Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová nejrychlejší předokolka na Nürburgringu je pochopitelně z Číny. Jmenuje se Lynk & Co 03 Cyan Concept

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Sportovní speciál Lynk & Co 03 Cyan Concept se může pochlubit působivým úspěchem – během jedné ostré jízdy na Nürburgringu překonal hned dva nedávné rekordy.

Čínsko-švédská značka Lynk & Co, která stejně jako Volvo spadá do vlastnictví čínského koncernu Geely, se pochlubila působivým úspěchem. Sportovní speciál modelu 03, který by se mohl již příští rok oficiálně podívat i do Evropy, totiž na Nürburgringu překonal rovnou dva působivé rekordy – během jedné jízdy se stal nejrychlejším sedanem a současně i nejrychlejší předokolkou.

Za volant modelu Lynk & CO 03 Cyan Concept usedl Thed Björk, týmový jezdec WCTR Lynk & Co Cyan, který zajel celý 20.8 kilometrů dlouhý úsek Nordschleife v čase 7:20.1. Jeho průměrná rychlost přitom dosahovala 170,04 km/h. Automobilka navíc v tiskové zprávě zdůrazňuje, že vůz absolvoval skutečně celou 20,8 kilometru dlouhou trať, zatímco některé značky si cestu zkracují na 20,06 km. Výsledek je tak ještě působivější.

V segmentu sedanů pokořil Lynk & Co 03 limitovanou edici Jaguar XE SC Project 8, který poměrně nedávno absolvoval trať v čase 7:23.1. Současně však čínsko-švédský vůz pokořil i rekord pro nejrychlejší předokolku, kterou byl s časem 7:45.3 sekundy Renault Megane RS Trophy-R. Lehce zkrácenou trať pak Lynk & Co pokořil v čase 7:15.1, zatímco Jaguar v čase 7:18.3 a Renault v čase 7:40.1. Stále se tak jedná o jasného vítěze.

A jakou techniku vlastně Lynk & Co 03 Cyan Concept ukrývá? O pohon se stará turbem přeplňovaný 2.0 litrový čtyřválec o výkonu 388 kW (528 k) s točivým momentem 504 Nm. Přenos výkonu na přední kola zajišťuje šestistupňová sekvenční převodovka s řazení pádly pod volantem. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá tento speciál v čase 4,4 sekundy, na 200 km/h se dostane za 10 sekund a maximální rychlost dosahuje 310 km/h.

Video se připravuje ...

Lynk & Co 03 Cyan Concept však není jen schopným sprinterem. Jeho dvacetipalcová kola pocházejí z vlastního vývoje a obouvají pneumatiky s rozměrem 285/30. Podvozek dostal nastavitelné tlumiče Öhlins, nechybí samosvorný diferenciál a díky výkonným brzdám dokáže vůz zastavit z rychlosti 100 km/h na vzdálenosti pouhých 30 metrů.

Jenže co ten „Concept“ v názvu? Mohlo by se zdát, že se jedná jen o prototyp, jehož čas by vlastně neměl být brán v úvahu. Kolegové z Motor1 ovšem kontaktovali automobilu, podle které byly pro překonání na Ringu použity dva silniční vozy s platnou registrací ve Švédsku. Automobilka navíc dodala, že produkční vozy budou mít shodné parametry s konceptem. Bohužel však bude jejich výroba limitována a jejich vlastníky se stanou pouze VIP zákazníci.

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Doporučujeme

25. 8. 2019 04:20
Re: Fešák Link
Nesmysl, už jsem to vysvětlovat slabomyslným na autorevue, tohle je speciál kategorie WTCR, který má navíc značně vyhnaný výkon. Se silničním autem nemá naprosto nic společného a kvůli dalším úpravám je i mimo homologaci pro WTCR.

Takže naprostá hloupost.
Avatar - xxc
24. 8. 2019 22:42
Re: Fešák Link
Motor je volvo, nie? Smutne, ze museli prist cinania, aby dali 20 s Renaultu a ostatnym.
Avatar - CountachSV
23. 8. 2019 16:43
Fešák Link
Pěkný, tyjo. Kam se hrabe Alfa. Jen jestli v tom je opravdu jejich motor :D
Avatar - pradeda777
23. 8. 2019 16:28
Chachacha....
...až to bude opravdu v produkci a k dostání, pak teprve překonávejte rekordy.......takže zatím ničevó.... :-!
Avatar - lamal
23. 8. 2019 15:05
ze by
lepsie zajtrajsky pre Polestar ? :-!