Nová Toyota Corolla dorazila do Evropy, zatím jako sedan
Na letošním autosalonu v Helsinkách se poprvé představila zcela nová Toyota Corolla. Již 10. generace celosvětového bestselleru přidává k tradičním kvalitám výraznější design, zvětšený vnitřní prostor a expresivnější jízdní projev.
Nová Corolla Sedan má vnější rozměry 4540 x 1760 x 1470 mm, rozvor 2600 mm a základní zavazadlový prostor 450 l. Ve srovnání s předchozím sedanem je automobil větší o 130 mm do délky a o 50 cm do šířky, výška zůstává shodná, podobně jako rozvor. Design je evolucí současného stylu Toyoty, přičemž zejména zboku jde o jednoznačně ke své značce přiřaditelný automobil. Příď s výrazně odlišně tvarovanými světlomety je tvořena velkým nárazníkem, který současně tvoří masku o okolí světlometů. Sportovně uspořádané otvory v nárazníku připomínají detaily známé z Lexusu IS, naproti tomu zrcátka i obrysy bočních dveří jsou spíše konvenční. Záď klasického tříprostorového sedanu je utvářena opravdu rozměrným nárazníkem, zadní svítilny mírně vstupují z profilu vozu.
Podle tiskové zprávy výrobce nabízí Corolla zákazníkům "tradiční výhody tříprostorového uspořádání, ale zároveň těží z posunutí základny sloupku A směrem vpřed a začlenění prostoru pro zavazadla do místa zkosení zadních sloupků".
V porovnání se současným modelem zůstává celková výška nové Corolly (1470 mm) beze změny, nicméně díky novému uspořádání došlo ke zvětšení vnitřního prostoru i místa nad hlavou.
Uvnitř nové Corolly je nejvýraznějším prvkem středová konzola vystupující z přístrojové desky podobně jako u některých vozů MPV. Sportovní duch vyjadřuje hlavní přístrojový panel i pozice řidiče. Zvlněné obložení kapličky přístrojového štítu obtéká křivky rychloměru a otáčkoměru, kde je použito optitronové osvětlení s prostorovým efektem. Zákazníci mají na výběr ze dvou různých barevných provedení interiéru: v tradiční tmavě šedé a v luxusnější teplém tónu.
Došlo ke zvětšení prostoru kolem řidiče i pasažérů, kteří mají k dispozici více místa v oblasti hlavy i nohou. Pasažéři vzadu mají větší pohodlí díky zcela ploché podlaze bez středového tunelu. Dále byl zvětšen prostor mezi sedadlem řidiče a spolujezdce. Ve voze je celkem 15 různých schránek o celkové kapacitě 18,9 l.
Nová modelová řada Corolla bude obohacena o dva nové motory, jeden zážehový a jeden vznětový.
Zcela nový benzínový motor o zdvihovém objemu 1,6 litru používá technologii dual VVT-i zajišťující vysoký výkon (91 kW při 6000 ot./min), příznivý průběh točivého momentu (s maximem 157 Nm při 5200 ot./min) a nízkou spotřebu paliva. Pohonnou jednotku 1,6 l doplňuje 1,4litrový zážehový motor VVT-i z předchozí generace Corolly o výkonu 71 kW při 6000 ot./min s točivým momentem 130 Nm při 4400 ot./min.
Pro vozy Corolla je určen také motor 2,0 D-4D 125, nedávno uvedený v inovovaném Avensisu. Opět se objevuje oblíbený motor 1,4 l D-4D (66 kW, 190 Nm) z předchozí generace tohoto vozu.
Pro oba zážehové motory a vznětový motor o zdvihovém objemu 1,4 litru se dodává tradiční pětirychlostní ústrojí s ručním řazením, zatímco pro výkonný motor D-4D 125 je k dispozici šestistupňová manuální převodovka. Řidiči toužící po uvolněné jízdě bez nutnosti řadit si mohou objednat systém MultiMode s možností řazení pod volantem, tento systém je v nabídce pro zážehový motor 1,6 l dual VVT-i a vznětovou pohonnou jednotku 1,4 l D-4D.
Těšit se prý máme na podvozek. Technici se zaměřili na dynamiku řízení s vyšší stabilitou, ovladatelnost vozu se zpětnou vazbou a přesné řízení. Současně se zvýšilo jízdní pohodlí a zlepšila úroveň hluku díky prvotřídnímu systému odfiltrování hluku a vibrací. Pro dosažení lepších jízdních vlastností se zvětšila kola a pneumatiky na 15 a 16 palců. Dále je použit nově upravený elektrický posilovač řízení (EPS) zajišťující vysokou přesnost a zpětnou vazbu.
Toyota Corolla Sedan - přehled modelové řady | ||||
Motor | 1.4 VVT-i | 1.6 VVT-i | D-4D 90 | D-4D 125 |
Zdvihový objem [cm3] | 1398 | 1598 | 1364 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 71/6000 | 91/6000 | 66/3800 | 93/3600 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 130/4400 | 157/5200 | 190/1800-3000 | 300/2000-2800 |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 195 | 175 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,0 | 10,4 | 12 | 10,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,7 | 6,9 | 4,9 | 5,3 |