Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Obdélník místo volantu. Peugeot bude vyrábět volant Hypersquare

Marek Bednář
Diskuze (37)

Spolu s obdélníkovým volantem dostanou nové peugeoty také řízení po drátě. První auta, která ho dostanou, mohou být příští generace hatchbacku 208 a crossoveru 2008, a to už za dva roky.

Interiéry vozů značky Peugeot jsou už dnes poměrně kontroverzní svým i-Cockpitem, tedy vystrčením přístrojového štítu nahoru pod čelní sklo tak, že by se na něj měl řidič dívat přes věnec volantu, nikoliv skrz něj. V závislosti na konkrétním autě a postavě řidiče to znamená, že leckomu volant půlku displeje zakryje, přesto se tohoto designu Peugeot drží už roky.

V roce 2023 představil koncepční vůz Inception a s ním i značně futuristický volant, který se už ani nesnaží o kruhovou podobu – je to prostě obdélník. Nebo, slovy Peugeotu, Hypersquare, tedy „hyperčtverec“. Poté automobilka provedla několik studií a zjistila, že zákazníci jsou na takovouto změnu připraveni.

Video se připravuje ...

„Nejen že si myslíme, že je to technologicky lepší, ale také je to svázané s další technologií: steer-by-wire,“ cituje britský magazín Autocar Lindu Jacksonovou, šéfku Peugeotu. „Je to důležité, protože to obohacuje něco, co je pro Peugeot naprosto základní – radost z řízení. Je to agilní, flexibilní,“ dodala Jacksonová.

Nová technologie spolu s novým volantem umožní navrhnout prostornější kabinu, a to až tak moc, že zákazníci, kteří se účastnili studií, „byli v šoku z toho, jak moc místa jde uvolnit“ touto novou technologií. Volant Hypersquare bude doplněn 21“ prohnutým displejem nahoře na palubní desce, který bude zastávat funkci přístrojového štítu a centrálního displeje. Také má značka nadále používat i-Toggles, panel nastavitelných zkratek na druhém, menším dotykovém displeji.

Jacksonová dále řekla, že se automobilka bude nadále snažit vylepšovat interiéry. Ty jsou totiž podle jejích výzkumů pro zákazníky velmi důležité. „Všichni budeme rádi mít auto, které je krásné, ale je krásné i uvnitř? Je praktické? Je kolem vás ergonomicky navržené? Má dobře postavený infotainment? Pro mě je interiér důležitější než exteriér,“ uzavírá Jacksonová.

Anketa

Co říkáte na hranatý volant?

Beru všemi deseti!
Proč ne, pokud bude odpovídat převod řízení, aby se nemuselo přehmatávat
Nejsem fanouškem, ale třeba to bude fajn
Nechci, zůstanu u klasického kulatého

Marek Bednář
Diskuze (37)

Doporučujeme

12. 3. 2024 06:01
Re: Zrovna u Pežotu
S tymi kablami v tom nie je Peugeot sam. Pozri si slavny super lacny offroader od 4x4 SUV odbornika - SSY Rexton, ako ma ten rieseny podvozok - kable nekryte, nechranene, nezaizolovane, nadrz volne visiaca pod ramom bez ochrany, skrutka vypustania oleja z diferencialu trciaca z jeho telesa koledujuca si o poriadnu ranu, mechanicka uzavierka zubovou spojkou radena automaticky aj v tahu, az zadok nadskakuje. Pritom v navodoch ku kazdemu offroaderu najdes, ze uzavierky mas radit vyhradne v pokoji, inak hrozi poskodenie diferencialov. Alebo iny ich skvost - Korando. Taktiez SUV, dokonca aj 4x4, no chladice vody, klimy aj stlacaneho vzduchu su zo spodu kryte iba tenkym plastom s rebrovanim smerom hore, takze uz len rychlejsi prejazd hlbsim snehom je riskantny, pretoze ked sa ten plast prehne smerom hore, jeho rebrovanie sa pekne zahryzne do tych chladicov, ktore ma chranit. Aj mne sa to stalo, intercooler sa nastastie iba poohybal, ale nepraskol. Inak by auto stalo snad aj stvrt roka, kym by sem dorazil nahradny diel.
12. 3. 2024 04:59
Re: Zrovna u Pežotu
Doplnim, ze prvy prototyp mal byt vybaveny tzv. SideStick - om ako sucastne Airbusy, no po odpore testovacich pilotov namontovali klasicke "barany". Riadenie bolo elektrohydraulicke, primarne boli na barany pripojene snimace polohy, od nich sli elektricke impulzy do riadiacej jednotky, ktora na ich zaklade ovladala hydrauliku a na nu napojene riadiace plochy. Dalej to malo male pomocne hydraulicke valce, ktore simulovali odpory riadenia a ako zalohu mechanicke prepojenie na riadiace plochy. Ten simulator odporov mal dokonca na vystraznom paneli nad pilotom vlastnu kontrolku oznacenu ako FEEL.
Takze Drive - By - Wire by som sa u frantikov neobaval :) Maju s tym docela dost skusenosti.
12. 3. 2024 04:52
Re: Inovace od Peugeotu
Nie. Vsetko zlozite a nemoderne. Bude to mat SideStick ako Airbusy. A pekne na lavej strane v laktovej opierke. Na pravej strane bude klitoris na ovladanie prevodovky. Len premyslam, kam daju stolik, ktory vraj unesie 55 kg.
Inak viete, ze piloti Airbusov nie su chlapi ? Pretoze nemaju nic medzi nohami...
11. 3. 2024 23:30
smarjaaaa
Jestli to cosi, co chteji dat misto volantu bude vypadat tvarove jako to co je na fotkach ci to tomu bude tvarove blizke, tak potes koste.
Lvice Lvice, kams to dalo rozum...... A to delali docela sympaticka auta.
11. 3. 2024 22:39
Re: Pro Peugeot je jakýkoliv jiný volant
Jamme, ty jseš duševní malorolník nebo si na kreténa tady jenom hraješ? :no: :no: :no: