Liší se však čalouněním z voděodolného textilu nebo prémiovým hudebním systémem s osmi reproduktory o výkonu 376 W.
Hybridní systém nového Jazzu funguje podobně jako ústrojí dříve nabídnutí v SUV CR-V. Jen v tomto případě s dvěma elektromotory spolupracuje zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru.
4.044 mm dlouhý a 1.526 mm vysoký automobil zvládá jezdit buď v čistě elektrickém režimu, když využívá energii z lithium-iontových baterií, nebo jako hybrid, když spalovací motor funguje jakožto generátor elektrické energie. Ve vyšších rychlostech je pak čtyřválec spojen s předními koly „napřímo,“ pomocí fixního převodu. Systémový výkon činí 80 kW.
Honda Jazz – technická data a české ceny nové generace | |
Motor | 1.5 e:HEV |
Zdvihový objem [cm3] | 1498 |
Válce/ventily | 4/4 |
Výkon spalovacího motoru [kW/min] | 72/5500-6400 |
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min] | 131/4500-5000 |
Výkon elektrického motoru [kW] | 80 |
Točivý moment elektrického motoru [N.m] | 253 |
Převodovka | e-CVT |
Max. rychlost [km/h] | 175 (173*) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,4 (9,9*) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 3,6 (3,9*) |
Cena Comfort [Kč] | 499.900 |
Cena Elegance [Kč] | 539.900 |
Cena Executive [Kč] | 569.900 |
Cena Crosstar [Kč] | 609.990 |
*Údaje v závorkách platí pro verzi Jazz Crosstar |