Nová značka Yangwang ukázala SUV a supersport s těžko uvěřitelnými schopnostmi
Nově vzniklá čínská automobilka Yangwang měla představit jen jeden model v podobě elektrického terénního auta. Připravila si však překvapení v podobě elektrického supersportu.
Čínský výrobce automobilů BYD se, podobně jako řada dalších automobilek, rozhodl na trhu posunout výše a zaujmout movitější zákazníky. Za tímto účelem založil novou značku s názvem Yangwang, který má v překladu znamenat něco jako Vzhlížejte. Bylo očekáváno, že prvním představeným modelem bude elektrický terénní vůz, ale čerstvě založená značka překvapila. Zároveň totiž ukázala elektrický supersport.
Yangwang se v rámci oficiální prezentace nejprve pochlubil přislíbeným off-roadem, který dostal název U8. Na něm byla zároveň představena nová technologie nazvaná Yisifang, kterou si údajně BYD vyvinul svépomocí. Dle dostupných informací jde o čtveřici elektromotorů, z nichž každý je umístěn u jednoho kola. Elektromotory pak kola nejen roztáčí, ale starají se také o změnu směru, k němuž nejsou nutné pokyny řízení. Yangwang U8 se díky tomu dokáže na místě otočit o 360 stupňů.
Podle mateřské společnosti BYD je elektronicky řízený pohon všech kol aplikovatelný i u hybridních aut a vozů různého zaměření, od off-roadů po supersporty. Systém údajně reaguje stokrát rychleji než tradiční pohony všech kol a dokáže regulací točivého momentu pomoci i v situacích, kdy dojde k píchnutí kola nebo dokonce k selhání řízení. Technologie Yisifang bude ve standardní výbavě všech modelů značky Yangwang. Tolik prozatím dostupné informace k této technologii.
Každý z elektromotorů údajně poskytuje 220-240 kW a 320-420 Nm a sprint z 0 na 100 km/h Yangwang U8 zvládne za 3 sekundy. Ve výbavě bude množství jízdních režimů, mezi než patří speciální módy pro otočení na místě, brodění se hlubokou vodou nebo pro pokračování v jízdě rychlostí až 120 km/h s píchnutou pneumatikou.
Za designem U8 stojí Wolfgang Joseph Eiger a designový jazyk nové značky je nazýván Brána času a prostoru, přičemž má spojovat futuristické prvky s „hardcore“ stylem. Ať už to znamená cokoliv. Z rozměrů auta víme o délce 5.300 milimetrů, rozvoru 3.050 mm a 20palcová kola budou obouvat pneumatiky 275/60 R20.
Automobilka nezveřejnila fotky interiéru, ale podle webu CarNewsChina špionážní fotky už dříve ukázaly, že je uvnitř tříramenný multifunkční volant, digitální přístrojová deska a zabudovaná dotyková obrazovka.
Cena nebyla při odhalení vozu oznámena, ale očekává se v okolí milionu čínských jüanů, což je v přepočtu 3,3 miliony korun. To ale Yangwangu nestačí a při premiéře U8 se značka vytasila s překvapením v podobě druhého modelu, který dopředu neoznámila. Jde o výše zmiňovaný supersport U9.
Elektřinou poháněný model využije stejné technologie Yisifang jako terénní sourozenec U8 a sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 2 sekundy. Bližší informace nebyly při premiéře zveřejněny, a to ani cena. Bylo jen zmíněno, že má jít o „milionové“ auto, takže se předpokládá cenovka podobná off-roadu U9.
Některé vlastnosti obou aut zní až neuvěřitelně, takže je zatím berme s rezervou. Zdroje nehovoří ani o tom, kdy se novinky dostanou na trh, nebo jestli se počítá s vývozem mimo Čínu.