Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz C (W206) za rohem. Nabídne výhradně čtyřválce a inspiruje se S-Klasse

David Bureš David Bureš 10. 2. 2021 • 06:13
16
128
Zobrazit náhledy (16)
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C

Mercedes-Benz třídy C se již letos dočká nové generace. Zvenku i uvnitř se inspiruje novou generací vlajkové lodi značky, což znamená třeba nově koncipovanou kabinu.

Automobilka Mercedes-Benz loni představila novou generaci své vlajkové lodi, třídy S, což obvykle znamená, že se blíží náhrada také za zástupce střední třídy, třídu C. A nová C-Klasse s interním označením W206, je opravdu za rohem. Představí se ještě letos, přičemž automobilka už odhaluje první detaily o verzi sedan.

Novinka se zatím pečlivě ukrývá pod vrstvou kamufláže, i tak je však patrné, že celkový tvar se nijak zásadně nezmění. Sedan třídy C zkrátka zůstane konvenčním vozem s tříprostorovou karoserií. Ta mu ostatně přinesla úspěchy, vždyť stávající generace se od roku 2015 prodalo 2,5 milionu kusů. V Evropě pak C-Klasse byla v roce 2019 dokonce nejprodávanější auto střední třídy vůbec, když objemem překonala dokonce i VW Passat.

Jednotlivé detaily se však promění. Standardně dodávané diodové světlomety budou ostřeji tvarované, zatímco koncová světla podobně jako u nové třídy S budou dvoudílná s částí v krytu zavazadelníku. Standardem mimochodem bude maska s velkým logem Mercedesu.

Co se týče vnějších rozměrů, tak C-Klasse ve formě sedanu povyroste. Délka se natáhne na nějakých 4.750 mm, a to prostřednictvím o 25 mm delšího rozvoru (na 2.865 mm) a delších převisů karoserie. Cílem je zvětšit vnitřní prostor a hlavně odlišit auto více od kompaktních tříprostorových modelů A sedan a CLA.

Inspiraci třídou S pak najdeme také uvnitř, a to díky zcela přepracované koncepci kabiny. Právě po vzoru nové vlajkové lodi třída C vsadí na vertikálně orientovaný displej multimediálního systému zabírající s úhlopříčkou 11,9" prakticky celý středový panel. Základ bude ale mít devítipalcovou obrazovku. Inspirace velkým Mercedesem přitom není u C-Klasse nic neobvyklého, stávalo se tak už u předchůdců.

Právě z vlajkové lodi značky bude použita také část techniky. Počítá se třeba s rozšířenou realitou infotainmentu MBUX nebo možností jeho aktualizace vzduchem, bez nutnosti navštívit servis. K dispozici má být také natáčecí zadní náprava. Ostatně oba vozy sdílejí architekturu MRA s pohonem zadních kol a motorem umístěným vpředu podélně. Menší C-Klasse nicméně v konstrukci využívá více ocelových dílů, které jsou levnější než ty hliníkové pro S-Klasse. K dispozici navíc v tomto případě nebude vzduchový podvozek.

Co se týče motorů, tak všechny nabídnou mildhybridní pohon s 48V elektrickým systémem využívajícím 15kW elektromotor v devítistupňové automatické převodovce. Nový Mercedes třídy C přitom vsadí výhradně na čtyřválce. Automobilka argumentuje tím, že by se nové řadové šestiválce pod kapotu nevešly, spíše jde však o důsledek snahy o nižší flotilové emise. Konkurenční BMW řady 3 řadové šestiválce ale pořád nabízí...

Ostatně i v případě vrcholné verze od AMG se nejčastěji spekuluje o využití plug-in hybridního dvoulitrového čtyřválce. Plug-in hybridů bude v nabídce vícero, potvrzena je benzinová verze C 300 e, stejně jako naftové C 300 de, které mají využít baterie s takřka dvojnásobnou kapacitou než dnes - s hodnotou 25,4 kWh. Vrcholem běžné nabídky každopádně bude dvoulitr C 300 (190 kW), základem naopak patnáctistovka C 180 (125 kW). Turbodiesely zastoupí C 220 d a C 300 d, z benzinových jednotek tu pak bude ještě C 200 (150 kW). Pro nejsilnější deriváty bude standardem pohon všech kol, u vybraných slabších jednotek bude tato možnost za příplatek.

Mercedes-Benz třídy C generace W206 bude podle zdrojů německých médií oficiálně představen ještě tento měsíc. To mluvíme o sedanu, kombi bude patrně uvedeno s mírným zpožděním. Nově má přitom nabídnout i zvýšenou oplastovanou verzi C All-Terrain po vzoru Audi A4 Allroad. Nadále se pak rovněž počítá s kupé i kabrioletem.

Související články

Témata
12. 2. 2021 07:12
Re: Dnes už bohužel typický vývoj..
To, že se ti líbí je nepodstatné. Pokud srovnávám, tak srovnatelné. Taycan má na německém trhu nejlevnější variantu, která je technicky slabší než E-Tron.
Rozveď určitě myšlenku o pablbovi a x-drive :yes:

A nevím proč bych neměl poměřovat Q8, notabene RSQ8 s Cayenne. Je to stejně relevantní jako základní Taycan vs silnější a technicky vyspělejší E-Tron ;-)
12. 2. 2021 07:08
Re: Dnes už bohužel typický vývoj..
Ty jsi vážně v poslední době mimo. Kde jsi vzal to prohlášení o kapitánech? Zklidni dikci, ať se s tebou zase dá normálně diskutovat.
Nevím, že máš neustále někomu potřebu určovat co si má koupit.
11. 2. 2021 19:06
Re: Do D3 patří šestiválec..
Nech si prosím od cesty ty invektivy a nevkládej mi do úst, co jsem neřekl.

Když jsem vybíral auto, inzerci jsem sledoval dost dlouho a to včetně prémie. Čtyřválců z vrácených operáků jsou plný bazary, A4 2.0 TDI se dražej za ceny oktávií, nikdo to nechce.. V CarNextu jim taky visely několik měsíců, ani s cenou pod 400 tis. to nemohli prodat.. ale když se občas někde objevil šestiválec, cena šla do nebes a prodal se okamžitě..
11. 2. 2021 18:54
Re: Do D3 patří šestiválec..
Tak to je individuální, mně se zvuk čtyřválce prostě nelíbí, C200 jsem slyšel a můj názor to nezměnilo, ale třeba je chyba v mém sluchovém aparátu, to má prostě každý jinak..

Jinak samozřejmě přidanou hodnotu prémie beru, ale podle mě je pro ni čím dál obtížnější si svojí cenu obhájit, protože mainstream ji v mnoha ohledech téměř dohnal. A třeba exteriér nových BMW 1-er a 4-er je tak tragický, že se ani Korejec vedle nich nemusí stydět.. Interiér určitě vypadá kvalitněji, ale to v mých očích za ten příplatek nestojí. Prostě buď peníze neřeším a koupím to s pořádným motorem a dobře vybavené, nebo je řeším a koupím si Passat. Já osobně jinou variantu nevidím, ale každý má samozřejmě jiné preference a nikomu svůj názor nevnucuju.. Pokud vám takové auto vyhovuje, tak je to samozřejmě super. Rozhodně neříkám, že čtyřválec si koupí jen chudej.. Jedinej, kdo něco takového píše, je Mig výše..
11. 2. 2021 16:36
Re: Do D3 patří šestiválec..
to tady těm pablbům nemůžeš psát, budou ti tvrdit, že šestiválec v naftě brumlá jako osmiválec a čtyřálec je pro chudý...
vondry proboha Audi a Mercedes ve čtyřválci nikdo nechce? říkali kluci u píva? vzpamatuj se... můžu tě ujistit, že prodat benzínový víceválec je úkol na dlouhé měsíce a čtyřválec vydrží v inzerci týden, když nemá najeto milión...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud