Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Jazz odhaluje české ceny. Přichází výhradně jako hybrid, včetně crossoveru Crosstar

David Bureš David Bureš 4. 5. 2020 • 00:27
42
96
Zobrazit náhledy (42)
Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz

Malý hatchback s prvky MPV v nové generaci přichází do Evropy výhradně v hybridní verzi. Kombinuje benzinovou patnáctistovku s dvěma elektromotory v podobném principu jako ústrojí v CR-V.

Honda Jazz se loni na podzim odhalila světu ve své čtvrté generaci. Ta nyní vstupuje na český trh, když odhaluje tuzemské ceny. Nízké zrovna nejsou, začínají na částce 499.900 korun. To souvisí s tím, že nový Jazz v Evropě pořídíte výhradně jako hybrid, se systémovým výkonem 80 kW.

Vyšší pořizovací cenu však vedle hybridního pohonu vysvětluje i bohatá základní výbava. Už základní stupeň Comfort čítá i takové prvky jako vyhřívaná přední sedadla, diodové světlomety s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel, dešťový a světelný senzor, mlhovky, automatickou klimatizaci nebo hned deset airbagů, včetně kolenního řidiče a středového mezi předními sedadly, chránícího posádku v případně bočního nárazu. Tento typ nafukovacího vaku nedávno představila také nová Toyota Yaris.

video

Nechybí ani bluetooth handsfree systém, udržování v jízdním pruhu, inteligentní omezovač rychlosti, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat nebo elektricky ovládaná okna. Smířit se ale musíte s 15“ ocelovými koly, obyčejným rádiem nebo plastovým volantem (byť s ovládáním rádia).

Druhý stupeň Elegance je dodáván za příplatek 40.000 korun. Výměnou za tuto částku dostanete polokožené čalounění, litá kola, diodové mlhovky, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo multimediální systém. Vrcholem je pak Executive za 569.900 korun s navigací, vyhřívaným koženým volantem, zadní parkovací kamerou, bezklíčovým vstupem, hlídáním mrtvého úhlu nebo 16“ koly z lehkých slitin.

Cenu pak zná také odvozený crossover Honda Jazz Crosstar s oplastovanou karoserií. Stojí 609.900 korun a jeho výbava vychází z verze Executive. Liší se však čalouněním z voděodolného textilu nebo prémiovým hudebním systémem s osmi reproduktory o výkonu 376 W.

Hybridní systém nového Jazzu funguje podobně jako ústrojí dříve nabídnutí v SUV CR-V. Jen v tomto případě s dvěma elektromotory spolupracuje zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru.

4.044 mm dlouhý a 1.526 mm vysoký automobil zvládá jezdit buď v čistě elektrickém režimu, když využívá energii z lithium-iontových baterií, nebo jako hybrid, když spalovací motor funguje jakožto generátor elektrické energie. Ve vyšších rychlostech je pak čtyřválec spojen s předními koly „napřímo,“ pomocí fixního převodu. Systémový výkon činí 80 kW.

Honda Jazz – technická data a české ceny nové generace
Motor 1.5 e:HEV
Zdvihový objem [cm3] 1498
Válce/ventily 4/4
Výkon spalovacího motoru [kW/min] 72/5500-6400
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min]  131/4500-5000
Výkon elektrického motoru [kW] 80
Točivý moment elektrického motoru [N.m]  253
Převodovka e-CVT
Max. rychlost [km/h] 175 (173*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,4 (9,9*)
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,6 (3,9*)
Cena Comfort [Kč] 499.900
Cena Elegance [Kč] 539.900
Cena Executive [Kč] 569.900
Cena Crosstar [Kč] 609.990
*Údaje v závorkách platí pro verzi Jazz Crosstar

Související články

Témata
8. 5. 2020 00:21
Re: No o to bude velký zájem.
Tak to ja zase takovej utlocitnej na palivo nejsem. Rad se svezu a penize za benzin nelituju. Dieselem nejezdim mam benzin ale chapu ze s nim lidi jezdi. Ono kazdyho nebavi jezdit za 8-9 litru kdyz muze jezdit za 5-6 nafty, ale v dnesni dobe bych uz do dieselu nesel je to zbytecne komplikovana motorizace. V civicu jsem jel i v typeR a tam neni ekomod jako v normalnim ale race mod a to se mi libilo mnohem vic ;-) Hybrid je sice budoucnost ale pro sortu lidi ktery jdou po co nejnizsi spotrebe. Ti kdo spotrebu neresi a maji na auto jiny naroky si to asi kupovat nebudou. Blby je ze jsou celkem drahy. To bude dost branit jejich rozsireni respektive pujde to pomalu nez se z toho stane na silnicich standard.
6. 5. 2020 20:19
Re: No o to bude velký zájem.
Prave ze normalni mod je docela ostrej.
Vykonu je tam na ekojizdu zbytecne moc :-)
Bohuzel i na eko mod se prakticky nejde dostat pod pet.
Jednou jsem teda pod pet jel, ale to uz jsem brzdil provoz.
Eko mod snizi vykon a jeste charakteristiku plynu...
Ale kdyz das kick-down, tak se eko deaktivuje.
Jinak na spotrebu se nejlip jezdi s ukazatelem aktualni spotreby, kterej mam porad zapnutej (digitalni ctverecky). Podle toho vis, kolik mas pridano. Dobre to slo i s BMW s analogovou rucickou okamzity spotreby.

Vetsi vykon pro normalni jezdeni rozhodne nepotrebuju.

Ja proste vetsinou, kdyz nekam jedu, tak nechvatam.
A je mi toho paliva lito...

Elektromobil je z principu mnohem uspornejsi a jeste rekuperuje.
To je budoucnost.

A s timhle hybridnim Jazzem bych jezdil urcite za 3 :yes:

PS Mne nevadi, ze jezdis v dieselu. To je legalni a v podstate nedelas nic spatne. Jen to zbytecne neprehanej s jeho obhajobou ;-)
6. 5. 2020 11:54
Re: No o to bude velký zájem.
No a co se ti na něm nelíbí? Co si mi ho půjčoval, tak se v něm jezdí příjemně. Já bych sice přivítal pár desítek koní navíc, ale u mě je Civic fajn auto. Proč jezdíš na eko mód? To přeci moc nežere i v normálu ne? Mít tupej plyn, kterej nereaguje na sešlápnutí, tak to by bylo něco na mě. To radši těch pár deci navíc zaplatím.
5. 5. 2020 16:00
Re: No o to bude velký zájem.
My auto s neprimym vstrikem, posledni vykrik benzinovych atmosfer? :-)

Kdyby tak byly vsechny auta cisty jako to moje.
Tak uz mame problem skoro "jen" s co2...

EV bude moje pristi auto.
I kdyz tenhle Jazz se mi taky libi.
A jsem zvedavej az prijde hybridni iMMD Civic ;-)

Ne, zalovat idnes nebudu. Jde mi o to, abys pochopil, ze to je manipulace.

PS Jezdim prevazne na spotrebu na eko mod.
5. 5. 2020 15:55
Re: No o to bude velký zájem.
Já je nešířím. Šíří je Idnes. Tak je zažaluj, když s tím nesouhlasíš :D

Prosím tě můžeš mi vysvětlit jak ty můžeš vůbec jezdit s tím svým benzíňákem? Tebe bych tipnul na baterkáče a ne na takový fajnový spalovací auto.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku