Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Nexo prý nabírá zpoždění, důvodem má být vodíková technologie

Ondřej Mára
Diskuze (10)

Nová generace vodíkového SUV zřejmě dorazí až v roce 2024, naznačují nové spekulace. Je však otázkou, jaká budoucnost vlastně samotné vodíkové automobily čeká.

Vodík je podle mnohých palivem budoucnosti, v současnosti mu však v automobilovém průmyslu důvěřuje jen pár značek, přičemž těmi nejvýraznějšími jsou Toyota a Hyundai. Japonská automobilka přitom v minulém roce představila novou generaci svého vodíkového sedanu Mirai, zatímco u Hyundai se očekává nová generace vodíkového SUV Nexo.

Podle zpráv kolegů ze Seoul Economic Daily přitom automobilka měla plánovat zahájení prodejů a výroby druhé generace modelu Nexo již na druhou polovinu roku 2023, nyní se však mluví o odložení až na neznámý termín v roce 2024.

Jako příčina se uvádí vývoj vodíkového palivového systému, tedy technologie vodíkových palivových článků. To je nicméně dost široký pojem, který si lze vykládat v mnoha ohledech. Podle názoru některých analytiků je však možné, že automobilka pozvolna přehodnocuje svůj přístup k technologii vodíkových palivových článků – minimálně na poli osobních automobilů.

Video se připravuje ...

S rostoucím globálním trhem elektromobilů by bylo pravděpodobné, že by v Hyundai přehodnotili svůj seznam priorit, protože poptávka po elektromobilech stále roste, zatímco trh s vodíkovými auty zůstává relativně malý,“ měl pro kolegy z Reuters uvést Co Soo-hong, analytik z NH Investment & Securities.

V září 2021 přitom měla společnost uvádět, že do roku 2028 plánuje nabídnout vodíkovou verzi všech svých užitkových vozidel. Objevily se také zprávy o vývoji vodíkových pohonů pro modely značek Kia a Genesis, přičemž obě vodíkové verze měly spatřit světlo světa po roce 2025. Minimálně značka Genesis však měla vodíkový projekt zastavit v minulém roce.

Skutečně se tedy nabízí otázka, zda se jihokorejská společnost nerozhodla lehce přehodnotit své vize. Ostatně zprávy o údajném odložení premiéry nové generace modelu Nexo přicházejí nedlouho po zveřejnění nových fotek očekávaného elektrického sedanu Ioniq 6. Ten má být konkurentem Tesly Model 3 a ke značce by mohl přivést nové zákazníky toužící právě po bateriovém elektromobilu.

Nový Ioniq 6 by nicméně mohl zlákat i zákazníky, kteří by si jinak chtěli počkat na některý z budoucích vodíkových modelů značky.  Ostatně prodeje elektromobilů v poslední době raketově rostou a model Ioniq 6 by zákazníky mohl nalákat nejen zajímavým designem, vycházejícím z konceptu Prophecy, ale také vysokou efektivitou plynoucí z moderní techniky a vynikající aerodynamiky.

Ondřej Mára
Diskuze (10)

Doporučujeme

4. 7. 2022 22:18
Re: Stále nechcú uveriť, že...
Nepochybně bude potřeba zcela změnit systém tarifů a zavést inteligentní řízení energetických gridů s akumulací, které bude reflektovat nepravidelnou výrobu OZE. Určitě nebude stačit dvoutarifní statický systém VT/NT jako dosud. p.s. výroba z jádra má v Německu na celkové spotřebě již zcela zanedbatelný podíl (4GW).
Avatar - Barrichello
4. 7. 2022 19:12
Re: Stále nechcú uveriť, že...
počti si
https://www.konzervativninoviny.cz/…vitelnych-zdroju

:-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
4. 7. 2022 18:13
Re: Stále nechcú uveriť, že...
Vynechal si jádro, vodu a biomasu......

Proti OZE jako doplnkovému zdroji nikdo nic nemá, ale primární zdroje má být jádro kombinované plynem nebo uhlím.
Plyn padá, vzhledem ke snaze EU sankcemi zlikvidovat Rusko a odvetnými protiruskými kroky, takže zbývá kombinace 40% jádro, 30, uhlí a 30% OZE.

Cokoliv jiného je těžký utopistický nesmysl.

Zejména k faktu, že se má brutálně zvýšit spotřeba elektřiny, když má být tedy vše na elektriku.
4. 7. 2022 14:44
Re: Stále nechcú uveriť, že...
Nikoli, teď vyrábí FVE 28,4GW, VTE 8,4GW, uhlí 14,6GW a plyn 3,9GW. Že v zimě FVE vyrobí méně a VTE víc, překvapivé není.
Avatar - Barrichello
4. 7. 2022 14:21
Re: Stále nechcú uveriť, že...
28.6. 3,4 GW větrník ; 40 GW fosil
:-) :-) :-)

Jo že FVE vyrábí když svítí je naprosto překvpaivé, problém je, že nejvíc energie je potřeb v zimě, kdy se topí a kdy nesvítí a vyrábí to kulový.
Blbý co

Zadej si tam čísla listopad-březen 2021
https://www.agora-energiewende.de/…4.07.2022/today/