Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Citroën C3: do města se šarmem (ceny v ČR)

Ondřej Láník
Diskuze (26)
Český dovozce francouzských Citroënů představil minulý týden inovovanou řadu malých vozů. Hlavní roli v ní stále hraje model C3, který prošel nejdůkladnějšími změnami. Čeho všeho se týkají a jak se projevují na cenách se dočtete v našem článku.

"Nová" Cé trojka se od předchozího provedení pozná nejsnáze zepředu, kde je nyní výraznější nárazník s velkým lichoběžníkovým otvorem přivádějícím vzduch k chladiči. Místo pro registrační značku se přesunulo níže, v nárazníku jsou nové mlhovky. Maska vpředu i zadní víko nesou větší logo, změny se dotkly také předních a koncových světel. Další odlišení se týká verzí VTR (sportovněji orientovaná úroveň výbavy) resp. X-TR (výbava ve stylu SUV). Při pohledu ze strany upoutají pozornost nová šestnáctipalcová kola z lehké slitiny nebo nové kryty patnáctipalcových kol.

Změny se týkají řady dílčích vylepšení. U nejběžnějších modelů byly inovační aktivity zaměřené na zvýšení jízdního pohodlí a na komfort odpružení. Pružná lůžka vpředu i vzadu jsou nyní méně tuhá a charakteristiky tlumení a tuhosti odpružení byly změněny zejména pro dosažení vyššího komfortu jízdy na špatných vozovkách. Kola průměru 14 palců jsou opatřena širšími pneumatikami 175/65 R14 Energy 3, které přispívají k optimalizaci brzdné dráhy (zkrácení o 5 %). Průměr zkrutného stabilizátoru vzadu byl zmenšen (23,5 mm místo 25,5 mm). Elektrický posilovač řízení s plynule proměnným účinkem v závislosti na rychlosti vozidla, má naprogramovány nové charakteristiky, které zvyšují tuhost řízení zejména při středních a vyšších rychlostech.

Z hlediska pasivní bezpečnosti na tom Cétrojka byla dobře již při svém uvedení na trh (CRASHTEST4 hvězdy v testu Euro NCAP), nyní byl model vybaven přídavnými výztuhami karoserie, které zpevňují karoserii a dále zvyšují ochranu cestujících, zejména při bočním nárazu. Podílejí se na tom nový B-sloupek, nová příčka podlahy, výztuhy podélníků a přídavné výztuhy ve dveřích.

V interiéru malé francouzské kačenky čeká nefrancouzsky tmavý interiér, který vozu dodává na serióznosti. Materiál přístrojové desky má nové, jemnější zrnění. Horní část má tmavě šedou barvu (Tramontane) a spodní část s ní barevně ladí a je světle šedá (nebo světle modrá, podle země určení). Kolem ventilačních výstupů, kolem řadící páky a na středové konzole jsou efektní rámečky kovově šedé barvy.

Nový sdružený přístroj před řidičem kombinuje rozměrný multifunkční LCD displej s prstencovým otáčkoměrem, který má ručku ukotvenou na vnějším obvodu. U vybraných verzí s benzinovými motory obsahuje také diodu, která se rozsvítí při dosažení nejvyšších povolených otáček. Ukazatel stavu paliva má osm dílků místo dosavadních šesti.

Ceník se s novým modelovým rokem změnil, u řady verzí jsou nyní ceny výhodnější. K nejoblíbenějším bude zřejmě patřit akční model Furio, v jehož výbavě je mj. posilovač řízení, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, čelní airbagy řidiče a spolujezdce nebo palubní počítač, specifické látkové čalounění „Tom“ a nové okrasné kryty kol.

Citroën C3 2006Běžná cena [Kč]Zaváděcí cena [Kč]Zvýhodnění [Kč]
X 1.1i299 900299 9000
akční model Furio 1.1i312 900269 90043 000
akční model Furio 1.4i337 900294 90043 000
akční model Furio 1.4 HDi377 900334 90043 000
SX 1.1i340 900297 90043 000
SX 1.4i365 900322 90043 000
SX 1.4 HDi405 900362 90043 000
Exclusive 1.4i405 900357 90048 000
Exclusive 1.6i 16V445 900397 90048 000
Exclusive 1.4 HDi445 900397 90048 000
Exclusive 1.6 HDi480 900432 90048 000
XTR 1.4i 16V SensoDrive467 900419 90048 000
XTR 1.4 HDi487 900439 90048 000

Kompletní ceník Citroënu C3 ještě bez cenového zvýhodnění je spolu s podrobným seznamem výbavy na stránkách Citroënu .

zásadní novinkou rozšiřující řadu vznětových motorů je slabší výkonová verze čtyřválce 1560 cm3, která ale tvoří na českém trhu vznětový vrchol Citroënu C3. Nejvyšší výkon činí 66 kW při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí 215 Nm při 1750 ot./min, ale malý Citroën by s ním měl spotřebovat pouze 4,4 l nafty na 100 km jízdy, tj. stejně jako menší 1.4 HDI (50 kW). Redakční test novinky, dodávané výhradně s výbavou Exclusive, připravujeme na příští týden.

Ondřej Láník
Diskuze (26)