Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz SLK a jeho bezpečnostní systémy

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Na oficiální premiéru třetí generace Mercedesu SLK si budeme muset ještě počkat. Výrobce nyní uvolnil informace o bezpečnostních systémech.

SLK je jako téměř každý nový automobil doslova nebit elektronikou. Funkcí, které pozitivně ovlivňují bezpečnost jízdy, je v něm tedy celá řada. Již v základní výbavě jsou například Attention Assist a Adaptive Brake.

První z nich varuje řidiče před kolizemi, které mohou být způsobeny mikrospánkem. Druhý, který zahrnuje rovněž ABS a ASR, brzdí vozidlo například při stání na semaforu, nebo v kopci, aniž by byl stisknut patřičný pedál. Elektronika vyhodnotí situaci a podrží jej už tehdy, sundá-li řidič nohu z plynu. Pomáhá rovněž při jízdě za mokra, při nouzovém brzdění pak varuje ostatní blikáním světel.

Na přání bude Distronic Plus, pomocí kterého lze nastavit bezpečnější vzdálenost od ostatních vpředu jedoucích aut. Senzory Pre-Safe Brake rozpoznají hrozící možnost čelní kolize a samy uvedou v činnost brzdy. Speed Limit Assist je schopen pomocí kamer na vnitřní straně čelního skla číst dopravní značky omezující rychlost a podávat o nich patřičné informace na displeji. Intelligent Light System nabízí pět světelných funkcí, které jsou aktivovány v závislosti na jízdních podmínkách: ukazatele směru, režimy Krajina a Dálnice, Active Light a zvětšenou intenzitu mlhovek.

Systém Pre-Safe, který aktivuje bezpečnostní pásy a airbagy při nebezpečí nárazu, byl doplněn o další možnosti. Automaticky se také zapne vnitřní osvětlení, boční okna sjedou dolů o 50 mm, aby byl uvnitř zajištěn dostatek vzduchu a konečně elektricky stavitelný volant naopak vyjede sám nahoru tak, aby neohrozil řidičova stehna.

Vzduchové vaky před oběma pasažéry jsou dvoustupňové, vystřelují tedy v závislosti na intenzitě kolize s překážkou. Novinkou je tzv. headbag, který poskytuje boční ochranu při nárazu hlavy. Další vak v opěradle chrání horní části těla při bočním nárazu. Bezpečnostní pásy jsou vybaveny předpínači a omezovači tahu. Aktivní opěrky hlavy Neck-Pro snižují riziko zranění krční páteře. Standardem je i automatické rozpoznání dětské sedačky nainstalované na místě spolujezdce.

Vývojáři nezapomněli ani na ochranu chodců. Pokud už nelze nehodě s pěším účastníkem silničního provozu zabránit, kapota motoru se sama zvedne o 85 mm. Újmě na zdraví samozřejmě nelze v tomto případě zcela zabránit, následky by však neměly být tak tragické.

Nová, v pořadí již třetí generace roadsteru (či přesněji kupé-roadsteru) řady SLK bude mít premiéru v lednu 2011.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)