Nový Smart ForTwo bude vyráběn podstatně levněji než předchůdce
Nový Smart je tím hlavním a vlastně jediným modelem, který bude tvořit portfolio automobilky pro několik následujících měsíců až let. Vše ostatní bylo před časem po značných ztrátách značky zrušeno. O 20 cm delší nové ForTwo se bude vyrábět ve francouzské modulárně sestavené továrně nedaleko německých hranic. Integrace dodavatelů do výrobního řetězce byla samozřejmostí od počátku výroby, nyní však byla efektivita vyhnána k samým možnostem evropského výrobce, když byl čas potřebný pro výrobu jednoho vozu zkrácen ze 4,5 hodin na 3,5 hodiny.
Nový automobil nabídne více místa dvoučlenné posádce i zavazadlům, počítá se s důslednějšími opatřeními na ochranu chodců i s předpisy týkajícími se pasivní bezpečnosti platnými v nejpřísnějších státech USA. Tam se Smart vydá v roce 2008, aby začal přesvědčovat Američany, že nejmladší evropská značka, která se pyšní nejnižší průměrnou produkcí CO2 na vyrobený automobil má co nabídnout i v kolébce automobilu.
Soustředění všech aktivit na jedinou modelovou řadu byla zřejmě dobrá volba. Lze tak aspoň usuzovat z prohlášení Walkera, který uvedl že ačkoli výroba prvního ForTwo byla pro rok 2006 o 10 % zvýšena, je již produkce vyprodána. První generace Smartu ForTwo se vyrábí již devátý rok, model mezitím prošel jedním zásadním faceliftem. Na českém trhu se za prvních devět měsíců letos prodalo 41 vozů, v minulém roce to bylo za 12 měsíců 72 vozů.