Nový Citroën C3: do města se šarmem (ceny v ČR)
"Nová" Cé trojka se od předchozího provedení pozná nejsnáze zepředu, kde je nyní výraznější nárazník s velkým lichoběžníkovým otvorem přivádějícím vzduch k chladiči. Místo pro registrační značku se přesunulo níže, v nárazníku jsou nové mlhovky. Maska vpředu i zadní víko nesou větší logo, změny se dotkly také předních a koncových světel. Další odlišení se týká verzí VTR (sportovněji orientovaná úroveň výbavy) resp. X-TR (výbava ve stylu SUV). Při pohledu ze strany upoutají pozornost nová šestnáctipalcová kola z lehké slitiny nebo nové kryty patnáctipalcových kol.
Změny se týkají řady dílčích vylepšení. U nejběžnějších modelů byly inovační aktivity zaměřené na zvýšení jízdního pohodlí a na komfort odpružení. Pružná lůžka vpředu i vzadu jsou nyní méně tuhá a charakteristiky tlumení a tuhosti odpružení byly změněny zejména pro dosažení vyššího komfortu jízdy na špatných vozovkách. Kola průměru 14 palců jsou opatřena širšími pneumatikami 175/65 R14 Energy 3, které přispívají k optimalizaci brzdné dráhy (zkrácení o 5 %). Průměr zkrutného stabilizátoru vzadu byl zmenšen (23,5 mm místo 25,5 mm). Elektrický posilovač řízení s plynule proměnným účinkem v závislosti na rychlosti vozidla, má naprogramovány nové charakteristiky, které zvyšují tuhost řízení zejména při středních a vyšších rychlostech.
Z hlediska pasivní bezpečnosti na tom Cétrojka byla dobře již při svém uvedení na trh (CRASHTEST4 hvězdy v testu Euro NCAP), nyní byl model vybaven přídavnými výztuhami karoserie, které zpevňují karoserii a dále zvyšují ochranu cestujících, zejména při bočním nárazu. Podílejí se na tom nový B-sloupek, nová příčka podlahy, výztuhy podélníků a přídavné výztuhy ve dveřích.
V interiéru malé francouzské kačenky čeká nefrancouzsky tmavý interiér, který vozu dodává na serióznosti. Materiál přístrojové desky má nové, jemnější zrnění. Horní část má tmavě šedou barvu (Tramontane) a spodní část s ní barevně ladí a je světle šedá (nebo světle modrá, podle země určení). Kolem ventilačních výstupů, kolem řadící páky a na středové konzole jsou efektní rámečky kovově šedé barvy.
Nový sdružený přístroj před řidičem kombinuje rozměrný multifunkční LCD displej s prstencovým otáčkoměrem, který má ručku ukotvenou na vnějším obvodu. U vybraných verzí s benzinovými motory obsahuje také diodu, která se rozsvítí při dosažení nejvyšších povolených otáček. Ukazatel stavu paliva má osm dílků místo dosavadních šesti.
Ceník se s novým modelovým rokem změnil, u řady verzí jsou nyní ceny výhodnější. K nejoblíbenějším bude zřejmě patřit akční model Furio, v jehož výbavě je mj. posilovač řízení, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, čelní airbagy řidiče a spolujezdce nebo palubní počítač, specifické látkové čalounění „Tom“ a nové okrasné kryty kol.
Citroën C3 2006 | Běžná cena [Kč] | Zaváděcí cena [Kč] | Zvýhodnění [Kč] |
X 1.1i | 299 900 | 299 900 | 0 |
akční model Furio 1.1i | 312 900 | 269 900 | 43 000 |
akční model Furio 1.4i | 337 900 | 294 900 | 43 000 |
akční model Furio 1.4 HDi | 377 900 | 334 900 | 43 000 |
SX 1.1i | 340 900 | 297 900 | 43 000 |
SX 1.4i | 365 900 | 322 900 | 43 000 |
SX 1.4 HDi | 405 900 | 362 900 | 43 000 |
Exclusive 1.4i | 405 900 | 357 900 | 48 000 |
Exclusive 1.6i 16V | 445 900 | 397 900 | 48 000 |
Exclusive 1.4 HDi | 445 900 | 397 900 | 48 000 |
Exclusive 1.6 HDi | 480 900 | 432 900 | 48 000 |
XTR 1.4i 16V SensoDrive | 467 900 | 419 900 | 48 000 |
XTR 1.4 HDi | 487 900 | 439 900 | 48 000 |
Kompletní ceník Citroënu C3 ještě bez cenového zvýhodnění je spolu s podrobným seznamem výbavy na stránkách Citroënu .
zásadní novinkou rozšiřující řadu vznětových motorů je slabší výkonová verze čtyřválce 1560 cm3, která ale tvoří na českém trhu vznětový vrchol Citroënu C3. Nejvyšší výkon činí 66 kW při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí 215 Nm při 1750 ot./min, ale malý Citroën by s ním měl spotřebovat pouze 4,4 l nafty na 100 km jízdy, tj. stejně jako menší 1.4 HDI (50 kW). Redakční test novinky, dodávané výhradně s výbavou Exclusive, připravujeme na příští týden.