Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Nexo prý nabírá zpoždění, důvodem má být vodíková technologie

Ondřej Mára Ondřej Mára 4. 7. 2022 • 05:58
54
10
Zobrazit náhledy (54)
Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo

Nová generace vodíkového SUV zřejmě dorazí až v roce 2024, naznačují nové spekulace. Je však otázkou, jaká budoucnost vlastně samotné vodíkové automobily čeká.

Vodík je podle mnohých palivem budoucnosti, v současnosti mu však v automobilovém průmyslu důvěřuje jen pár značek, přičemž těmi nejvýraznějšími jsou Toyota a Hyundai. Japonská automobilka přitom v minulém roce představila novou generaci svého vodíkového sedanu Mirai, zatímco u Hyundai se očekává nová generace vodíkového SUV Nexo.

Podle zpráv kolegů ze Seoul Economic Daily přitom automobilka měla plánovat zahájení prodejů a výroby druhé generace modelu Nexo již na druhou polovinu roku 2023, nyní se však mluví o odložení až na neznámý termín v roce 2024.

Jako příčina se uvádí vývoj vodíkového palivového systému, tedy technologie vodíkových palivových článků. To je nicméně dost široký pojem, který si lze vykládat v mnoha ohledech. Podle názoru některých analytiků je však možné, že automobilka pozvolna přehodnocuje svůj přístup k technologii vodíkových palivových článků – minimálně na poli osobních automobilů.

Video se připravuje ...

S rostoucím globálním trhem elektromobilů by bylo pravděpodobné, že by v Hyundai přehodnotili svůj seznam priorit, protože poptávka po elektromobilech stále roste, zatímco trh s vodíkovými auty zůstává relativně malý,“ měl pro kolegy z Reuters uvést Co Soo-hong, analytik z NH Investment & Securities.

V září 2021 přitom měla společnost uvádět, že do roku 2028 plánuje nabídnout vodíkovou verzi všech svých užitkových vozidel. Objevily se také zprávy o vývoji vodíkových pohonů pro modely značek Kia a Genesis, přičemž obě vodíkové verze měly spatřit světlo světa po roce 2025. Minimálně značka Genesis však měla vodíkový projekt zastavit v minulém roce.

Skutečně se tedy nabízí otázka, zda se jihokorejská společnost nerozhodla lehce přehodnotit své vize. Ostatně zprávy o údajném odložení premiéry nové generace modelu Nexo přicházejí nedlouho po zveřejnění nových fotek očekávaného elektrického sedanu Ioniq 6. Ten má být konkurentem Tesly Model 3 a ke značce by mohl přivést nové zákazníky toužící právě po bateriovém elektromobilu.

Nový Ioniq 6 by nicméně mohl zlákat i zákazníky, kteří by si jinak chtěli počkat na některý z budoucích vodíkových modelů značky.  Ostatně prodeje elektromobilů v poslední době raketově rostou a model Ioniq 6 by zákazníky mohl nalákat nejen zajímavým designem, vycházejícím z konceptu Prophecy, ale také vysokou efektivitou plynoucí z moderní techniky a vynikající aerodynamiky.

Doporučujeme

Témata
4. 7. 2022 22:18
Re: Stále nechcú uveriť, že...
Nepochybně bude potřeba zcela změnit systém tarifů a zavést inteligentní řízení energetických gridů s akumulací, které bude reflektovat nepravidelnou výrobu OZE. Určitě nebude stačit dvoutarifní statický systém VT/NT jako dosud. p.s. výroba z jádra má v Německu na celkové spotřebě již zcela zanedbatelný podíl (4GW).
Avatar - Barrichello
4. 7. 2022 19:12
Re: Stále nechcú uveriť, že...
počti si
https://www.konzervativninoviny.cz/…vitelnych-zdroju

:-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
4. 7. 2022 18:13
Re: Stále nechcú uveriť, že...
Vynechal si jádro, vodu a biomasu......

Proti OZE jako doplnkovému zdroji nikdo nic nemá, ale primární zdroje má být jádro kombinované plynem nebo uhlím.
Plyn padá, vzhledem ke snaze EU sankcemi zlikvidovat Rusko a odvetnými protiruskými kroky, takže zbývá kombinace 40% jádro, 30, uhlí a 30% OZE.

Cokoliv jiného je těžký utopistický nesmysl.

Zejména k faktu, že se má brutálně zvýšit spotřeba elektřiny, když má být tedy vše na elektriku.
4. 7. 2022 14:44
Re: Stále nechcú uveriť, že...
Nikoli, teď vyrábí FVE 28,4GW, VTE 8,4GW, uhlí 14,6GW a plyn 3,9GW. Že v zimě FVE vyrobí méně a VTE víc, překvapivé není.
Avatar - Barrichello
4. 7. 2022 14:21
Re: Stále nechcú uveriť, že...
28.6. 3,4 GW větrník ; 40 GW fosil
:-) :-) :-)

Jo že FVE vyrábí když svítí je naprosto překvpaivé, problém je, že nejvíc energie je potřeb v zimě, kdy se topí a kdy nesvítí a vyrábí to kulový.
Blbý co

Zadej si tam čísla listopad-březen 2021
https://www.agora-energiewende.de/…4.07.2022/today/