Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Smart ForTwo bude vyráběn podstatně levněji než předchůdce

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Šéf Smartu Ulrich Walker upřesnil v rozhovoru pro německý časopis Auto Motor und Sport několik informací o novém Smartu ForTwo. Tím pro Smart nejpodstatnějším je redukce výrobních nákladů, která umožní automobilce zvýšit marži na jednom voze.

Nový Smart je tím hlavním a vlastně jediným modelem, který bude tvořit portfolio automobilky pro několik následujících měsíců až let. Vše ostatní bylo před časem po značných ztrátách značky zrušeno. O 20 cm delší nové ForTwo se bude vyrábět ve francouzské modulárně sestavené továrně nedaleko německých hranic. Integrace dodavatelů do výrobního řetězce byla samozřejmostí od počátku výroby, nyní však byla efektivita vyhnána k samým možnostem evropského výrobce, když byl čas potřebný pro výrobu jednoho vozu zkrácen ze 4,5 hodin na 3,5 hodiny.

Nový automobil nabídne více místa dvoučlenné posádce i zavazadlům, počítá se s důslednějšími opatřeními na ochranu chodců i s předpisy týkajícími se pasivní bezpečnosti platnými v nejpřísnějších státech USA. Tam se Smart vydá v roce 2008, aby začal přesvědčovat Američany, že nejmladší evropská značka, která se pyšní nejnižší průměrnou produkcí CO2 na vyrobený automobil má co nabídnout i v kolébce automobilu.

Soustředění všech aktivit na jedinou modelovou řadu byla zřejmě dobrá volba. Lze tak aspoň usuzovat z prohlášení Walkera, který uvedl že ačkoli výroba prvního ForTwo byla pro rok 2006 o 10 % zvýšena, je již produkce vyprodána. První generace Smartu ForTwo se vyrábí již devátý rok, model mezitím prošel jedním zásadním faceliftem. Na českém trhu se za prvních devět měsíců letos prodalo 41 vozů, v minulém roce to bylo za 12 měsíců 72 vozů.

Ondřej Láník
Diskuze (5)
12. 10. 2006 08:58
U Smartu je cena relativni
Koukat se na Smart pod zornym uhlem ceny je chyba. Jsou auta, ktera jsou mala, aby byla levna, ale u Smartu je to naopak, tam si priplacis za to, ze je tak maly. Takze rozhodovani jestli Smart nebo neco z nizsi stredni nikdy zrejme nenastalo, nebo mel zakaznik pro nakup Smartu jine duvody, nez byly ty hlavni, co predpokladala automobilka. U Smartu platis za tech usporenych 10 minut kazde rano, o kterych najdes drive fleka na parkovani, nez by se ti to podarilo s autem vetsim. A pokud s nim budes jezdit 5-6 let, usetris tak skoro dveste hodin aktivniho zivota a to je dost.
12. 10. 2006 06:16
SMART
Tak to som zvedavý, či ho podstatne lacnejšie budú aj predávať. Mini na nákup do mesta je to úplne ideálne, ale za tú cenu sa dalo kúpiť slušnáá malé auto, alebo aj niečo z nižšej strednej triedy. Takže pri kúpe Smartu mohlo ísť skôr o image ako o účel. No, možno sa to zmení.