Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny se prodávají levněji, než prodejci avizují

David Bureš David Bureš 12. 9. 2015 • 19:38
7
Ojeté vozy se obvykle prodají za nižší cenu, než jakou prodejci inzerují. Usmlouvejte třeba u Octavie až devět procent!

Poskytovatel dat pro oceňování vozidel IBS automotive zjišťoval, za jakou cenu se skutečně prodávají ojeté automobily. Z výzkumu vyplynulo, že reálná cena prodaných ojetin je až o 16 % nižší než cena avizovaná inzeráty nebo autobazary.

Firma srovnávala skutečnou cenu ojetého vozu (tzv. cena realizovaného prodeje) s nabídkovou cenou, kterou inzerují prodejci. K výpočtu rozdílu bylo použito pro každý ze sledovaných modelů zhruba 10 identických vozidel s konkrétním motorem a stupněm výbavy, jejichž ceny byly zprůměrovány.

Průzkum byl proveden u čtyř modelů, Škoda Octavia s 2.0 TDI (rok výroby 2012), Volkswagen Golf s 1.6 TDI (2013) a Ford Focus s 1.6 TDCi (2006) zastupují nejprodávanější ojetiny na trhu, zatímco Mazda 5 s 2.0 MZR (2008) reprezentuje auta s nízkým počtem nabízených kusů.

Ze zjištěných dat vyplývá, že realizovaná cena ojeté Octavie je v průměru o devět procent nižší než cena nabídková. Obdobný rozdíl mezi těmito částkami najdeme také u Focusu (8 %), zatímco u Golfu činí pět procent.

Největšího rozdílu (16 %) mezi nabídkovou cenou a skutečnou cenou ojetiny dosáhla Mazda 5. IBS automotive to vysvětluje omezenou nabídkou tohoto MPV na trhu. Společnost tvrdí, že malý počet nabízených vozů umožňuje prodávajícímu nasadit vysokou nabídkovou cenu a pak čekat na vhodného zájemce. V případě potřeby může prodejce z částky slevit.

„Z výsledků průzkumu je zřejmé, že cena uvedená na inzertních serverech či v autobazarech není vždy konečná. Vyplatí se nad touto cenou zamyslet a pečlivě prověřit technický stav vozidla, protože právě jeho stav nám dokáže konečnou prodejní cenu výrazně ovlivnit a při nákupu ušetřit nemalou částku,“ říká datový analytik Ladislav Smrčka.

Rozdíl mezi nabídkovou cenou a reálnou cenou vybraných ojetin
ModelFord FocusMazda 5Škoda OctaviaVolkswagen Golf
Motor1.6 TDCi2.0 MZR2.0 TDI1.6 TDI
VýbavaTrendCDEleganceComfortline
Rok výroby2006200820122013
Nabídková cena [Kč]88.890188.496309.700381.634
Skutečná cena [Kč]81.855157.851282.524362.220
Rozdíl v cenách [%]81695

Související články

Témata
Avatar - blacksmith
24. 1. 2016 00:29
ojetiny
Proveřený bazar to je základ. Auto story je bazar, resp. dovozce aut kterého můžu za sebe doporučit
29. 9. 2015 16:59
ojetiny
Na inzerci doporucuji dat si velkyho majzla, nejeden uz se napalil na podezrele vyhodny inzerat a pak splakal... Nove auto se nevyplati kupovat a tedy zbyva koupe auta v nejakem dobrem bazaru coz je asi nejbezpecnejsi cesta k tomu jak poridit v pohode auto.
14. 9. 2015 09:11
Ceny ojetin jsou mimo...
Za ty ceny,které jsou například na Tipcars může ojeté auta koupit jen polomozek,,bezmozek pak na leasing..
Taky nechápu, proč si někdo koupí např 4 roky starou octu,když má za to funglovku třeba rapid... Ten nebude stočený,havarovaný atd...
13. 9. 2015 14:10
Objevení Ameriky
Auta se prodaji za nizsi cenu, nez za inzerovanou - tak to je na nejaky objev roku v oboru zurnalistiky, odbornik zasne, laik se divi, jeden by neco tak sokujiciho vazne necekal. Co za neuveritelnou vec se dozvime zitra? Treba ze udavana spotreba dle NEDC je od realne na hony vzdalena? Nebo ze rychlomery premeruji? No, ja si pockam, ale prosim, opatrne na me s tekovymi sokujicimi informacemi, v mojem veku by me to mohlo porazit.. >:D
13. 9. 2015 12:48
Re: A nové auta...
Jojo, zrovna na jakoukoliv Škodovku můžu mít 9% hned a to i na auto, co si nakonfiguruji. A brácha na skladovou Hyundai i30 dostal 23%. Tolik k novým autům. U ojetých se dá laborovat ještě s větší slevou, stačí konfrontace s výkupní cenou v Áčkách a hned se smlouvá lépe...