Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Taycan urvalo rekord na Nürburgringu, použilo taktiku Škodovky

Ondřej Mára Ondřej Mára 26. 8. 2019
21
24
Zobrazit náhledy (21)
Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan

První čistě elektrické Porsche Taycan navazuje na okruhové úspěchy. Po úspěšném vytrvalostním testu na okruhu Nardo si připsalo i rekord na ikonickém Nürburgringu. 

Automobilka Porsche se v dnešní tiskové zprávě pochlubila působivou zprávou: Předsériový model Porsche Taycan zajel legendární okruhu Nürburgring – Nordschleife v čase 7 minut 42 sekund a vytvořil tak nový rekord. Chytáte se za hlavu a ptáte se, jak je možné, že čtyřmístný sedan pokořil čas stanovený před pár týdny elektrickým závodním prototypem Volkswagen ID.R?

No samozřejmě, že nepokořil. Volkswagen ID.R je s časem 6:05,36 stále nejrychlejším elektromobilem na Nürburgringu. Stal se tedy Taycan nejrychlejším sedanem a pokořil tak rekord z minulého týdne, které stanovil čínský předsériový model Lynk & Co 03 Cyan Concept? Také špatně, Cyan Concept to totiž zvládl v čase 7:15,1.

Jaký rekord tedy Porsche stanovilo? No přeci v kategorii čistě elektrických čtyřdveřových sportovních vozidel, ve které je ale konkurence poměrně chudá. Tedy spíš nám zatím nějak chybí. Trochu nám to tak připomíná onen slavný rekord Škody Kodiaq RS, která se stala nejrychlejším sedmimístným SUV na „Ringu.“

Nicméně teď zase z vážnějšího soudku. Taycan stanovil čas 7:42 na okruhu dlouhém 20,6 kilometru, který se používá pro měřené testy standardně. Podle dostupných dat se jedná o stejný čas, jaký na stejné trati zajelo Porsche Cayman GT4 (Christian Gebhardt/2015), Porsche 911 GT3 (Walter Rohrl/2006) nebo Lamborghini Murciélago LP670-4 SuperVeloce (Horst von Saurma/2010).

360p720p

„Taycan je vhodný i na závodní okruhy, což přesvědčivě prokázal tady, na jednom z nejnáročnějších okruhů světa,“ uvedl testovací jezdec Lars Kern, který seděl za volantem. „Stále dokola jsem ohromen, jak stabilní dokáže být čistě elektrický sportovní vůz v rychlých pasážích, jako je třeba Kesselchen, a jak neutrálně akceleruje z úzkých pasáží, jako je Adenauer Forst.“

„Taycan zvládl trojitý zátěžový test s přehledem. Nejprve prokázal opakovatelnost svých výkonů během 26 úspěšných akcelerací z 0 na 200 km/h. Poté bez problému absolvoval 3.425 kilometrů během 24 hodin na okruhu Nardo a nyní stanovil nový rekord na Nürburgringu,“ připomíná úspěchy připravovaného modelu Stefan Weckbach, viceprezident produktové linie Taycanu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Re: ŠKODA = VOLKSWAGEN , VOLKSWAGEN = VOLKSWAGEN
| 27. 8. 2019
Jj abych citoval z Na stojáka: "Sem hrdej na to co všechno tady za tísíc let český říše, němci a rakušani postavili" :D :-!
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: tlachání VW das auto
| 27. 8. 2019
:yes: :yes:
Avatar - flyboyeda
ŠKODA = VOLKSWAGEN , VOLKSWAGEN = VOLKSWAGEN
| 27. 8. 2019
Mluvit o existenci škody je divný ,když už dávno neexistuje, je to Volkswagen s nálepkou Škoda, dopadlo to určitě líp, než kdyby jí koupili Francouzi, ale nějak Škodu za českou nepovažuju,stejně tak Česko napovažuju za české, Rakousko Uhersko to bylo něco, Česko se proti Rakousku Uhersku může jít zahrabat, celá česká republika je rozprodaná, tak jaké pak Česko, jaká pak Škodovka
Avatar - elektrikar
Re: Re: tlachání VW das auto
| 27. 8. 2019
A proč bych měl jásat? Já pouze nemám rád, když se někde lže / manipuluje s lidmi a to je v tomto prohlášení zcela očividně činěno. Porsche rozhodně nezajelo žádný rekord, ale pouze průměrný čas. Ve středu mají toto už dva roky českými periodiky hypepované auto představit a něco mi dává tušit, že se budeme ještě hodně divit. Například dva roky tlachají o nabíjení 350kW a nedávno vyšlo najevo, že to bude (ještě minimálně několik let) maximálně 250kW. Stejně tak výkon 280koní u elektrického auta za 2,5 milionu Kč v základu je dost úlet. Němec to koupí, tak což. Za milion to ale bude slušná ojetina (kdoví kdy?).
Avatar - WinDiesel
Re: tlachání VW das auto
| 27. 8. 2019
Divné, myslel jsem že budeš jásat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku