Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Corolla dorazila do Evropy, zatím jako sedan

Ondřej Láník
Diskuze (67)
10. generace celosvětového bestselleru se evropskému publiku představila na jednom z nejdůležitějších trhů - ve Finsku.

Na letošním autosalonu v Helsinkách se poprvé představila zcela nová Toyota Corolla. Již 10. generace celosvětového bestselleru přidává k tradičním kvalitám výraznější design, zvětšený vnitřní prostor a expresivnější jízdní projev.

Nová Corolla Sedan má vnější rozměry 4540 x 1760 x 1470 mm, rozvor 2600 mm a základní zavazadlový prostor 450 l. Ve srovnání s předchozím sedanem je automobil větší o 130 mm do délky a o 50 cm do šířky, výška zůstává shodná, podobně jako rozvor. Design je evolucí současného stylu Toyoty, přičemž zejména zboku jde o jednoznačně ke své značce přiřaditelný automobil. Příď s výrazně odlišně tvarovanými světlomety je tvořena velkým nárazníkem, který současně tvoří masku o okolí světlometů. Sportovně uspořádané otvory v nárazníku připomínají detaily známé z Lexusu IS, naproti tomu zrcátka i obrysy bočních dveří jsou spíše konvenční. Záď klasického tříprostorového sedanu je utvářena opravdu rozměrným nárazníkem, zadní svítilny mírně vstupují z profilu vozu.

Podle tiskové zprávy výrobce nabízí Corolla zákazníkům "tradiční výhody tříprostorového uspořádání, ale zároveň těží z posunutí základny sloupku A směrem vpřed a začlenění prostoru pro zavazadla do místa zkosení zadních sloupků".

V porovnání se současným modelem zůstává celková výška nové Corolly (1470 mm) beze změny, nicméně díky novému uspořádání došlo ke zvětšení vnitřního prostoru i místa nad hlavou.

Uvnitř nové Corolly je nejvýraznějším prvkem středová konzola vystupující z přístrojové desky podobně jako u některých vozů MPV. Sportovní duch vyjadřuje hlavní přístrojový panel i pozice řidiče. Zvlněné obložení kapličky přístrojového štítu obtéká křivky rychloměru a otáčkoměru, kde je použito optitronové osvětlení s prostorovým efektem. Zákazníci mají na výběr ze dvou různých barevných provedení interiéru: v tradiční tmavě šedé a v luxusnější teplém tónu.

Došlo ke zvětšení prostoru kolem řidiče i pasažérů, kteří mají k dispozici více místa v oblasti hlavy i nohou. Pasažéři vzadu mají větší pohodlí díky zcela ploché podlaze bez středového tunelu. Dále byl zvětšen prostor mezi sedadlem řidiče a spolujezdce. Ve voze je celkem 15 různých schránek o celkové kapacitě 18,9 l.

Nová modelová řada Corolla bude obohacena o dva nové motory, jeden zážehový a jeden vznětový.

Zcela nový benzínový motor o zdvihovém objemu 1,6 litru používá technologii dual VVT-i zajišťující vysoký výkon (91 kW při 6000 ot./min), příznivý průběh točivého momentu (s maximem 157 Nm při 5200 ot./min) a nízkou spotřebu paliva. Pohonnou jednotku 1,6 l doplňuje 1,4litrový zážehový motor VVT-i z předchozí generace Corolly o výkonu 71 kW při 6000 ot./min s točivým momentem 130 Nm při 4400 ot./min.

Pro vozy Corolla je určen také motor 2,0 D-4D 125, nedávno uvedený v inovovaném Avensisu. Opět se objevuje oblíbený motor 1,4 l D-4D (66 kW, 190 Nm) z předchozí generace tohoto vozu.

Pro oba zážehové motory a vznětový motor o zdvihovém objemu 1,4 litru se dodává tradiční pětirychlostní ústrojí s ručním řazením, zatímco pro výkonný motor D-4D 125 je k dispozici šestistupňová manuální převodovka. Řidiči toužící po uvolněné jízdě bez nutnosti řadit si mohou objednat systém MultiMode s možností řazení pod volantem, tento systém je v nabídce pro zážehový motor 1,6 l dual VVT-i a vznětovou pohonnou jednotku 1,4 l D-4D.

Těšit se prý máme na podvozek. Technici se zaměřili na dynamiku řízení s vyšší stabilitou, ovladatelnost vozu se zpětnou vazbou a přesné řízení. Současně se zvýšilo jízdní pohodlí a zlepšila úroveň hluku díky prvotřídnímu systému odfiltrování hluku a vibrací. Pro dosažení lepších jízdních vlastností se zvětšila kola a pneumatiky na 15 a 16 palců. Dále je použit nově upravený elektrický posilovač řízení (EPS) zajišťující vysokou přesnost a zpětnou vazbu.

Toyota Corolla Sedan - přehled modelové řady
Motor1.4 VVT-i1.6 VVT-iD-4D 90D-4D 125
Zdvihový objem [cm3]1398159813641998
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]71/600091/600066/380093/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]130/4400157/5200190/1800-3000300/2000-2800
Max. rychlost [km/h]170195175200
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,010,41210,4
Komb. spotřeba [l/100 km]6,76,94,95,3

Ondřej Láník
Diskuze (67)
Avatar - Charger
7. 12. 2006 12:20
Re: motor 1.6
jasně, ale víš jak..automobilky uvádějí hodně věcí...ale tak nechám se překvapit...
Avatar - Charger
7. 12. 2006 11:41
Re: motor 1.6
asi tak..ale prostě do rodinného sedanu se mi ten motor nehodí, ale možná překvapí ;-)
Avatar - Charger
7. 12. 2006 11:39
Re: parada
>:D 8-s 8-s
Avatar - Charger
7. 12. 2006 11:37
Re: motor 1.6
Jasně, určitě na tom bude použitá dobrá technika, ale prostě maximum točáku v 5200 to je na rodinný sedan moc vysoko. kdyby to bylo třeba ve sportovním yarisu tak nic neřeknu a jen zatleskám ;-)
7. 12. 2006 11:27
Re: RÁNA DO VAZU
Koukám, že ti stádo soukmenovců dívá sílu psát podívná slova, Couline... už ses mi tu omlouval jednou, tak snad se udržíš na řetězu, aby se to nemuselo opakovat podruhé. Bral jsem tě jako kolegu diskutéra, pokud ovšem hodláš diskotvat na úrovni primitiva, tak mi to napiš, a já si tě v hlavě vyškrtnu z rubriky - kolega :no: :no: :no: :no: