Porsche Taycan urvalo rekord na Nürburgringu, použilo taktiku Škodovky
První čistě elektrické Porsche Taycan navazuje na okruhové úspěchy. Po úspěšném vytrvalostním testu na okruhu Nardo si připsalo i rekord na ikonickém Nürburgringu.
Automobilka Porsche se v dnešní tiskové zprávě pochlubila působivou zprávou: Předsériový model Porsche Taycan zajel legendární okruhu Nürburgring – Nordschleife v čase 7 minut 42 sekund a vytvořil tak nový rekord. Chytáte se za hlavu a ptáte se, jak je možné, že čtyřmístný sedan pokořil čas stanovený před pár týdny elektrickým závodním prototypem Volkswagen ID.R?
No samozřejmě, že nepokořil. Volkswagen ID.R je s časem 6:05,36 stále nejrychlejším elektromobilem na Nürburgringu. Stal se tedy Taycan nejrychlejším sedanem a pokořil tak rekord z minulého týdne, které stanovil čínský předsériový model Lynk & Co 03 Cyan Concept? Také špatně, Cyan Concept to totiž zvládl v čase 7:15,1.
Jaký rekord tedy Porsche stanovilo? No přeci v kategorii čistě elektrických čtyřdveřových sportovních vozidel, ve které je ale konkurence poměrně chudá. Tedy spíš nám zatím nějak chybí. Trochu nám to tak připomíná onen slavný rekord Škody Kodiaq RS, která se stala nejrychlejším sedmimístným SUV na „Ringu.“
Nicméně teď zase z vážnějšího soudku. Taycan stanovil čas 7:42 na okruhu dlouhém 20,6 kilometru, který se používá pro měřené testy standardně. Podle dostupných dat se jedná o stejný čas, jaký na stejné trati zajelo Porsche Cayman GT4 (Christian Gebhardt/2015), Porsche 911 GT3 (Walter Rohrl/2006) nebo Lamborghini Murciélago LP670-4 SuperVeloce (Horst von Saurma/2010).
„Taycan je vhodný i na závodní okruhy, což přesvědčivě prokázal tady, na jednom z nejnáročnějších okruhů světa,“ uvedl testovací jezdec Lars Kern, který seděl za volantem. „Stále dokola jsem ohromen, jak stabilní dokáže být čistě elektrický sportovní vůz v rychlých pasážích, jako je třeba Kesselchen, a jak neutrálně akceleruje z úzkých pasáží, jako je Adenauer Forst.“
„Taycan zvládl trojitý zátěžový test s přehledem. Nejprve prokázal opakovatelnost svých výkonů během 26 úspěšných akcelerací z 0 na 200 km/h. Poté bez problému absolvoval 3.425 kilometrů během 24 hodin na okruhu Nardo a nyní stanovil nový rekord na Nürburgringu,“ připomíná úspěchy připravovaného modelu Stefan Weckbach, viceprezident produktové linie Taycanu.