Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Ioniq 6 poodhalen na nových skicách, silueta vypadá neuvěřitelně

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Skica opět připomíná koncept Prophecy, kterým značka překvapila širokou veřejnost.

Když automobilka Hyundai v březnu 2020 představila koncept Prophecy, celkem tím všechny zaskočila. Elektrický koncept sedanu totiž svými tvary připomínal čtyřdveřové Porsche 911, ovšem stále s charakteristickými rysy jihokorejské automobilky.

Když se pak před časem objevily první špionážní snímky z testování prototypů, byly patrné jisté designové změny, což nás ale vlastně zas tak moc nepřekvapilo. Ostatně koncept Prophecy vypadal až moc dobře, než aby se dostal do produkce v původní podobě.

Nyní se však automobilka zřejmě vrátila v čase, neboť zveřejnila nové skici siluety připravovaného elektrického sedanu, které opět předvádějí téměř neuvěřitelně nízkou a plynulou siluetu vozu, který (a teď se musím opakovat) vypadá až moc dobře na to, aby byl reálný.

Tyto skici přitom mají být předzvěstí dalších ukázek, očekávaných v následujících dnech, které mají naznačit podobu designového přístupu „electrified streamliner“, což by se dalo přeložit jako elektrifikovaná proudnice, respektive proudnicová karoserie.

Video se připravuje ...

Podle kolegů z Motor1 bychom se pak ještě před koncem měsíce měli dočkat snímků, které nám poodhalí další designové detaily jak z exteriéru, tak i interiéru očekávaného elektromobilu. V červenci už bychom navíc mohli znát i technické parametry elektrické novinky. Odhaleny mohou být i během autosalonu v Busanu.

Již nyní však víme, že produkční verze konceptu bude postavená na elektrické platformě E-GMP, na které stojí Ioniq 5, a kterou by mělo dostat také elektrické SUV Ioniq 7. Vývoj vozu ale údajně provázely komplikace, kvůli kterým se údajně měla změnit délka vozu i některé tvary.

Očekává se, že vůz dostane baterii s kapacitou 77,4 kWh, která bude u nejvýkonnější verze (zřejmě nabízené již z kraje prodejů) roztáčet dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem lehce přes 300 koní. Existuje přitom možnost, že se časem dočkáme i ostré verze N.

Naopak základní verze bude zřejmě poháněna jen jedním elektromotorem, jehož výkon nejspíš nepřekoná ani hranici 200 koní. Předností vozu by však měla být propracovaná aerodynamika, díky které se očekávají působivé dojezdy. Na další informace si však budeme muset ještě chvíli počkat.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme