Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Obdélník místo volantu. Peugeot bude vyrábět volant Hypersquare

Peugeot Inception Concept
Peugeot Inception Concept
Peugeot Inception Concept
Peugeot Inception Concept
22 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (37)

Spolu s obdélníkovým volantem dostanou nové peugeoty také řízení po drátě. První auta, která ho dostanou, mohou být příští generace hatchbacku 208 a crossoveru 2008, a to už za dva roky.

Interiéry vozů značky Peugeot jsou už dnes poměrně kontroverzní svým i-Cockpitem, tedy vystrčením přístrojového štítu nahoru pod čelní sklo tak, že by se na něj měl řidič dívat přes věnec volantu, nikoliv skrz něj. V závislosti na konkrétním autě a postavě řidiče to znamená, že leckomu volant půlku displeje zakryje, přesto se tohoto designu Peugeot drží už roky.

V roce 2023 představil koncepční vůz Inception a s ním i značně futuristický volant, který se už ani nesnaží o kruhovou podobu – je to prostě obdélník. Nebo, slovy Peugeotu, Hypersquare, tedy „hyperčtverec“. Poté automobilka provedla několik studií a zjistila, že zákazníci jsou na takovouto změnu připraveni.

Video placeholder
Peugeot e-3008: Interiér oficiálně • Zdroj: Peugeot

„Nejen že si myslíme, že je to technologicky lepší, ale také je to svázané s další technologií: steer-by-wire,“ cituje britský magazín Autocar Lindu Jacksonovou, šéfku Peugeotu. „Je to důležité, protože to obohacuje něco, co je pro Peugeot naprosto základní – radost z řízení. Je to agilní, flexibilní,“ dodala Jacksonová.

Nová technologie spolu s novým volantem umožní navrhnout prostornější kabinu, a to až tak moc, že zákazníci, kteří se účastnili studií, „byli v šoku z toho, jak moc místa jde uvolnit“ touto novou technologií. Volant Hypersquare bude doplněn 21“ prohnutým displejem nahoře na palubní desce, který bude zastávat funkci přístrojového štítu a centrálního displeje. Také má značka nadále používat i-Toggles, panel nastavitelných zkratek na druhém, menším dotykovém displeji.

Jacksonová dále řekla, že se automobilka bude nadále snažit vylepšovat interiéry. Ty jsou totiž podle jejích výzkumů pro zákazníky velmi důležité. „Všichni budeme rádi mít auto, které je krásné, ale je krásné i uvnitř? Je praktické? Je kolem vás ergonomicky navržené? Má dobře postavený infotainment? Pro mě je interiér důležitější než exteriér,“ uzavírá Jacksonová.

Anketa
Co říkáte na hranatý volant?
Beru všemi deseti!
Proč ne, pokud bude odpovídat převod řízení, aby se nemuselo přehmatávat
Nejsem fanouškem, ale třeba to bude fajn
Nechci, zůstanu u klasického kulatého

Vstoupit do diskuze (37)