Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové MG3 naživo: Výkonný hybrid oslní prostorností, materiály nikoliv

Marek Bednář
Diskuze (12)

Novinka značky MG nabídne téměř dvě stovky koní v autě, které svou velikostí není daleko od fabie a vnitřní prostorností ji snadno předčí. Snad kvůli snahy o nízkou prodejní cenu nicméně je co zlepšovat na materiálech v interiéru.

Jednou z hrstky premiér ženevského autosalonu roku 2024 se stalo i MG3, malý hybridní hatchback, který na svou třídu nabízí poměrně vysoký výkon 143 kW (194 k). Jak jezdí, na výstavní ploše autosalonu samozřejmě nevyzkouším, ale řádně novinku prozkoumat jsem příležitost dostal.

Po vzhledové stránce bude MG3 rozhodně kontroverzní, zejména zepředu. Můžu nicméně reportovat, že naživo to je lepší než na fotografiích. Zezadu vozu vážně sluší světelný podpis koncových svítilen - možná proto, že dost silně připomíná ten na předchozí generaci Mazdy 3.

Video se připravuje ...

Nová „trojka" má konkurovat Toyotě Yaris, ovšem okamžitě po nasednutí dozadu zjišťuji, že je o kus větší. Obecně prostornost, zejména na zadních sedačkách, je na segment B naprosto vynikající; nebál bych se čínskou novinku v tomto ohledu přirovnat ke Škodě Scala. V kufru už to je o něco horší, ale pořád toho sem s trochou snahy naložíte docela dost.

Kde to už je horší, je oblast kvality materiálů. Interiér je plný tvrdých plastů, které se mohou snadno poškrábat a nejsou příjemné na dotek. To by bylo jedno třeba na horní straně palubní desky, ale stejný lacině působící plast je i na horních hranách výplní dveří nebo obložení středového tunelu.

Video se připravuje ...

Potah volantu či středové loketní opěrky je na tom lépe a  potah sedaček - ty přední jsou na první dojem docela pohodlné a i hezky vypadají -, tlačítka na volantu ovšem opět materiálovou kvalitou pokulhávají. Pořád je však možné, že sedím v předprodukčním kusu, či snad i prototypu, a že to v sériové výrobě bude lepší. 

MG má co zlepšovat po stránkách displejů a infotainmentu; jaké to bude v nové „trojce", zjistíme, až se s ní svezeme. Stejně tak se dozvíme, jak funguje třístupňová (sic) automatická převodovka i zbytek hybridního pohonného ústrojí, který sice nabízí působivý kombinovaný výkon, ale hodnota zrychlení na stovku rovných 8 sekund kdovíjakou dynamiku neslibuje. 

Marek Bednář
Diskuze (12)

Doporučujeme

28. 2. 2024 12:38
Tenhle nevkusnej čínské exot...
...může v Evropě zabodovat jedině dumpingovou cenou. Ale já čínské komouše rozhodně sponzorovat nebudu, styděl bych se před sousedy i sám před sebou. :-O
28. 2. 2024 07:16
Re: A nejaky iny motor nebude
Na druhú stranu za menej výkonný pohon by zapýtali ešte menej, a to u malého auta do mesta môže napriek aj tak priaznivej cene ešte zavážiť. Ale vzhľadom na kvalitu naznačenú v článku asi predajný trhák nepôjde. Je to a ostane čínsky šunt.
V Eurovei som si staticky prehliadol MG, čo tam predávajú, a popravde nebol som z tých áut nejako odviazaný. Aj do tej európskej klesajúcej kvality im ešte dosť chýba.
28. 2. 2024 07:10
Re: zrychlení
Ty nevieš, že tu je čokoľvek nad 10s ludra? 8s je akceptovateľné ale kto za niečo stojí, tak nad 5s nebrať!
:D :D :D
Avatar - del42sa
28. 2. 2024 07:05
zrychlení
"hodnota zrychlení na stovku rovných 8 sekund kdovíjakou dynamiku neslibuje"

to je ale blábol :D a jak to má zrychlovat ? za 5 sekund na sto ? Vždyť takovou dynamiku měly pár let zpátky nejrychlejší benzínové nebo naftové šestiválce ...

https://www.auto.cz/…turbodiesel-4370
https://www.driveto.cz/…predni-manualni/
27. 2. 2024 22:47
Re: A nejaky iny motor nebude
Čo je to za zvrátenú otázku? V malom aute mnohým postačí aj o polovicu menší výkon za nižšiu cenu. Mini do mesta nie je Rolls-Royce.