Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Obyčejná Škoda Citigo? Tahle má vznětový dvoulitr a pohon všech kol!

David Bureš David Bureš 29. 3. 2018
18
18
Zobrazit náhledy (18)
Škoda Citigo-go Škoda Citigo-go Škoda Citigo-go Škoda Citigo-go Škoda Citigo-go Škoda Citigo-go Škoda Citigo-go Škoda Citigo-go Škoda Citigo-go Škoda Citigo-go Škoda Citigo-go Škoda Citigo-go Škoda Citigo-go
Na první pohled tohle stříbrné auto vypadá jako obyčejné Citigo. Když se však podíváte blíže, odhalíte mnoho jeho tajemství!

Když letos Volkswagen začal prodávat ostrý Up! GTI s přeplňovaným tříválcem o výkonu 85 kW, mnozí doufali, že se takové verze dočká i sesterské Citigo. K tomu asi nedojde, jenže jak ukazuje projekt britské společnosti Darkside Developments, dá se ze Citigo postavit něco, co nějaký Up! GTI zadupe do země!

Tohle na první pohled obyčejné Citigo ve stříbrném laku je totiž ve skutečnosti bestie s rozsáhle upravenými vnitřnostmi. O pohon autíčka pojmenovaného Citigo-go se nově stará dvoulitrový turbodiesel se vstřikováním common-rail, který v současné fázi dává 206 kW, do budoucna se ale počítá až s naladěním na 265 kW a 610 N.m. Ty si budou muset poradit s 1.160 kg těžkým autem. Zajímavostí přitom je fakt, že auto vzniklo přestavbou již upraveného Citigo, které jiný britský tuner osadil benzinovou osmnáctistovkou.

Jedná se o podobnou specifikaci jako v Seatu Arosa upraveném stejnou společností. Motor je tak dále upraven, má tak sníženou kompresi, zvětšený vstup oleje nebo turbo Garrett GTD2872VR. Jiný je i mezichladič, ventily nebo vodní pumpa (Pierberg CWA400).

Motor je pak spárován s šestistupňovou převodovkou s převody ze Seatu Ibiza Cupra TDI. A co víc, v útrobách je i pohon všech kol, využívající mezinápravovou spojku Haldex. A jsou tu i samosvorné diferenciály Quaife ATB na obou nápravách. A aby úprav podvozku nebylo málo, musely být kvůli závratné síle upraveny též brzdy. Vpředu jsou tak 312mm kotouče Brembo s čtyřpístkovými třmeny od Porsche. Ruční brzda je pak hydraulická.

Zásadním způsobem byl přepracován také interiér, který byl řádně odstrojen. Je tu nový bezpečnostní rám podle specifikace FIA. Skořepinové sedačky s šestibodovými pásy dodal Motordrive, volant je zase od OMP.

Okna jsou pak pro odlehčení z polykarbonátu a měnil se i přední nárazník pro větší přívod vzduchu. Do budoucna se pak řeší možnost úpravy vzhledu do podoby repliky studie Citigo Rally.

Nevíme jak vy, my bychom se ale s touhle kapesní střelou chtěli svézt!

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - beibej
je zajímavé....
| 29. 3. 2018
že je to na značkách. To by tady asi neprošlo :no:
Avatar - beibej
S tím bych si chtěl zajezdit
| 29. 3. 2018
to si nemyslím
Avatar - Ada je zase tady
Pěkný humus, správně má mít škodovka
| 29. 3. 2018
1,6 TDI :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Evidentne
| 29. 3. 2018
přesně tak! I když mně by pro každodenní cesty do práce po dálnici D11 úplně stačilo obyčejné Cígo s 1,6 TDI :yes:
Avatar - cascadia2
Pěkný humus, správně má mít škodovka
| 29. 3. 2018
Stačilo by CityGo 1.5 TSI :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku