Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Obytňák Concorde Credo ukazuje německou představu luxusního cestování

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Cestování s karavany či obytnými vozy se v posledních letech stává stále populárnější záležitostí, kromě svobody totiž dokáže nabídnout i luxus srovnatelný s hotely či apartmány.

Pokud dnes hledáte nový karavan či obytný vůz, budete mít opravdu z čeho vybírat. Na evropském trhu totiž působí nepřeberné množství výrobců, kteří nabízí stroje téměř pro každého. Od jednodušších modelů, nabízejících chytrá řešení a dostatek prostoru za málo peněz, až po opulentní stroje, které svým vybavením a komfortem připomínají pojízdný hotel.

Na podobné stroje se soustředí například německá společnost Concorde, která na trhu působí od roku 1981 a za tu dobu se stihla vypracovat mezi evropskou špičku právě v oboru prémiových obytných automobilů. A jedním z prémiových zástupců její nabídky je i Concorde Credo.

Jeho základem je Iveco Daily s šasi 50C16, pod jehož kapotou je uložen 2,3litrový vznětový čtyřválec o výkonu 115 kW s nejvyšším točivým momentem 380 Nm. Na první pohled to nemusí být oslnivá čísla, motor si však poradí s vozem, jehož nejvyšší hmotnost se může v závislosti na velikosti kabiny a výbavě vyšplhat až na 5.200 kg. Na brzděném vleku navíc slibuje schopnost utáhnout až 3.500 kg.

Jak už jsme zmiňovali, kabina vozu může mít několik velikostí, jedno má však vždy společné. Konstrukce je totiž tvořena minimálně 32 mm silnými sendvičovými stěnami z hliníkových plátů, mezi kterými je umístěna 30mm silná vrstva speciální pěny. A to platí nejen pro boční stěny, ale také pro podlahu a strop, do kterého jsou navíc zabudovány drážky pro odvod vody.

Interiér je pak navržen především s ohledem na maximální komfort posádky, čemuž ostatně odpovídá asi dvacetistránkový seznam příplatkové výbavy. Jen nabídka čalounění tak začíná od textilu, pokračuje přes speciální vlákna či mikrovlákna a samozřejmě nechybí ani prémiová kůže.

Na snímcích z kabiny můžeme vidět podlahu obloženou dřevem, osvětlení LED diodami, hodnotně působící nábytek, dostatek odkládacích prostor, pohodlné sezení, atd. Vše je zkrátka jen otázkou vkusu, požadavků zákazníka a také financí. Vždyť průměrná cena se pohybuje okolo cca 4,3 milionu korun.

To je sice cena, za kterou už pořídíte i byt, jenže Credo se v mnoha ohledech klidně může postavit i luxusnější garsonce. Nabízí totiž pohodlnou a prostornou postel nebo kompletně vybavenou kuchyň. Zákazníci si mohou dopřát lednici s mrazákem o objemu 177 litrů, robustní pracovní desku, dřez nebo nerezový plynový vařič se třemi plotýnkami. Nemluvě o dostatku úložných prostor pro suroviny či vybavení.

Součástí výbavy jsou velké nádrže na čistou i odpadní vodu, topení je prakticky ukryto do podlahy, nechybí rozvody zásuvek, atd. Samozřejmostí je pak možnost vybavit interiér zábavními systémy, takže se ani při špatném počasí rozhodně nebudete uvnitř nudit.

Je zkrátka až neuvěřitelné, jaké možnosti dnes nabízí život na cestách. Ostatně zájemci se při konfiguraci svého budoucího vozu budou muset prokousat celkem 54 PDF stránkami různého vybavení a příplatkových prvků, kterými dokáže Credo zpříjemnit život.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

1. 7. 2021 17:13
Obluda
Komfort asi bude, ale jezdit s tím bude dobrý opruz. A jen 115 kW na pět tun....